Sayfada Geçirilen Zaman

Sayfada Geçirilen Zaman

Sitede kalma süresi nedir?

Sitede geçirilen süre, tek tek URL’lere erişildiği süreyi ölçer.

Sayfadaki süre, (açıkça ilişkilendirilebilir) bir ziyaret içindeki bir projenin tüm URL çağrılarının süresini ölçer.

Ortalama kalış süresi , genellikle farklı web siteleri arasında karşılaştırmalar yapıldığında kullanılır. Bunu yapmak için, tüm sitede geçirilen süreler toplanır ve toplam oturum sayısına bölünür.

Google Analytics’teki verileri nerede bulabilirim?

“Davranış – Genel Bakış” altında, ortalama kalış süresine ek olarak aşağıdaki verileri görebilirsiniz:

  • sayfa görüntüleme
  • Benzersiz Sayfa Görünümleri
  • Çıkma Oranı
  • Belirli bir sayfada veya sayfa grubunda web sitesi çıkışlarının yüzdesi (%)

Bekleme süresi: İyi bir değer nedir?

20 saniyeden daha kısa bir bekleme süresi, ziyaretçilerin ortalama bir web sitesinin içeriğini taramaları için, bırakın ilgili bilgileri alması bir yana, pek de yeterli değildir.

40 ila 50 saniye arasında, tek tek sayfada kalma süresi zaten iyidir – ancak büyük ölçüde bireysel içeriğin amacına ve belirlenen hedefine bağlıdır.

Tekil ziyaretçi başına tüm sayfalarda ortalama kalış süresi, kabul edilebilir sayılması için yaklaşık iki dakika olabilir. Bu, başarmak için iyi bir kıyaslama olarak hem Google hem de SEO için geçerlidir.

Ancak: Kendi projelerinizin değerlerinin iyi mi yoksa endişe verici mi olduğu, tek tek sayfaların amacına ve Google’daki ağırlıklarına bağlıdır.

İletişim sayfalarında bekleme süresi oldukça kısa olmalıdır . Dikkate değer derecede uzun bekleme süreleri, iletişim bilgilerinin bulunmasının zor olduğunu veya doldurulması uzun süren formları gösterir.

Kullanıcı içeriği yalnızca taramakla kalmayıp bilinçli olarak da özümsemelidir, kapsamlı tavsiye makaleleri daha fazla oturma süresi olmalıdır.

Açılış sayfaları , Google Analytics’te veya kullanılan başka bir araçta açıkça kaydedilen, açıkça tanımlanmış bir harekete geçirici mesaja ihtiyaç duyar. Bu, daha fazla dönüşüm optimizasyonu için kalış süresini yeterli doğrulukla ölçmenin tek yoludur.

E-ticaret projeleri, çevrimiçi mağazalar ve ürün sayfaları kendi kurallarını takip eder: Sitede geçirilen süre oldukça kısa olan bireysel ürünler, ziyaretçi başına genel olarak uzun bir sayfada geçirilen süre ile karşılaştırıldığında en iyisidir. Ardından ziyaretçi, mağazanın yelpazesine göz atmak için yeterince zaman harcar ve adım adım satın almaya ikna edilebilir.

Ancak, teşekkür sayfaları, baskı veya veri koruma beyanı gibi işlev sayfaları, Google Analytics’te ortalama kalış süresinin kaydının dışında tutulmalıdır.

Bekleme süresi, SEO ve sıralama etkisi

Google’ın alaka düzeyi açıkça odak noktasıdır. Buna göre, alakasız arama sonuçlarını gösteren tüm sinyaller, uzun vadede sıralama kayıplarına yol açar. Arama motoru optimizasyonu için bu şu anlama gelir: yüksek hemen çıkma oranları ve düşük bekleme süresi, web sitesinin özellikle alakalı görünmediği anlamına gelir.

Buna göre, diğer faktörlerle birlikte sıralama kayıplarına yol açabilirler. İyi haber: Her şeyden önce, kalış süresi çeşitli teknikler kullanılarak ve ziyaretçi için katma değer sağlanarak optimize edilebilir.

Ortalama Sitede Geçirme Süresini (kalış süresi) ve dolayısıyla SEO’yu iyileştirmeye yönelik ipuçları

Hem kullanıcılar hem de Google için, hızlı, mobil cihazlar için optimize edilmiş ve net bir şekilde yapılandırılmış web siteleri, yavaş metin-çöl web sitelerine her zaman tercih edilir.

Kullanıcıları web sitesinde daha uzun süre tutmak, kalış süresini artırmak ve SEO sıralamasını iyileştirmek için şu adımlar yardımcı olur:

  • Önce yükleme hızını ve mobili iyileştirme
    Sayfanın yüklenmesi çok uzun sürerse, sonuç hızlı iptaller ve çok kısa bekleme süreleri olur. Daha küçük bir ekranda okunamıyorsa, hızlı iptaller kaçınılmazdır.
  • Menü gezinmesini kontrol edin
    Net yapılar, farklı web siteleri arasında geçiş yapmayı kolaylaştırır – ve bu, daha yüksek ortalama sayfada geçirilen süre olasılığını artırır.
  • İçeriği yapılandırma Yapılandırılmış içerik
    okumaya daha davetkar: kısa başlıklar, madde işaretleri ve grafikler veya bilgi grafikleri içeren kısa paragrafların “taraması” daha kolaydır ve içeriğin kullanıcının ihtiyaçları için yararlı olup olmadığını değerlendirmek için çok önemlidir.
  •  Kısa bir dökümü ve altyazılı multimedya Videolarının kullanımını kontrol etmek, kullanıcıları web sitesinde tek başına videolardan veya içeriğini kavraması zor olan saf metin çöllerinden çok daha uzun süre tutar.
  • Bağlantı yapısını
    kontrol edin Sayfada geçirilen süre, makaleler içindeki diğer konulara bağlantılar ile artırılabilir, ancak eksik bağlantılar kalış süresini azaltabilir. Çünkü o zaman kullanıcı, makalenin bitiminden sonra oturumu keser ve Google aramasına geri döner.
  • Net bir harekete geçirici mesaj veya nihai eylem tanımlayın
    Bu şekilde , tek tek sayfa başına bekleme süresi net bir şekilde sonuçlandırılır ve ortalama değerlerin ölçümündeki yanlışlıklar önlenir.

İçerik pazarlamasında, doğrudan makaleye veya web sitesi içeriğine bağlanan ilgili konu alanlarına ilişkin ipuçları ve püf noktaları çok klasiktir.

Bazı haber ve dergi web siteleri iki veya üç paragraftan sonra güncel(er) haberlere bağlantılar içerir. Bu muhtemelen tek bir makaleyle kalma süresini azaltır, ancak tüm web sitesi için ortalama kalma süresini artırır: Bu şekilde, kullanıcı sürekli olarak bir sonraki habere yönlendirilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.