E-Ticaret SEO nedir?

E-Ticaret siteniz ile ürünlerinizi google’da pazarlamak ve daha çok satış yakalamak istiyorsanız eticaret seo ile hedef kategorileriniz ve ürünlerinizin anahtar kelimelerinde  üst sıralara çıkarak daha çok satış çıkarırsınız.

SEO Optimize edilmiş bir e-ticaret web sitesi , Google gibi arama motorlarında daha iyi sıralanarak mağazanızın görünürlüğünü ve  trafiğini artırır.

Artan görünürlük, artan marka görünürlüğü / bilinirliği sağlar.

Artan trafik, daha yüksek dönüşüm ve yüksek gelir sağlar.

E-Ticaret SEO nasıl çalışır?

Tüketiciler bir ürün veya hizmete ihtiyaç duyduklarında ne yaparlar? Birçoğu Google araması yapar. Bilgiye dayalı kararlar vermelerine yardımcı olacak seçenekler, ipuçları, alışveriş ve diğer bilgileri arıyorlar.

Web siteniz google aramalarında görünmüyorsa, nitelikli ve ilgili e-ticaret müşterilerine kritik erişiminizi kaybedersiniz. Ürünlerinizin internette bir yeri olabilir, ancak bulunabilirler mi?

İşte burada e-ticaret SEO devreye girer. Size reklamlar için ödeme yapmadan hedef kitlenize ulaşmanın bir yolunu sunar. İnsanları sitenize çektiğinizde, onları yüksek kaliteli ürünleriniz, ilgi çekici kopyalarınız ve motive edici harekete geçirici mesajlarınız ile memnun edebilirsiniz.

2022 E-Ticaret Verileri

75%

Her ay internetten alışveriş yapanların oranı

95%

2040’a kadar internetten yapılacak alışverişler

69%

Alışveriş sepetlerinin terk edilme oranı

Teknik SEO Hizmetleri

Bu daha gelişmiş optimizasyon çabaları, site performansını ve kullanıcı deneyimini artırmak için çalışır.

İçerik Tanıtımı

Erişiminizi genişletmek ve web sitenize önemli görünürlük kanalları oluşturmak için içeriği tanıtın.

Sosyal Medya Pazarlama

Stratejik sosyal medya gönderileri ve reklamlarla ürünlerinizi en üst düzeye çıkarın ve ürünlerinizi sergileyin.

Google E-Ticaret Reklamları

Alışveriş Reklamları, ürünlerinizi doğrudan arama sonuçları sayfasında sergilemenizi kolaylaştırır.

E-Ticaret Web Tasarımı

Alışverişlerin %62'si artık E-Ticaret üzerinden, bunun %42'si marka sitelerinden gerçekleşiyor.

Etkili Ürün Açıklamaları

Kitlenizin ilgisini çekin ve satış yapan akıllıca yazılmış metinlerle ürün sayfalarınızı güçlendirin.

10 Adımda E-Ticaret SEO

E-Ticaret'te başarıya götüren 10 maddeyi sizler için özenle hazırladık.

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Siri ve Alexa gibi sesli arama teknolojileri kullanıcı deneyimini geliştirmek adına çalışıyorlar. Arama motorları da sesli arama sonuçlarına verdiği önemi her geçen gün artırıyor.

Sesli arama nedir?

Web sitenizde ziyaretçiler için belli bir düzen olmalıdır. Ziyaretçileriniz her zaman sayfalarınızda hedeflediğiniz bir hiyerarşi sistemi görmelidir.

Dahili bağlantı nasıl oluşturulur?

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast

Anahtar Kelime Analizi

En iyi e-ticaret pazarları için anahtar kelime araştırması, SEO stratejisinin bir parçasıdır. İşlem, satıcıların daha üst sıralarda yer almak ve ürün veya hizmet sayfalarına daha fazla trafik çekmek için kullandıkları arama terimlerini bulmaya yardımcı olur.

Satıcılar, en iyi e-ticaret pazarları için anahtar kelimeler seçtiklerinde, müşterilerin satın almak istedikleri şeyleri nasıl keşfettiklerini analiz ederler.

Genellikle satıcılar, ürünleri ve kategorileriyle alakalı bir işletme anahtar kelime listesi oluşturur.

analiz-araclari-logolar

Anahtar kelime araştırmasının önemi

Dikkatli bir araştırma, satıcılara aşağıdakiler hakkında bilgi sağlayabilir:

rakipler ve eylemleri; 

  • İçerik pazarlaması için fikirler

  • Tüketici eğilimlerinin anlaşılması

  • Müşterilerinin ihtiyaçlarına ilişkin iç görüler.

Ancak araştırma, sürekli olarak yeni ürün anahtar kelimeleri keşfetmekten fazlasını içerir. Ayrıca satıcıların, anahtar kelimelerin performansını izlemesi ve veriye dayalı kararlar vermesini sağlayacak birden çok anahtar kelimenin geçmişini analiz etmesi de önemlidir.

Arama algoritmalarının e-ticaret platformlarında nasıl çalıştığını anlamak, iş büyümesi için muazzam bir itici güç olabilir.

E-ticaret SEO ve Rakip Analizi

E-ticaret Rakip analizi, rekabet avantajı elde etmek için rakibinizin güçlü ve zayıf yönlerini belirleme ve değerlendirme sürecidir. Başka bir deyişle, her şey rekabeti takip etmekle ilgili! Peki rekabet analizlerini yaptık daha sonra rakiplerin açıklarını kendi sitemizde avantaja çevirebilirsek geri dönüşümünü çok iyi şekilde alabiliriz. 

Rakibinizi en iyi sayfalarına göre analiz edecek iseniz:

1 – Hedef Anahtar Kelimeleri Belirleyin
2 – Kıyaslama
3 – Rakiplerinizi Tanımlayın
4 – Rakiplere Genel Bakış
5 – Rakip İçerik Analizi
6 – Geri Bağlantı ve Dahili Bağlantı

Site içi SEO Optimizasyonu

Site içi SEO, bir e-ticaret sitesindeki tüm öğeleri daha üst sıralarda yer alacak şekilde optimize etme uygulamasıdır. Aynı zamanda site içi SEO, hem bir sayfanın içeriğini hem de HTML kaynak kodunu SEO uyumlu hale getirmeyi ifade eder.

Site içi E-Ticaret SEO optimizasyonu; Google gibi arama motorlarının sayfa içeriğini yorumlamasına yardımcı olması dışında, hedef kitlenizin aradıkları sayfanın ne ile ilgili olduğunu ve arama sorgularına hitap edip etmediğini hızlı bir şekilde anlamalarını da sağlar.

Site içi e-ticaret SEO’nun temel amacı, aşağıdaki konuları, bütün arama motorları ve hedef kitle için olabildiğince “kolaylaştırmaya çalışmak” şeklinde düşünülebilir:

  • E-ticaret sitesinin ne hakkında olduğunu anlamak.
  • Belirli bir sayfayı, bir arama sorgusu veya sorgularla (yani belirli bir anahtar kelime veya anahtar kelime grubu) alakalı olacak şekilde tanımlamak.
  • Bu sayfaları tamamen kullanıcılara yararlı sonuçlar verecek şekilde düzenlemek.

İçerik

İçeriğinizin sıralama alabilmesi için bazı kriterleri karşılıyor olması gerekir. URL - H1 - İçerik - Görsel - Video - Meta Başlık - Meta Açıklama dahil, sıralama almak istediğiniz kelimelerin hiyerarşik bir düzende tanımlanması ve buna göre optimize edilmesi önemlidir.

Teknik Kurulum

Web sitenizin teknik kısımlarını optimize edin. örneğin; HTTPS - Mobil Uyumluluk - Sayfa Hızı - Görsel Optimizasyonu - Dizin Oluşturma - Breadcrumbs - Özel 404 Sayfası - Schema (Yapısal veri işaretlemesi) gibi birçok etken, kullanıcı deneyimi ve sıralama için önemlidir.

Kullanıcı Deneyimi

Google, web siteleri hangi listede sıralayacağını belirlemek için kullanıcı istatistiklerinden yararlanır. Buna sayfada geçirilen süre, hemen çıkma oranı, dönüşüm oranı, yükleme süresi dahildir. Şunu bilmek isterler "En değerli bilgi kaynağını sundunuz mu?"

Bağlantı Kurma

Hangi iç ve dış kaynaklara bağlantı verdiğinizi düşünmeniz gerekir. Yetki için size geri bağlanan diğer kaynakları da takip etmeniz, doğru kaynakları seçmek veya başka bir kuruluş için atıfta bulunulan kaynak olmak, güvenilirlik ve marka itibarı için yardımcı olabilir.

Kullanıcı Deneyimini Ön Planda Tutun

Google’ın en önemli sıralama faktörlerinden biri, kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamaktır. Siteniz, hedef kitleniz için doğru anahtar kelimeleri hedefliyorsa ve web sitesi ziyaretçilerinin sahip olabileceği soruları yanıtlıyorsa, Google bunu olumlu bir deneyim olarak görür ve sonuç olarak sıralamanız yükselir.

E-ticaret SEO, web mağazanızın daha fazla trafik almasına yardımcı olur ve bu da markanızın erişimini genişletir.

Bir kullanıcı web sitenize organik olarak ulaştığında, daha sonra ücretli yeniden hedefleme kampanyalarıyla o kişiye tekrar ulaşabilirsiniz. SEO yeniden pazarlaması oldukça etkili bir uygulamadır.

Bu sayede ürün veya hizmet satışlarınızı %800’e kadar artırabilir, pazar payından büyük bir dilime sahip olabilirsiniz.

Pazarlama reklam maliyeti olmadan e-ticaret sitenizi optimize edebilirsiniz. SEO sıralamalarınızı optimize ediyorsanız, neden sitenizi Google’ın cevap kutusuna çıkarmayı amaçlamıyorsunuz? Google’ın cevap kutusunda olmak , daha fazla tıklama, daha yüksek web sitesi trafiği ve daha fazla marka bilinirliği getirebilir.

  • İlk olarak kullanıcıların sitenizde nasıl davranışlar sergileyeceğini öngörerek çalışmalar yapmalısınız.
  • Tüketicileri e-ticaret sitenizde tutmak için aradıkları şeylere yönelik cevapları onlara sunmalısınız.
  • E-ticaret sitenizde User Experince ( Kullanıcı Deneyimi) konusunda optimizasyon çalışmaları yapmaya önem vermelisiniz.

Böylece e-ticaret sitenizin Google sıralamalarını kolay bir şekilde arttırabilir ve yaptığınız arama motoru optimizasyonu çalışmalarının başarılı olmasını sağlayabilirsiniz.

Keliteli İçerikler Üretin

Seo sırlamalarını arttırmak isteyen e-ticaret firmaları bazı dönemlerde içerik üretmektedir. İçerik pazarlaması yapan e-ticaret firmalarının başlıca amacı hedef kitlesinde yer alan kişilere ulaşmak ve ziyaretçi sayısını arttırmaktadır.

E-ticaret firmaları içerik üretimi yaparken seo çalışmalarına da önem vermelidir. Üretilecek içerikler için;

  • Anahtar kelime araştırması yapılmalıdır.
  • İçerikelerde h1 ve h2 başlıkları doğru bir şekilde ayarlanmalıdır.
  • Kullanılacak görseller önceden belirlenmelidir.
  • İçerikler özgün bir şekilde üretilmelidir.

 

Kaliteli içerik eksikliği

E-ticaret SEO’sunu optimize etmenin en büyük sorunu, bazı sitelerin bunu çok hızlı yapmaya çalışması ve bunun sadece içerik miktarıyla ilgili olmadığını unutmasıdır. İçeriğin kalitesiyle ilgili . Ürün sayfalarınız sadece üreticilerin açıklamalarının kopyala-yapıştır şeklinde olması değil, resimlerle birlikte kısa ve öz açıklamalar olması gerekir.

Site Mimarisi

Kullanıcı ve botların, yol bulmalarına yardımcı olun.

tüketicilerin ne aradığını keşfetmek için kapsamlı bir pazar araştırması yürütür. Ardından, müşterilerinizin ihtiyaçlarının gerçekte ne olduğuna göre sitenizi optimize ederiz. Sitenizin estetiğinin yanı sıra işlevselliğini de ön planda tutarak müşterilerinizin telefon, tablet veya bilgisayarlarından alışveriş yapması fark etmeksizin responsive web tasarımı da sağlıyoruz.

Site hızı, işlevselliğin bir diğer önemli bileşenidir, çünkü insanların yaklaşık %40’ı, yüklenmesi üç saniyeden uzun sürerse bir siteyi terk eder. Hemen çıkma oranları, CRO’nuzu olumsuz etkiler ve potansiyel müşterileri kaybetmenize katkıda bulunur.

İçeriğin değerlendirilmesi, bilgi organizasyonu ve verimli bir bağlantı yapısının uygulanması yoluyla ekibimiz, web sitenizin genel performansını iyileştirmek için uygun bir site yapısı geliştirebilir.

Gelişmiş E-Ticaret Analizi

1 – E-Ticaret Takibi

Yeni başlayan biri olarak bilmeniz gereken en önemli e-ticaret özelliklerinden biridir. Sitenizdeki aktiviteleri takip etmenize yardımcı olur. Normalde, Google Analytics yalnızca e-Ticaret sitenize gelen ziyaretçilerin verilerini ve sayfa görüntülemelerini izler.

2 – Dönüşüm Oranı

Örneğin, çevrimiçi mağazanız aylık 100.000 ziyaretçi sayısını kaydeder ve bu sayıdan 1.000 ziyaretçi bir satın alma işlemi gerçekleştirmiştir (Dönüşüm). Bu durumda, mağazanızın o ay için dönüşüm oranı %1’dir.

Formül: Dönüşüm oranı= (Dönüşüm/Toplam Ziyaretçi) × 100

3 – Trafik Ölçümleri

Trafik ölçümleri, E-Ticaret sitenizi ziyaret eden kişi sayısını, kaç ayrı ziyaretçiyi, ortalama süreyi, doğrudan, yönlendirme, ücretli veya organik trafik olabilecek trafik kaynağını ifade eder.

Schema İşaretlemesi

Schema.org sözlüğüne baktığınızda, sitenizde kullanabileceğiniz çok sayıda şema türü ve özelliği ile kolayca bunalabilirsiniz.

Tarifler, etkinlikler, yerler, ürünler vb. dahil olmak üzere farklı içerik türleri için birçok seçenek vardır, bu nedenle işinize en uygun olanları seçmek çok önemlidir.

Bu zaman alıcı bir görev olabileceğinden, e-Ticaret web sitelerinde en önemli şema türlerini ayarlamak için bir kılavuz hazırladık.

Sıkça Sorulan Sorular

Hizmetlerimiz hakkında müşterilerimizin sıkca sorduğu soruları derledik. Sizin de sorularınız varsa bize ulaşabilirsiniz.

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast