SEO Analiz

SEO analizi, sitenin ne kadar iyi optimize edildiğini ve sitenin gelişmesine yardımcı olmak için neler yapılabileceğini daha iyi anlamak için bir web sitesini yakından inceleme sürecidir.

SEO analizi, markaların öncelikle sayfalarında sahip oldukları içeriğe dikkatli bir şekilde bakmalarını gerektirir. İçeriklerinin hangi anahtar kelimeler için optimize edildiğini ve bu içeriğin ne kadar iyi performans gösterdiğini görmek istiyorlar. Bu , sitenin hangi anahtar kelimeler için en üst sıralarda yer aldığını görmek için marka URL’sini Google Search console, Semrush, ahfresh gibi toolar’dan kolayca analiz edebilirsiniz.  Anahtar kelime raporlamasına girmek, anahtar kelime gruplarınızdaki anahtar kelimeler için tek tek sayfanın hangi sırada yer aldığına ilişkin bilgileri de getirir.

Google SEO İle Görünürlüğünüzü Arttırmak İçin Bizimle iletişime geçebilirsiniz.

SEO Analiz nasıl çalışır?

SEO Analizinin çalışma mantığı insanların google aramalarında yaptığı davranışları ve rakip siteleri  ölçümlemektir. Bu ölçümleme gerek toolar gerekse google servisleri ile yapılmaktadır. 

Bu görünürlük aşağıdakilere ilişkin bir fikir verir:

  • Belirli anahtar kelimeleri ne kadar iyi hedeflediğiniz;
  • Rakipleri analiz edip eksik ve artıları çıkarılması;
  • Google’ın sayfalarınızı taraması ne kadar kolay;
  • Başlıklarınız ne kadar ilgi çekici;
  • Web sitenizi ne kadar iyi optimize ettiniz.

İşte görünürlüğünüzü kontrol edebileceğiniz bir video ile seo analizi nasıl yapıldığını öğrenebirsiniz . 

2022 Yılında Önemli Seo İstatistikleri

Google, uzun zamandır en büyük arama motorudur. Bugün hâlâ arama motorları içinde en popüler olanıdır. Bu yüzden tüm optimizasyonlar Google metrikleri baz alınarak yapılmalıdır.

85.55%

2022 yılında Google’ın arama motoru pazar payı

32%

İlk sıradaki site, tüm tıklamalara oranla aldığı yaklaşık tıklama

58%

Mobil cihazların, tüm aramalara karşı aldığı oran.

En iyi 8 Seo Analiz Aracı

SEO araçları sizi sıkıcı anahtar kelime araştırmalarından ve veri analizinden kurtarır.

Bu araçlarla, neyin işe yaradığını ve stratejinizin hangi bölümlerinin bazı değişikliklerden yararlanabileceğini görebilirsiniz.

En iyi SEO araçları, rakiplerinize karşı nasıl ölçüldüğünüz ve en büyük fırsatların nerede olduğu hakkında da raporlar sağlar.

Dahası, arama performansını ülkeleri, bölgeleri veya dilleri ölçmenize olanak tanırlar.

Ahrefs

Ahrefs , çevrimiçi olarak en çok önerilen SEO araçlarından biridir. Arama motorlarında daha iyi sıralanmak için web sitenizin hangi bölümlerinin iyileştirilmesi gerektiğini vurgular. Rakip analizi perspektifinden , kendi markanız için bir başlangıç ​​noktası olarak kullanmak üzere rakibinizin geri bağlantılarını belirlemek için muhtemelen Ahrefs'i kullanacaksınız. 

Semrush

Semrush özelliklerinden biri, web sitenizi rakiplerinizle kolayca karşılaştırmanıza olanak tanıyan Etki Alanı Vs Etki Alanı analizidir. Web sitenizin arama verilerini, trafiğini ve hatta rakiplerinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olacak analiz raporları arıyorsanız, anahtar kelimeleri ve etki alanlarını karşılaştırabilirsiniz. 

Moz

Moz Web sitenizin nasıl performans gösterdiğine ve aynı zamanda onu nasıl iyileştireceğinize dair harika bilgiler edinebilirsiniz. Ayrıca, herhangi bir sayfada gezinirken web sitenizin metriklerini görmek için indirebileceğiniz ücretsiz bir MozBar araç çubuğuna da sahiptirler.

SpyFu

anahtar kelimeleri kullandıklarını belirlemek için rakipleriniz hakkında biraz araştırma yapabilirsiniz. Ek olarak, kaç tane organik anahtar kelimeye sahip olduklarını, kaç aylık tıklama aldıklarını, ücretli ve organik rakiplerinin kim olduğunu, Google Ads ile yürüttükleri kampanyaları ve daha fazlasını kolayca görmek için rakibinizin veya kendi web sitenizde arama yapabilirsiniz.

Woorank

En iyi SEO analiz aracı olarak Woorank , pazarlama verilerinizi izlemek ve raporlamak için ücretsiz ve ücretli seçenekler sunar. Rakiplerinizi, hangi anahtar kelimeleri hedeflediklerini keşfetmek için bağlayabilirsiniz,

Majestic

Web siteniz kesinti yaptı mı? Site Gezgini özelliği, sitenize genel bir bakış ve sahip olduğunuz geri bağlantı sayısını kolayca görmenizi sağlar. Ayrıca, site karşılaştırmalarına ve sıralamanızı izlemeye yönelik özelliklere sahipken, hedeflenecek en iyi anahtar kelimeleri bulmak için bir SEO anahtar kelime aracı olarak da çalışır.

Neilpatel

Neilpatel ubersuggest'in raporlarında anahtar kelime hacmi, rekabet, TBM ve mevsimsel trendleri içerdiği metrikler. Hem organik SEO hem de ücretli PPC için harika olan bu araç,

Google Trendler

Herhangi bir ülkede anahtar kelimeleri arayın ve en çok aranan sorgular, artan sorgular, zaman içinde ilgi ve ilgiye bağlı olarak coğrafi konumlar gibi bilgileri alın. Hangi trendlerin sizin için olduğundan emin değilseniz, bu, kullanabileceğiniz en iyi SEO aracıdır.

SEO Analiz Araçları

Sitechecker Web kaynağı tanıtımının etkinliğini kolayca ve verimli bir şekilde izlemenize ve performansı sistematik olarak artırmanıza olanak tanıyan çok işlevli bir web sitesi SEO denetim platformudur.

SiteChecker’ın diğer karmaşık araçlardan farkı nedir? Pek çok özel hizmet eksik veri sağlarken veya temel SEO faktörlerini göz ardı ederken, bu platform gerekli tüm araçları eksiksiz bir veri seti ile içerir.

Bu sayede sitenizin SEO performansını iyileştirmek için gerekli tüm işlemleri gerçekleştirebileceksiniz. Ayrıca otomatik rapor oluşturma ve anahtar değişiklik uyarıları da mevcuttur.

Platformun özellikleri onu en iyilerinden biri yapıyor: sadece web sitesi sahipleri için değil, aynı zamanda müşterilerinin web sitelerinin SEO’sunu geliştirme konusunda uzmanlaşmış uzman pazarlama ajansları için.

SiteChecker’ın çalışma prensibi, web sitesi optimizasyonuna yönelik çok seviyeli bir yaklaşıma dayanmaktadır. Bu, trafik ve satış büyümesi için potansiyel bir çözümdür.

  • Sezgisel kontrollere sahip kullanıcı dostu arayüz;
  • Sitedeki herhangi bir değişiklik hakkında anında bildirim işlevi;
  • Sitenin durumunu, anahtar kelimeleri ve geri bağlantıları izlemek için tek bir çözüm;
  • Siteyi geliştirmek için ayrıntılı öneriler;
  • Temel SEO ölçümlerini izleyen basit bir Chrome uzantısı;
  • Beyaz Etiket raporları profesyonel pazarlamacılar için uygundur.

Sitechecker platformu birkaç araç içerir:

Site Audit — Sitedeki her türlü hatayı dakikada 150 sayfa hızında takip eder. İnce ayar ve ayrıca sorunlar algılandığında otomatik bildirim ile bir izleme işlevi mevcuttur;

Site monitoring — Olaylar üzerinde tam kontrol: ani çökmelerden sayfa içeriği güncellemelerine kadar. Sahibi için uygun çözüm: müteahhitlerin (SEO uzmanları, metin yazarları, yöneticiler) çalışmalarını izlemenizi sağlar;

Rank Tracker — Anahtar kelime konumu izleme. Seçtiğiniz herhangi bir arama ağında, herhangi bir cihazda ve belirli bir bölgede belirli sorgular için konum kontrolü. E-posta ile sonuçlar ve günlük raporlarla rahat çalışma;

All-in-one Chrome SEO extension — Uygun bir tarayıcı aracında sitenin kilit konumlarının anında kontrolü.

Sitechecker aracını 7 günlük deneme sürümüyle ücretsiz olarak çalıştırabilirsiniz. Ücretlere gelince,

Plan Basic, üç siteye ve 1500 bağlantıya kadar destekler. Kişisel web sitesi geliştirenler veya SEO yani dijital pazarlamaya ilk adımlarını atanlar için bu en uygun seçenektir. Planın basit olmasına rağmen, 150’ye kadar anahtar kelimeyi destekler – küçük bir sitenin sahibi için fazlasıyla yeterli. Temel plan ayda 29 dolardan başlıyor.

​​Plan Startup, en fazla beş siteyi ve 5.000 bağlantıyı destekler. Bu, birkaç müşteri için projeler yürüten pazarlamacılar ve küçük web kaynaklarının sahipleri için en iyi seçimdir. Plan, hesap başına en fazla 500 anahtar kelime kullanma yeteneğine sahiptir. Bu, onu profesyoneller için en iyi çözüm haline getirir (temel plana kıyasla). Başlangıç ​​fiyatı aylık 49 dolardan başlıyor.

Plan Growing 10 siteye kadar destek ve 50.000 bağlantı sağlanır. Orta ölçekli web sitesi sahipleri ve yeni müşteriler çekme potansiyelini sürdürmek isteyen pazarlama şirketleri için en iyi çözüm olarak kabul edilir. Hesap başına en fazla 1000 anahtar kelime kullanabilirsiniz. Fiyatı aylık 99$’dan başlıyor.

Plan Enterprise özel müşteriler için tasarlanmıştır: büyük pazarlama şirketleri veya büyük sitelerin sahipleri. Fiyat ayda 499 dolardan başlıyor ve mevcut özellikler seti ayrı ayrı oluşturuluyor.

Aylık abonelik yerine yıllık abonelik seçtiğinizde, aylık maliyetin %20’sine kadar tasarruf edebilirsiniz. Aboneliğinizi istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz: Bir plana abone olmak, sözleşme imzalamayı gerektirmez.

Semrush, oldukça detaylı analiz verileri sunan web tabanlı çalışan önemli bir SEO Analiz aracıdır. Web sitenize veya rakip sitelere ait verileri alabileceğiniz harika bir uygulamadır.

Semrush ile yapılabilecek işlemler;

  • Web sitesi trafik verileri (Organik, ücretli tıklama verileri)
  • Anahtar kelime belirleme
  • Pozisyon Takibi
  • Dahili (İç) ve Harici (Dış) Bağlantılar
  • Reklam verileri
  • Pazar Analizi. 
  • Alan Adı Karşılaştırma
  • Raporlamalar  

Ayrıca Semrush içinde Site Audit Aracı ile sayfalarınızı analiz edebilirsiniz. Bu analiz size sayfalarınızda bulunan SEO hatalarını düzeltme şansı tanır. Site Audit analizi ile tespit edebileceğiniz etmenler ise; 

  • 65 karakterden uzun sayfa başlıkları
  • 150 karakterden uzun Meta Açıklama (Meta Description) 
  • Duplike olmuş sayfalar (Aynı ada sahip sayfalar)
  • Büyük boyutlu görseller
  • Yönlendirme alan sayfalar (301, 404 vb)
  • Başlık Hiyerarşisi Sorunları
  • Başlık Analizleri

Çok detaylı analizleri de edinebileceğiniz Semrush ile siteniz ve rakiplerinizi karşılaştırabilirsiniz. Arama trendlerini belirleyebilir ve anahtar kelime seçiminizi yapabilirsiniz. Her bir içeriğin arama motoru sonuçlarındaki pozisyonunu belirleyip ilerleme sağlayacak adımlar atabilirsiniz.

SEO açısından sorun yaratan bozuk linkler, Google Botlarının okuyamadığı uzunluktaki başlıklar, etiketler, gereksiz uzunluktaki H1 başlık etiketlerinin her birini görebilir ve düzenleme şansına sahip olursunuz.

Rakiplerinize göre performansınızı görmek, neleri doğru yapıp hangi konularda hataya düştüğünüzü görmek sorunlarınızı çözmek için size yardımcı olur.

Semrush kullanarak, bir Domain (Alan adı) üzerinde çalışacaksanız bir “Project” olarak kaydetmelisiniz.

Türkçe kullanım desteği de olan Semrush, ücretli bir uygulamadır. Pro, Guru ve Business  olmak üzere 3 ayrı plan sunuyor. İlk kaydolduğunuzda 15 gün ücretsiz kullanım imkanı sağlıyor. Ücretlendirmelere değinmek gerekirse;

Pro Üyelik; 5 siteye ait verileri izleyebileceğiniz 5 proje ve 500 Kelimelik plan Aylık 119 Dolar

Guru Üyelik; 15 Proje, 1500 Kelime Aylık 229 Dolar

Business Üyelik; 40 Proje 5000 Kelime Aylık 449 Dolar

Semrush ile çalışan markalar;

  • Amazon
  • Apple
  • Samsung
  • Decathlon
  • P&G
  • Forbes
  • Vodafone
  • Booking
  • General Electric
  • IBM
  • Quora
  • TESLA
  • Walmart

Screaming Frog, İngiltere merkezli, SEO çalışmaları için kullanılabilecek analizler yapmanıza yarayan harika bir yazılımdır. Bilgisayarınıza indirerek çalıştırabileceğiniz bu programın ücretli ve ücretsiz iki versiyonu vardır. Ücretsiz versiyon, kısıtlı da olsa işlem yapmanıza olanak tanır. Ücretli yani Full versiyonu ise Yıllık 149 Sterlin. Screaming Frog SEO ajansları tarafından profesyonel amaçlarla kullanılıyor. On Page SEO ve Technical SEO alanlarında işe yarayan bir uygulamadır.

Spider veya Web Crawler denilen arama motoru örümcekleri arama motorları için çalışan, internet sitelerini otomatik bir şekilde tarayan araçlardır. Tüm interneti düzenli bir şekilde tarayarak indekslerin güncel olmasını sağlamaya çalışırlar. Screaming Frog da benzer işlemi yapan bir araçtır. Programda taranmak istenen alan adını verirseniz, arama motoru örümceği gibi sitenizi tarar ve size bir rapor sunar. Arama motorlarının sorun olarak göreceği tüm problemleri listeleyerek düzeltmenize olanak tanır.

Screaming Frog SEO Spider (Örümceği) ile yapılabilecek işlemler;

  • Bozuk veya kırık linkleri bulmanıza yarar; Screaming Frog, bir web sitesine ait tüm URL’ler taranır ve HTTP 404 veya 5xx yönlendirmeleri gibi sorun yaratacak URL adreslerinin düzeltilmesine yardımcı olur.
  • Yinelenen içerikleri bulmanıza yarar; Sitenize eklediğiniz içerikler içinde aynı başlık, URL adresi veya açıklamalar varsa bulmanıza ve düzeltmenize yardımcı olur. Arama motorları bu şekilde tekrarlanan içerikleri olumsuz olarak değerlendirir.
  • Sayfa başlıklarını ve Meta verileri analiz etmenize yarar; Başlıklar, meta açıklamaların uzunlukları SEO açısından önemli kriterlerdendir. Belirli uzunluğun üstündeki başlıklar arama motorları tarafından tercih edilmez. Olumsuz değerlendirilen içerikler ön plana çıkarılmaz.
  • XML site haritalarını oluşturmanıza yardımcı olur;  Arama motoru örümcekleri bir siteyi ziyaret ettiğinde önce site haritalarını tararlar ve kendi indekslediklerinden farklı URL’ler varsa onları da incelemeye alırlar. Site haritaları arama motoru botlarına kolaylık sağlayan yapılardır ve sitenizde olmalıdır.
  • Programlı taramalar yapmanıza imkan sağlar; Screaming Frog, düzenli ve programlı taramalar ile sitenizin denetlenmesini yaparak sorunları erkenden tespit etmenize yarar. Bu sayede yapacağınız düzenlemeler ile SEO açısından avantaj elde edersiniz.
  • API’ler yardımıyla Google Araçlarıyla Entegrasyon; Screaming Frog Google Search Console, Google Analytics ve Pagespeed Insights gibi araçlarla API’ler yardımıyla entegre çalışmasına yardımcı olur. 

Screaming Frog kullanan markalara değinmek gerekirse;

  • Google
  • Amazon
  • Disney
  • Apple
  • Seer

Screaming Frog, bunlar haricinde follow, no follow, index, noindex, rel=”next” ve rel=”prev” gibi sayfa nitelikleri, yazım dilbilgisi, görselleştirme gibi birçok ayarlamalara yardımcı olur.

Ahrefs, bir web sitesinin veya bir URL’nin organik veya ücretli ziyaretçi sayılarını, Backlink kaynaklarını, ziyaretçi çeken ücretli veya ücretsiz anahtar kelimeleri bulmanıza yarayan ve bunları detaylı analizlerle sunan Web tabanlı, önemli ve ücretli bir SEO aracıdır.  Bir reklam kampanyası düzenlediğimizde oldukça işimize yarayacak bu araç ile anahtar kelime kullanımında strateji geliştirmek mümkün olmaktadır. Bildiğiniz üzere SEO sadece organik ziyaretçi artırmak için yapılmaz aynı zamanda reklam kampanyaları ile bizden fazla ziyaret çeken rakiplerimizin durumunu da görmek gerekir. Rakiplerinizin bu hareketlerini görmek size daha iyi bir strateji geliştirme şansı tanıyacaktır.

Ahref ile yapılacak işlemler size veya başkasına ait bir sitenin veya sayfanın;

  • Organik trafik araştırması; rakiplerinizin en çok hangi anahtar kelime ile ziyaretçi aldığını, hangi sayfaların organik ziyaretçi trafiği çektiğini analiz edersiniz.
  • Ücretli trafik araştırması; rakiplerinizin ücretli anahtar kelime kullanıp kullanmadığını keşfetmenize yardımcı olur ve ücretli trafiklerini de hangi anahtar kelimelere yönlendirdiklerini görürsünüz.
  • Backlink denetleyicisi; rakiplerinize hangi sitelerin backlink verdiklerini görmenize yarayan önemli bir araştırmadır. Bu sayede rakiplerinizin Backlink kalitesini ölçebilir ve strateji geliştirebilirsiniz. 

Organik trafik araştırmasında;

  • Organik Anahtar Kelimeler
  • Hareketler
  • En iyi Sayfalar
  • Rekabet eden alanlar ve sayfalar

Backlink araştırmasında;

  • Alınan Backlinkler
  • Kırık Backlinkler
  • Refere olan (Yönlendiren) IP adresleri
  • Refere olan domainler
  • Yeni ve Kayıp Refere domainler
  • Yeni ve silinen  Backlinkler

Ücretli anahtar kelime araştırmasında;

  • Ücretli anahtar kelimeler
  • En iyi reklamlar
  • En iyi sayfalar

Araştırma sekmesinde;

  • En iyi linkler
  • Büyüme oranına göre en iyi linkler
  • En iyi içerikler

Ahrefs aracına 7 günlük 7 Dolarlık bir deneme sürümüyle başlayabilirsiniz. Ücretlendirmelere bakacak olursak,

  • Lite Sürümü             99 Dolar/Ay
  • Standart Sürümü   179 Dolar/Ay 
  • Advanced Sürümü 399 Dolar/Ay
  • Agency Sürümü     999 Dolar/Ay

Türkiye şartlarında oldukça pahalı olan bu ücret sistemi var. Ancak elde edilecek sonuçlar inanılmaz. Bireysel kullanım için olmasa da yüksek Google Reklam ödemesi olan işletmeler Lite sürümünü deneyebilir.

Ahrefs tarafından sunulan Content Explorer, istediğiniz bir anahtar kelime ile oluşturulmuş ne kadar içerik varsa kendi veritabanında kaydeder. Ahrefs’in Content Explorer aracı, 1 milyardan fazla sayfadan oluşan veritabanında arama yapmanıza ve internetteki popüler konuları keşfetmenize olanak tanır.

Örneğin bir içerik oluşturmak istediğinizde içerik başlığını veya anahtar kelimelerini bu araca yazıp arattığınızda o konu ile ilgili içeriklerin listesi ve ne kadar sayfa tarafından link aldığını görebilirsiniz. 

Content Explorer (İçerik Gezgininin) en iyi yanı, her sayfa için tüm sosyal ve SEO ölçümlerini alabiliyor olmanızdır. İçerik fikirleri bulmak ve kendi web siteniz için bağlantı kurma fırsatları bulmak için Veri ve Müşteri (Customer) filtrelerini kullanabilirsiniz.

Ahref’in sunduğu Content Explorer aracı ile;

  • Herhangi bir konu için trendleri görsel olarak analiz edebilirsiniz.
  • Bir markanın zaman içindeki popülaritesini analiz edebilirsiniz.
  • Rakiplerinizin içerik pazarlama stratejilerini öğrenebilirsiniz.
  • Konuya göre bozuk bağlantı oluşturma fırsatlarını bulabilirsiniz.
  • İçeriklerin güncelliğini kontrol edebilir. Güncellenmiş ve yeniden yayınlanmış içerikleri tespit edebilirsiniz. 
  • Freelance içerik yazarlarını ve oluşturdukları içeriklerin tamamını filtreleyebilir. Beğendiğiniz yazarların içeriklerini takip edebilirsiniz.

SEO Audit, SEO çalışması yapılan bir internet sitesinin gerekli tüm açılardan ve bütünsel olarak değerlendirilmesidir. Bu sayede sorunları tespit edebilir ve bu durumlar için bir eylem planı oluşturabilirsiniz. SEO Audit, uzun soluklu bir analiz çalışmasıdır. Süreçler, sitenin yapısına ve içerik sayısına bağlı olarak değişebilir. 

Audit çalışmalarının sonucunda elde edilecek veriler;

  • Teknik SEO sorunları
  • Yapısal sorunlar
  • Kullanıcı deneyimi sorunları
  • Sayfa dışı analizler
  • Eski alan adı sorunları
  • Site İçerik yapısı
  • Anahtar kelime analizleri
  • Meta veri analizi
  • URL yapısı
  • Yönlendirmeler
  • Durum kodları
  • Site haritaları
  • Sayfa hızı
  • Resim ve videolar

Pagespeed İnsights web sitenizin alan adını adres çubuğuna yazarak kolayca analiz edildiği ücretsiz bir Google hizmetidir. Sitenizin hem mobil, hem de masaüstü cihazlar ile ne kadar hızlı yüklendiğini görebileceğiniz bir pratik ve kullanışlı bir araçtır.

Site yükleme hızı, kullanıcı deneyimi açısından en önemli site özelliklerinden biridir. Ziyaretçiler yavaş yüklenen bir web sitesinde zaman geçirmek istemezler. Bu araçla sitenizin hızını görebildiğiniz gibi sitenize ait iyi özellikler ve sorunları ayrı ayrı görebilirsiniz. Pagespeed insights ile;

  • FCP (First Contentful Paint)
  • LCP (Largest Contentful Paint) 
  • CLS (Cumulative Layout Shift)
  • TBT (Total Blocking Time) 
  • JavaScript, CSS yürütme süresi

verilerine ulaşabilirsiniz.

Site yükleme hızına olumsuz etki eden etkenler liste halinde sunulurken çözüm önerileri de yanında verilir. Genelde Pagespeed Insights raporlarında site yükleme hızınızı yükseltecek en  önemli düzenlemeler;

  • Görsellerin boyutunun küçültülmesi
  • HTTP Request (Sorgu) sayıları
  • JavaScript, CSS dosyalarının boyutunun azaltılması
  • Enable Gzip Compression (Veri sıkıştırma)
  • Enable Keep Alive Çözümü 
  • Add Expires Headers Çözümü

Tüm bu düzenlemeler sonucunda hedeflenen şey sitenin daha hızlı çalışmasıdır. Pagespeed aracı da size bu işlemler için kılavuzluk yapar.

GTmetrix de Pagespeed Insights benzeri bir araçtır. Bir internet sayfasının yükleme hızını ve ona bağlı skoru verir. Bu skoru verirken de sitenin yükleme hızını etkileyen bileşenler detaylı bir rapor halinde sunulur. Web tabanlı çalışan bir uygulamadır. GTmetrix tarafından verilen rapora göre sitenizin hızını etkileyen bileşenler;

  • TTFB (Time To First Byte); Request (İstek) yapıldığında Server’dan (Sunucu) sitenize ait verilerden gelen ilk Byte’ a kadar geçen süredir.
  • FCP (First Contentful Paint); sitenize ait ilk görsel yüklemenin yapılabildiği süredir.
  • Time To Interactive; sayfanın ilk yüklemesi ile ana alt kaynakların yüklenmesine kadar geçen süredir.
  • LCP (Largest Contentful Paint), ziyaretçinin URL isteği yaptığı zaman ile görüntü alanındaki en büyük görsel içeriğin yüklenmesine kaar geçen süredir.
  • FLT (Fully Loaded Time); sayfanın tam yüklemesinin yapıldığı süredir. Ancak TTFB ve FCP kadar önemli bir veri değildir. 

JavaScript, CSS yüklemelerinin süresi, çalışma şekli ve site hızına etki eden tüm etkenler (Büyük görseller, gereksiz yapılan sorgular, içerik sıkıştırmaları, vb.) rapor edilir. Sorun olan kısımları düzenlemenize olanak tanır. Ayrıca sitenizin hızını belirli periyotlarda karşılaştırmanıza imkan tanır ve bunu grafikler halinde raporlamanıza yardımcı olur.

Web sitenizin hangi cihazlarda hangi hızda yüklendiğini ve hangi ülkelerde hangi hızlarda yüklendiğini de test edebilirsiniz. Bu özellik uluslararası ziyaretçileri olan siteler için oldukça önemli veriler sunar. 

Ücretsiz bir versiyonu olmasına rağmen profesyonel kullanıcılar için de farklı ücretlerle abonelik alınabiliyor. Free (Ücretsiz), Solo 10 Dolar/Ay, Starter 20 Dolar/Ay, Growth 40 Dolar/Ay gibi seçenekler arasından kendinize uygun olanı seçebilirsiniz.

Google Analytics, Google tarafından ücretsiz sunulan bir web sitesi içerik ziyaret verileri ve performans analiz aracıdır. Sahip olduğunuz dijital varlıklar, sahipliğinizi kanıtladıktan sonra bu araçla oldukça detaylı bir şekilde analiz edilebilir. Google Analytics’in kullanıcısına verdiği bilgiler;

  • Anlık, saatlik, günlük vb ziyaretçi sayısı
  • Kullanıcı davranış bilgileri (Sitede geçirilen süre, hemen çıkma oranı, tıklamalar, kaç adet sayfa ziyaret edildiği vb)
  • Ziyaret edilen içerikler ve sayfalar
  • Ziyaretçi profili (Yaş, cinsiyet, konum, kullanılan cihaz bilgileri)
  • Tıklamalar ile kazanılan reklam geliri detayları (Hedef-dönüşüm oranları)
  • Ziyaretçinin hangi kanaldan geldiği (Organik arama, doğrudan ziyaret, sosyal medya ve diğer yönlendirmeler)
  • Oturum bilgileri ( Sayfa/oturum süresi vs)
  • Çeşitli raporlar ve tablolar

Google bir web sitesine dair Analytics verilerini sizin o mülke sahip olduğunuzu ispat etmeniz halinde ücretsiz bir şekilde sunar. Bu işlem şu şekilde gerçekleşir;

  • Google hesabınızla Analytics sayfasına girin ve Mülk ekleyin.
  • Google size bir “İzleme Kimliği Kodu” verir.
  • Web sitenize bu kodu eklerseniz siteye erişiminiz olduğu anlaşılır.
  • Google hesabınızla Analytics’e girdiğinizde o siteyi veya daha önceden tanıttığınız “Mülkler” listesini görebilirsiniz.

Soldaki menü üzerinden birçok farklı rapor ve veriye ulaşabilirsiniz.

Google Search Console, sitenizin daha farklı verilerine de ulaşabileceğiniz kullanışlı bir diğer araçtır. Google tarafından ücretsiz sunulur. Google Search Console ile ulaşabileceğiniz veriler;

  • URL Denetimi
  • Ziyaret Performans Verileri
  • Site Haritaları
  • İçerik Haritaları
  • Mobil Kullanılabilirlik
  • Toplam Tıklama, Toplam Gösterim, Ortalama Tıklama, Ortalama Konum verileri
  • Liste halinde en çok tıklama ve gösterim alan içerikler.
  • Ziyaretçilere ait istatistikler (Konum, Cihaz vs)
  • Sitenize link veren web siteleri. 

Google Search Console da Analytics gibi sitenize ait performans verilerine ulaşabileceğiniz bir araçtır. Ayrıca siteye ait kapsam, kullanılabilirlik vb. sorunların raporlandığı ve düzeltme imkanı tanıdığı bu araç sitenizin sorunsuz çalışmasına imkan tanır. Site haritası oluşturup sitenizin Googlebotları tarafından indekslenmesini sağlayabilirsiniz. 

Özetle Google Search Console, web sitenizin sayfalarına ait ayarlamaları yapmanıza imkan tanır. Bunun yanında sitenizin ziyaret alan sayfalarının hangileri olduğunu, hangi sitelerden link aldığınızı, hangi içeriklerin SERP (Search Engine Result Page) yani Arama Motoru Sonuç Sayfasında ne kadar gösterim aldığını görebileceğiniz harika bir araçtır.  

Google Search Console’u kullanması tavsiye edilen kişiler;

  • Web Sitesi Yöneticileri
  • SEO Uzmanları
  • Web Geliştiricileri
  • İşletme Sahipleri
  • Pazarlamacılar 

Bu araç sayesinde sitenize ait içeriklerin arama motoru botları tarafından indekslenmesini sağlayabilir ve performansınızı ölçümleyebilirsiniz.

Sitechecker'ın özellikleri nelerdir?

Sitechecker tamamen özelliklerle ilgilidir - ve adil uyarı, birçoğu var, bu yüzden kemerlerinizi bağlayın ve sizi bu yenilikçi platformun sunduğu her şeye götüreceğiz: 

SEO Denetim Aracı

Gösterinin yıldızı, Sitechecker'ın SEO puan yazılımı, arama görünürlüğünüzde neler olup bittiğini anlamak için web sitenizde hızla ilerleyen akıllı bir araçtır. Bu araç, aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi şeyi kontrol edebilir: 

  • Sayfa boyutları
  • Başlıklar ve açıklamalar
  • H1-H6 etiketleri
  • Büyük boyutlu resimler
  • Başlık veya nitelik içermeyen resimler
  • Dış ve iç bağlantılar
  • Masaüstü ve mobil hız
  • kullanılabilirlik
  • Meta etiketleri
  • Anahtar kelime yoğunluğu

Sitechecker'ın Web Sitesi Denetim Aracı bu bilgileri toplar ve ardından size anlaşılması kolay bir rapor olarak sunmak üzere bir yay ile tamamlar. Her sayfaya, herhangi bir iyileştirme gerekip gerekmediğini belirlemenize yardımcı olacak bir site SEO puanı verilecektir. Ayrıca, özellikle müşterilerin web siteleri için yararlı olan, rakip siteleri denetlemek ve rakiplerinizle ilgili bilgiler toplamak için kullanmak isteyebilirsiniz.

Sayfa İçi Araçlar

Web sitenizin SEO'su söz konusu olduğunda içeriğin kral olduğunu bildiğinizden eminim, bu nedenle, sizinkinin düzgün performans gösterdiğini bilmeniz gerekir. Sitechecker, içeriğiniz için ince ayarlar önerebilecek bir site tarayıcısına sahiptir: 

  • Sayfa boyutu
  • Başlık etiketleri
  • HTTP durum kodları
  • Uzunluk
  • Anahtar kelime gücü

Nasıl yapılır kılavuzları, ürün sayfası veya açılış sayfası olsun, Sitechecker

Açıklama Kontrol

Pek çok insan sitelerinin meta açıklamasını gözden kaçırma hatasına düşer ama Sitechecker bunu yapmaz. Araç, her şeyin olması gerektiği gibi olduğundan emin olmak için meta açıklamanızın uzunluğunu ve kalitesini kontrol edecektir. 

Sıra İzleyici

Sitechecker, anahtar kelimeleri izlemenize ve arama performanslarına bakmanıza olanak tanır.

Favicon Kontrolü

Ne diyorsun? Favicons, belirli bir web sayfası veya site ile ilişkilendirilen ve adres çubuğunda sitenin kimliğinin görsel bir hatırlatıcısı olarak hizmet eden küçük simgelerdir. Sitechecker, bunların sayfalarınızın her birinde bulunup bulunmadığını kontrol etmeyi kolaylaştırır ve yoksa sizi uyarır.

Backlink İzleyici

Sitechecker, sağlık ve arama performansı hakkında size bilgi vermek için geri bağlantılar, kurallı bağlantılar ve alternatif bağlantılar dahil olmak üzere bağlantılarınızı kontrol etme konusunda bir vızıltıdır. Sitechecker, her ikisi de Google sıralamanıza zarar verebilecek, bozuk bağlantılar ve aşırı yönlendirmeler dahil olmak üzere URL güvenlik açığını kontrol edebilir. 

indeksleme

Google'ın sayfanızı görüntüleyebilmesini, okuyabilmesini ve analiz edebilmesini istiyorsanız dizine ekleme önemlidir ve Site Checker'ın Dizine Ekleme aracı, önemli arama motorunun sağ tarafında kalmanızı sağlamanıza yardımcı olur. 

Sayfa Hızı

Kullanıcı deneyimini optimize etmek ve bu müşterileri kasaya göndermek söz konusu olduğunda, hız ihtiyacı web siteniz için en önemli faktörlerden biridir. Sitechecker, sizi herhangi bir yapışkan alan konusunda uyarmak için tanılamayı sitenizin hızında çalıştırabilir. 

Sitechecker Entegrasyonları

Şu anda Sitechecker aşağıdakilerle entegrasyon için uygundur: 

  • Google Analytics
  • Google Arama Konsolu

itchecker Artıları ve Eksileri

Kimse mükemmel değildir - ve bu genellikle çevrimiçi araçlar için iki katına çıkar. Şimdi size Sitechecker'ın neler yapabileceğini anlattığımıza göre, bu platformun bazı iyi ve kötü yanlarına göz atmanın zamanı geldi: 

Sitechecker Artıları

Fiyat – Çok net üç fiyat paketi sunmanın yanı sıra, Sitechecker ister tek bir girişimci, ister orta ila büyük ölçekli bir şirket olun, her bütçeye uygundur. 

Basit Bilgiler – Sitechecker'ın kullanımı gerçekten çok kolaydır, hiçbir şekilde teknik bir dahi olmasanız bile. Bu harika, çünkü hemen hemen herkesin hemen kalkıp koşabileceği anlamına geliyor. 

Ayrıntılı raporlama – Bu platform gerçekten kapsamlı raporlama sunar ve sonuçlar inanılmaz derecede doğrudur. 

Sitechecker Eksileri

Bilgi yüklemesi – Bazen, önemli şeyleri daraltmayı zorlaştırabilecek fazladan bilgi sunulur. 

Kolay düzeltme yok – Son noktanın tam tersine, sorunların nasıl çözüleceğine ilişkin bilgiler bazen biraz sınırlı olabilir. 

Güncelleme süreleri – Bildirilen sorunları düzelttikten sonra, sitenizin beyaz listeye alınması bazen uzun sürebilir. 

Sonuç _

Web sitem işimin başarısının ayrılmaz bir parçası olduğu için Sitechecker'a oldukça kapsamlı bir test sürüşü yaptım. Unutulmaması gereken ilk şey, Sitechecker'ın dar bir bütçeyle bireyler ve küçük işletmeler için bile oldukça uygun fiyatlı olmasıdır. Düşük fiyata rağmen, Sitechecker'ın sonuçları son derece doğru ve güvenilirdir ki bu elbette inanılmaz derecede önemlidir. 'Düzeltmeler' etrafında yolunuzu öğrenmek biraz zaman alabilir, ancak bu platformun kullanımı, yolunuzu kolayca bulmanıza yardımcı olan basit ve net bir arayüz ile gerçekten kolaydır. Sitelerinin ve SEO'nun nasıl performans gösterdiğini düzenli olarak kontrol etmek isteyenler için Sitechecker iyi ve sağlam bir seçimdir ve bunu tavsiye etmekte tereddüt etmem. 

 

SEMrush, çevrimiçi rekabeti şeffaf ve adil hale getirme misyonuyla 2008 yılında başladı. Amacı, herkesin eşit şekilde faaliyet gösterebileceği bir platform yaratmaktır. Sadece 9 yıl gibi bir sürede bu şirket kendini öyle geliştirdi ki, küçük start-up'lardan büyük organizasyonlara kadar herkes ürününü istiyor. SEMrush için her şey onların deneyleri ve sürekli çabaları sayesinde oldu ve şimdi dijital pazarlamacılar için dünya lideri rekabetçi araştırma hizmetidir. Bu ürün Amazon, ebay, Disney, Hewlett Packard ve daha pek çok büyük kuruluş tarafından güvenilmektedir.

SEMrush'ın Avantajları

  • Web sitesindeki sorunları bulun ve çözün.
  • Web sitesi performansını izleyin.
  • Anahtar kelime sıralamasıyla ilgili güncellemeleri bulmaya yardımcı olur.
  • Web sitesinin SEO'sunu geliştirin.
  • Sosyal medyanın başarısını takip edebilir.
  • Marka itibarı izlenebilir.
  • Arama motoru robotunun taramasını kolaylaştırın.
  • Optimizasyon teknikleri ile kullanıcıya kullanıcı dostu bir deneyim oluşturulabilir.

SEMrush Nasıl Kullanılır

Bir web sitesine veya bloga sahip olmak yeterli değil, SERP'de ister organik olarak ister ücretli olarak üst sıralarda yer almak için SEO, SEM, SMM vb. gibi daha çok performans göstermemiz gerekiyor. SEM acelesi 30 günlük ücretsiz deneme sürümü ile başlıyor, deneme sürümünde biz sınırlı özellikleri kullanabilir. Kendisiyle gidebilecek ve işine göre en iyisini seçebilecek kullanıcısına 3 tip plan sunar. Sadece tek bir gösterge panosunda her şeyi hallederiz, birazdan göreceğiz. Sizin veya rakibinizin web sitesinin analizini yapmak istiyorsanız lütfen SEMrush'a üye olun. SEMrush web sitesindeki ana arama kutusuna kök etki alanını girin. SEMrush, web sitesinin genel görünümünü tek bir gösterge panosunda gösterir ve aşağıdakilerden oluşur:

  • Organik arama alanları.
  • Ücretli arama.
  • Geri bağlantılar.
  • Anahtar kelimeler.
  • Görüntülü reklamcılık.
  • Etki Alanları.
  • Örnek medya reklamları.
  • Açılış sayfası.
  • Örnek metin reklam.
  • Çapa bağlantıları.
  • başvuruyor.
  • En son yayıncılar.
  • Organik.

Pro Üyelik; 5 siteye ait verileri izleyebileceğiniz 5 proje ve 500 Kelimelik plan Aylık 119 Dolar

Guru Üyelik; 15 Proje, 1500 Kelime Aylık 229 Dolar

Business Üyelik; 40 Proje 5000 Kelime Aylık 449 Dolar

Semrush ile çalışan markalar;

  • Amazon
  • Apple
  • Samsung
  • Decathlon
  • P&G
  • Forbes
  • Vodafone
  • Booking
  • General Electric
  • IBM
  • Quora
  • TESLA
  • Walmart

Screaming Frog, Google'ın tarayıcıları gibi çalışır: e-ticaret siteleri de dahil olmak üzere herhangi bir web sitesini taramanıza olanak tanır . Ancak bu SEO örümcek aracı, size ilgili yerinde veriler vererek ve sindirilebilir istatistikler ve raporlar oluşturarak taramayı bir adım öteye taşır. Screaming Frog'dan daha basit site verileriyle, web sitenizin hangi alanlarda çalışması gerektiğini kolayca görebilirsiniz.

Screaming Frog yazılımı SEO çalışmalarınız için aşağıdaki görevleri gerçekleştirmenize yardımcı olabilir:

  • Kırık bağlantı aramaları
  • Geçici ve kalıcı yönlendirme aramaları
  • Meta veri analizi
  • Yinelenen içerik aramaları
  • robots.txt ve diğer yönergeleri inceleyin
  • XML site haritası oluşturma
  • Site mimarisi analizi

Ve elbette, Screaming Frog ile çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Bu ekstra özellikleri başka bir bölümde ele alacağız.

Screaming Frog'a Başlarken

Yazılımın yüklenmesi

Screaming Frog SEO örümcek aracıyla herhangi bir site taraması yapmadan önce , yazılımı bilgisayarınıza yüklemeniz gerekir. Aracı Screaming Frog'un web sitesinden indirebilirsiniz .

Yazılım Windows, Mac ve Linux üzerinde çalışır. Screaming Frog'u bu sistemlerden herhangi birine nasıl kuracağınız aşağıda açıklanmıştır:

pencereler

  1. İndirilenler klasörünüzde Screaming Frog yükleyicisini bulun.
  2. Yükleyiciye çift tıklayın.
  3. Yazılımı yüklemeye devam etmek için Kullanıcı Hesabı Denetimi ekranında “Evet”e tıklayın.
  4. Kurulum türünüzü seçin, ardından “Yükle” düğmesine tıklayın.
  5. Yazılımın yüklenmesi bittiğinde, “Kapat”a tıklayın.

Mac os işletim sistemi

  1. Finder'da İndirilenler klasörüne gidin.
  2. Yükleyiciye çift tıklayın.
  3. Yazılımın simgesi ve Uygulamalar klasörünün bulunduğu yeni bir pencere ekranınızda belirecektir. Screaming Frog simgesine tıklayın ve onu Uygulamalar klasörüne sürükleyin.
  4. Pencereyi kapat.
  5. Finder'a gidin ve Cihazlar listesinde “ScreamingFrogSEOSpider” adını arayın.
  6. Kurulumu tamamlamak için yükleyici adının yanındaki çıkar simgesine tıklayın.

Linux

Screaming Frog'u bilgisayarınıza kurmak için Ubuntu kullanıcı arayüzünü veya komut satırı işlevini kullanabilirsiniz.

 

Ahrefs, bir web sitesinin veya bir URL’nin organik veya ücretli ziyaretçi sayılarını, Backlink kaynaklarını, ziyaretçi çeken ücretli veya ücretsiz anahtar kelimeleri bulmanıza yarayan ve bunları detaylı analizlerle sunan Web tabanlı, önemli ve ücretli bir SEO aracıdır.  Bir reklam kampanyası düzenlediğimizde oldukça işimize yarayacak bu araç ile anahtar kelime kullanımında strateji geliştirmek mümkün olmaktadır. Bildiğiniz üzere SEO sadece organik ziyaretçi artırmak için yapılmaz aynı zamanda reklam kampanyaları ile bizden fazla ziyaret çeken rakiplerimizin durumunu da görmek gerekir. Rakiplerinizin bu hareketlerini görmek size daha iyi bir strateji geliştirme şansı tanıyacaktır.

Ahref ile yapılacak işlemler size veya başkasına ait bir sitenin veya sayfanın;

  • Organik trafik araştırması; rakiplerinizin en çok hangi anahtar kelime ile ziyaretçi aldığını, hangi sayfaların organik ziyaretçi trafiği çektiğini analiz edersiniz.
  • Ücretli trafik araştırması; rakiplerinizin ücretli anahtar kelime kullanıp kullanmadığını keşfetmenize yardımcı olur ve ücretli trafiklerini de hangi anahtar kelimelere yönlendirdiklerini görürsünüz.
  • Backlink denetleyicisi; rakiplerinize hangi sitelerin backlink verdiklerini görmenize yarayan önemli bir araştırmadır. Bu sayede rakiplerinizin Backlink kalitesini ölçebilir ve strateji geliştirebilirsiniz. 

Organik trafik araştırmasında;

  • Organik Anahtar Kelimeler
  • Hareketler
  • En iyi Sayfalar
  • Rekabet eden alanlar ve sayfalar

Backlink araştırmasında;

  • Alınan Backlinkler
  • Kırık Backlinkler
  • Refere olan (Yönlendiren) IP adresleri
  • Refere olan domainler
  • Yeni ve Kayıp Refere domainler
  • Yeni ve silinen  Backlinkler

Ücretli anahtar kelime araştırmasında;

  • Ücretli anahtar kelimeler
  • En iyi reklamlar
  • En iyi sayfalar

Araştırma sekmesinde;

  • En iyi linkler
  • Büyüme oranına göre en iyi linkler
  • En iyi içerikler

Ahrefs aracına 7 günlük 7 Dolarlık bir deneme sürümüyle başlayabilirsiniz. Ücretlendirmelere bakacak olursak,

  • Lite Sürümü             99 Dolar/Ay
  • Standart Sürümü   179 Dolar/Ay 
  • Advanced Sürümü 399 Dolar/Ay
  • Agency Sürümü     999 Dolar/Ay

Türkiye şartlarında oldukça pahalı olan bu ücret sistemi var. Ancak elde edilecek sonuçlar inanılmaz. Bireysel kullanım için olmasa da yüksek Google Reklam ödemesi olan işletmeler Lite sürümünü deneyebilir.

Ahrefs tarafından sunulan Content Explorer, istediğiniz bir anahtar kelime ile oluşturulmuş ne kadar içerik varsa kendi veritabanında kaydeder. Ahrefs’in Content Explorer aracı, 1 milyardan fazla sayfadan oluşan veritabanında arama yapmanıza ve internetteki popüler konuları keşfetmenize olanak tanır.

Örneğin bir içerik oluşturmak istediğinizde içerik başlığını veya anahtar kelimelerini bu araca yazıp arattığınızda o konu ile ilgili içeriklerin listesi ve ne kadar sayfa tarafından link aldığını görebilirsiniz. 

Content Explorer (İçerik Gezgininin) en iyi yanı, her sayfa için tüm sosyal ve SEO ölçümlerini alabiliyor olmanızdır. İçerik fikirleri bulmak ve kendi web siteniz için bağlantı kurma fırsatları bulmak için Veri ve Müşteri (Customer) filtrelerini kullanabilirsiniz.

Ahref’in sunduğu Content Explorer aracı ile;

  • Herhangi bir konu için trendleri görsel olarak analiz edebilirsiniz.
  • Bir markanın zaman içindeki popülaritesini analiz edebilirsiniz.
  • Rakiplerinizin içerik pazarlama stratejilerini öğrenebilirsiniz.
  • Konuya göre bozuk bağlantı oluşturma fırsatlarını bulabilirsiniz.
  • İçeriklerin güncelliğini kontrol edebilir. Güncellenmiş ve yeniden yayınlanmış içerikleri tespit edebilirsiniz. 
  • Freelance içerik yazarlarını ve oluşturdukları içeriklerin tamamını filtreleyebilir. Beğendiğiniz yazarların içeriklerini takip edebilirsiniz.

SEO Audit, SEO çalışması yapılan bir internet sitesinin gerekli tüm açılardan ve bütünsel olarak değerlendirilmesidir. Bu sayede sorunları tespit edebilir ve bu durumlar için bir eylem planı oluşturabilirsiniz. SEO Audit, uzun soluklu bir analiz çalışmasıdır. Süreçler, sitenin yapısına ve içerik sayısına bağlı olarak değişebilir. 

Audit çalışmalarının sonucunda elde edilecek veriler;

  • Teknik SEO sorunları
  • Yapısal sorunlar
  • Kullanıcı deneyimi sorunları
  • Sayfa dışı analizler
  • Eski alan adı sorunları
  • Site İçerik yapısı
  • Anahtar kelime analizleri
  • Meta veri analizi
  • URL yapısı
  • Yönlendirmeler
  • Durum kodları
  • Site haritaları
  • Sayfa hızı
  • Resim ve videolar

Pagespeed İnsights web sitenizin alan adını adres çubuğuna yazarak kolayca analiz edildiği ücretsiz bir Google hizmetidir. Sitenizin hem mobil, hem de masaüstü cihazlar ile ne kadar hızlı yüklendiğini görebileceğiniz bir pratik ve kullanışlı bir araçtır.

Site yükleme hızı, kullanıcı deneyimi açısından en önemli site özelliklerinden biridir. Ziyaretçiler yavaş yüklenen bir web sitesinde zaman geçirmek istemezler. Bu araçla sitenizin hızını görebildiğiniz gibi sitenize ait iyi özellikler ve sorunları ayrı ayrı görebilirsiniz. Pagespeed insights ile;

  • FCP (First Contentful Paint)
  • LCP (Largest Contentful Paint) 
  • CLS (Cumulative Layout Shift)
  • TBT (Total Blocking Time) 
  • JavaScript, CSS yürütme süresi

verilerine ulaşabilirsiniz.

Site yükleme hızına olumsuz etki eden etkenler liste halinde sunulurken çözüm önerileri de yanında verilir. Genelde Pagespeed Insights raporlarında site yükleme hızınızı yükseltecek en  önemli düzenlemeler;

  • Görsellerin boyutunun küçültülmesi
  • HTTP Request (Sorgu) sayıları
  • JavaScript, CSS dosyalarının boyutunun azaltılması
  • Enable Gzip Compression (Veri sıkıştırma)
  • Enable Keep Alive Çözümü 
  • Add Expires Headers Çözümü

Tüm bu düzenlemeler sonucunda hedeflenen şey sitenin daha hızlı çalışmasıdır. Pagespeed aracı da size bu işlemler için kılavuzluk yapar.

GTmetrix de Pagespeed Insights benzeri bir araçtır. Bir internet sayfasının yükleme hızını ve ona bağlı skoru verir. Bu skoru verirken de sitenin yükleme hızını etkileyen bileşenler detaylı bir rapor halinde sunulur. Web tabanlı çalışan bir uygulamadır. GTmetrix tarafından verilen rapora göre sitenizin hızını etkileyen bileşenler;

  • TTFB (Time To First Byte); Request (İstek) yapıldığında Server’dan (Sunucu) sitenize ait verilerden gelen ilk Byte’ a kadar geçen süredir.
  • FCP (First Contentful Paint); sitenize ait ilk görsel yüklemenin yapılabildiği süredir.
  • Time To Interactive; sayfanın ilk yüklemesi ile ana alt kaynakların yüklenmesine kadar geçen süredir.
  • LCP (Largest Contentful Paint), ziyaretçinin URL isteği yaptığı zaman ile görüntü alanındaki en büyük görsel içeriğin yüklenmesine kaar geçen süredir.
  • FLT (Fully Loaded Time); sayfanın tam yüklemesinin yapıldığı süredir. Ancak TTFB ve FCP kadar önemli bir veri değildir. 

JavaScript, CSS yüklemelerinin süresi, çalışma şekli ve site hızına etki eden tüm etkenler (Büyük görseller, gereksiz yapılan sorgular, içerik sıkıştırmaları, vb.) rapor edilir. Sorun olan kısımları düzenlemenize olanak tanır. Ayrıca sitenizin hızını belirli periyotlarda karşılaştırmanıza imkan tanır ve bunu grafikler halinde raporlamanıza yardımcı olur.

Web sitenizin hangi cihazlarda hangi hızda yüklendiğini ve hangi ülkelerde hangi hızlarda yüklendiğini de test edebilirsiniz. Bu özellik uluslararası ziyaretçileri olan siteler için oldukça önemli veriler sunar. 

Ücretsiz bir versiyonu olmasına rağmen profesyonel kullanıcılar için de farklı ücretlerle abonelik alınabiliyor. Free (Ücretsiz), Solo 10 Dolar/Ay, Starter 20 Dolar/Ay, Growth 40 Dolar/Ay gibi seçenekler arasından kendinize uygun olanı seçebilirsiniz.

Google Analytics, Google tarafından ücretsiz sunulan bir web sitesi içerik ziyaret verileri ve performans analiz aracıdır. Sahip olduğunuz dijital varlıklar, sahipliğinizi kanıtladıktan sonra bu araçla oldukça detaylı bir şekilde analiz edilebilir. Google Analytics’in kullanıcısına verdiği bilgiler;

  • Anlık, saatlik, günlük vb ziyaretçi sayısı
  • Kullanıcı davranış bilgileri (Sitede geçirilen süre, hemen çıkma oranı, tıklamalar, kaç adet sayfa ziyaret edildiği vb)
  • Ziyaret edilen içerikler ve sayfalar
  • Ziyaretçi profili (Yaş, cinsiyet, konum, kullanılan cihaz bilgileri)
  • Tıklamalar ile kazanılan reklam geliri detayları (Hedef-dönüşüm oranları)
  • Ziyaretçinin hangi kanaldan geldiği (Organik arama, doğrudan ziyaret, sosyal medya ve diğer yönlendirmeler)
  • Oturum bilgileri ( Sayfa/oturum süresi vs)
  • Çeşitli raporlar ve tablolar

Google bir web sitesine dair Analytics verilerini sizin o mülke sahip olduğunuzu ispat etmeniz halinde ücretsiz bir şekilde sunar. Bu işlem şu şekilde gerçekleşir;

  • Google hesabınızla Analytics sayfasına girin ve Mülk ekleyin.
  • Google size bir “İzleme Kimliği Kodu” verir.
  • Web sitenize bu kodu eklerseniz siteye erişiminiz olduğu anlaşılır.
  • Google hesabınızla Analytics’e girdiğinizde o siteyi veya daha önceden tanıttığınız “Mülkler” listesini görebilirsiniz.

Soldaki menü üzerinden birçok farklı rapor ve veriye ulaşabilirsiniz.

Google Search Console, sitenizin daha farklı verilerine de ulaşabileceğiniz kullanışlı bir diğer araçtır. Google tarafından ücretsiz sunulur. Google Search Console ile ulaşabileceğiniz veriler;

  • URL Denetimi
  • Ziyaret Performans Verileri
  • Site Haritaları
  • İçerik Haritaları
  • Mobil Kullanılabilirlik
  • Toplam Tıklama, Toplam Gösterim, Ortalama Tıklama, Ortalama Konum verileri
  • Liste halinde en çok tıklama ve gösterim alan içerikler.
  • Ziyaretçilere ait istatistikler (Konum, Cihaz vs)
  • Sitenize link veren web siteleri. 

Google Search Console da Analytics gibi sitenize ait performans verilerine ulaşabileceğiniz bir araçtır. Ayrıca siteye ait kapsam, kullanılabilirlik vb. sorunların raporlandığı ve düzeltme imkanı tanıdığı bu araç sitenizin sorunsuz çalışmasına imkan tanır. Site haritası oluşturup sitenizin Googlebotları tarafından indekslenmesini sağlayabilirsiniz. 

Özetle Google Search Console, web sitenizin sayfalarına ait ayarlamaları yapmanıza imkan tanır. Bunun yanında sitenizin ziyaret alan sayfalarının hangileri olduğunu, hangi sitelerden link aldığınızı, hangi içeriklerin SERP (Search Engine Result Page) yani Arama Motoru Sonuç Sayfasında ne kadar gösterim aldığını görebileceğiniz harika bir araçtır.  

Google Search Console’u kullanması tavsiye edilen kişiler;

  • Web Sitesi Yöneticileri
  • SEO Uzmanları
  • Web Geliştiricileri
  • İşletme Sahipleri
  • Pazarlamacılar 

Bu araç sayesinde sitenize ait içeriklerin arama motoru botları tarafından indekslenmesini sağlayabilir ve performansınızı ölçümleyebilirsiniz.

Müşterilerinizi gerçekten tanıyor musunuz?

"Hergün yalnızca Google'da 3,5 milyar insan arama yapıyor."

Müşterilerinizle etkileşim kurmak, güçlü bir aidiyet duygusu yaratmanıza yardımcı olur.

Müşterileri özel fırsatlar ve indirimler, haberler ve sonraki ürün sürümleri hakkında bilgilendirmek için sosyal platformları kullanabilirsiniz.

Ne kadar çok sohbet gibi hissettirirse, katılım o kadar iyi olur.

Yeni ziyaretçilerinizin işinize dahil olduklarını hissettirirseniz, olumlu çağrışımlara sahip olmaları ve sadık müşterilere dönüşmeleri daha olasıdır.

Veriye dayalı pazarlama

“Veriye dayalı” terimi, pazarlamanın çoğu disiplininde yer alır ve strateji geliştirmede kullanılmak üzere hem nicel hem de nitel verilerin toplanması ve analizi anlamına gelir. Bu nedenle, veriye dayalı SEO, bir SEO stratejisi geliştirirken verilerin birincil bileşen olarak kullanılması anlamına gelir.

Birçok insan için web analitiği ve SEO verileri şifreli görünebilir. Gerçekten de, bazen yabancı bir dil okuyormuş gibi hissedilebilir. Ancak, mevcut bilgileri toplamak için zaman ayırır, bunlara bakar ve bunların ne anlama geldiğini anlarsanız, alakalı ve karlı arama trafiğine yol açan fırsatlar bulabilirsiniz.

SEO Analiz Uygulamaları

Google Analytics (GA)

Google Etiket Yöneticisi (GTM)

Kullanıcı Davranışı Verileri

SEO Analizi Nasıl Yapılır?

SEO analizi, arama motoru sıralamalarınızla ilgili genel sağlık, yapı, içerik ve diğer faktörler için bir web sitesi kontrolüdür. 

 

Dönüşüm Oranında %174 Artış!

Bu yerel tekstil mağazası, görünürlüğü ve satışları artırmak istiyordu. SEO ekibimiz, hem web sitelerine hem de mağazaya gelen trafiği artırmak için güçlü bir optimizasyon stratejisi uygulayarak, doğrudan çalışmaya başladı ve mağazaya daha fazla marka bilinirliği ve satış kazandırdı.

Site Analiz Aracı

Web sayfalarınızın eksik, hatalı unsurlarını tespit etmenizi ve teknik SEO detaylarını keşfetmenizi sağlar.

Rakip Analiz Aracı

Sektörünüzde bulunan, sizinle aynı hedef kelimelere sahip rakiplerinizi analiz etmenize olanak tanıyan SEO aracıdır.

Site Hız Testi

Site hız testi aracımız sayesinde sitenizin sayfa açılma hızını hem mobil hem de masaüstü olarak detaylı bir şekilde analiz edebilirsiniz.

Rakip Takip Aracı

Arama motorlarında web sayfanızın kelime dağılımlarını takip etmenizi, pozisyon değişikliklerinizi görmenizi sağlayan araçtır.

Sıra Bulucu

Sıra bulucu web sitenizin arama motorları içerisindeki konumunu belirlemenizi sağlayan profesyonel bir araçtır.

Özgünlük Testi

Web sitenizdeki içeriklerin kopya olup olmadığını kontrol etmenizi sağlayan araçtır.

Mobil Uyumluluk Testi

Web sitenizin mobil uyumluluk testini gerçekleştirir ve hataları sunar.

Yapısal Veri Testi

Sitenizde işaretlenmiş yapısal veri olup olmadığını ve bu verilerin geçerliliğini kontrol etmenizi sağlar.

Sıkça Sorulan Sorular

Seo Analizi hakkında müşterilerimizin sıkca sorduğu soruları derledik. Sizin de sorularınız varsa bize ulaşabilirsiniz.

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast