SEO rekabetle ilgilidir, kayıtlar oluşturmakla ilgili değildir.
SEO’da “sadece” rekabette öne geçmeniz gerekir. Bir niş içindeki rakipler zayıfsa, onların etrafından dolaşmak kolaydır. Bu genellikle restoranların, güzellik salonlarının, tıbbi kliniklerin, oto tamirhanelerinin yerel müşteriler için rekabet ettiği yerel aramada bulunur.
SEO, bir uyarı ile süper çaba gerektirmez – eğer son derece rekabetçi nişlerden bahsetmiyorsak. Kural olarak, gerekli ve yeterli çabalar zaferi getirir.
SEO ücretleri giderek KPI’lara bağlı.
Yani, sonuca değil, iş miktarına. SEO’nun maliyeti döviz kuruna bağlı değildir ve sözleşmede sabittir.
SEO güvenli bir yatırımdır.
En üst sıralara ulaşılamasa bile, SEO’nun ilerleme getirme olasılığı yüksektir. Sayfalar arama sonuçlarında yükselecek ve en yakın rakipleri atlayabilecektir.
Site, engelleme risklerinden korunan şirketin mülkiyetindedir. Kontrollü ve sakin bir küredir. Bir krizde girişimciler, bütçeyi net ve ölçülebilir bir sonuç veren kanıtlanmış araçlarla çalışmaya yönlendirme eğilimindedir.
SEO, Google’dan trafik toplamanın tek yoludur.
Google arama sonuçlarından reklamların kaybolması, tıklamalar yalnızca organik ve sözde büyücüler – arama sonuçlarındaki özel bloklar arasındaki siteler arasında dağıtıldığından, TO ve trafikte bir artışa neden oldu.
Büyücüler, sorguyu doğrudan arama sonuçlarında yanıtlayarak, kullanıcıyı bağlantılar aracılığıyla bilgi aramak zorunda kalmaktan kurtarır. Mikro işaretleme yaparak yüksek kaliteli içerikle bazı Google sihirbazlarına girmek gerçekten mümkün.
Geniş talep yelpazesi.
Profesyonel talep analizi, on binlerce ve yüz binlerce talebi belirlemenize ve her biri için sayfaları tanıtmanıza olanak tanır. PPC’de (Pay Per Click Reklam) bu kadar talebin karşılanması mümkün değildir.
Semantik çekirdeğin çoğu sayfası her zaman düşük frekanslı sorgulara yöneliktir. Ve bunun avantajları var: ilk olarak, toplamda trafikten önemli bir pay verebiliyorlar. İkincisi, düşük frekanslı isteklere göre site daha kolay ve hızlı bir şekilde zirveye çıkıyor.
SEO’nun etkisinin en az 3-4 ay beklenmesi gerektiğini söylediklerinde, orta frekanslı sorguları (MF) kastediyorlar. Düşük frekanslı sorgular (düşük frekans) için kaynak, bir ayda ilk 10 düzenlemede olabilir. Bu, Yandex ve Google’ın sayfaları dizine eklemesi ve sıralaması için yeterli bir süredir. Mart 2022’nin başında yetkin bir şekilde oluşturulmuş veya optimize edilmiş siteler, Nisan ayında zaten küçük ancak hedeflenmiş trafik alıyor.
SEO reklamları nereye gidecek?
Reklam pazar paylarının yeniden dağıtımı birkaç ay sürecek ve işletme, bu süre zarfında dijitalden maksimum düzeyde yararlanma görevi ile karşı karşıya kalacak. Olaylar nasıl gelişirse gelişsin, insanlar mal ve hizmetlere ihtiyaç duymayı bırakmayacak ve onları Web’de arayacak. Bu nedenle, yeni pazarlama karmalarında SEO zaten önemli bir yer alacak ve alıyor.
Şimdiki anı kaçırmak, işin gerçekleşmesini kendinden çalmaktır.
Üstelik SEO’nun kendisi de değişiyor. Artık arama pazarlamasından bahsetmek ve işletmeniz için bir SEO stratejisi geliştirmek daha doğru.
SEO tanıtımıyla ilgili mitler + bir müşteriyle çalışmak için talimatlar
SEO ile ilgili mitler genellikle potansiyel müşterilerle ilgilidir. Pazarlama alanında çalışıyorsanız veya şirketin kendi departmanı varsa, onları duymuş olmalısınız:
- SEO’ya yalnızca ajanslar tarafından ihtiyaç duyulur: müşteri, bir aşamada ne yapıldığını ve neden yapıldığını anlamıyor;
- Zaman kaybediyoruz: Müşteri, SEO’nun objektif olarak hızlı sonuç veremeyeceği nişlerde bile 6-12 ay beklemek istemiyor;
- Boşa giden bütçe: müşteri, aylık ödemelerin ibresinde oturmaktan bıktı;
- Yerel işletmeler için SEO bazen kârsız hale gelir: yerel talep, müşterinin sitesi önemli sorgular için en iyi sonuçları işgal etse bile, arama motoru tanıtımının maliyetini karşılamaz.
SEO uğruna SEO uzun zamandır tükendi. Klasik promosyon ve arama pazarlaması arasındaki temel fark budur. Uzmanlar, iş için etkinliğini düşünmeden bir promosyon başlattıklarında bu yaklaşım modası geçmiş olur.
Dolayısıyla soru şu: efsaneleri nasıl ortadan kaldırabilir ve yeni gerçekliklerde müşterilere SEO promosyonu nasıl sunabilirim?
İlk olarak, kendi iş yaklaşımınızı yeniden tasarlayın. Şirkete şu veya bu optimizasyon çalışmasının yalnızca trafiği değil, ölçülebilir iş sonuçlarını da nasıl etkileyeceğini gösterin:
- kurşun fiyatı;
- TO
- devir;
- kâr;
- Pazar payı;
- yatırım getirisi
- LTV;
- ve diğerleri işletmenin amaçlarına bağlı olarak.
İkinci olarak, sitenin içeriğini analiz edin ve iyileştirmeler yapın.
Arama motorları bu konuda çok yardımcı oluyor. Başlangıçta Google, ardından Yandex, sayfaları sıralarken içeriğin güvenilirliğini, güvenilirliğini, güvenilirliğini, yazarın uzmanlığını ve bir bütün olarak işletmenin bütünlüğünü dikkate almaya başladı.
Ayrıca sitelerin arkasındaki işin kalitesini dolaylı olarak değerlendirirler. Şirketin faaliyetlerindeki değişiklikler – ürün çeşitliliği, hizmet, müşterilerle iletişim – sitenin arama sonuçlarındaki görünürlüğünü etkileyebilir.
Örneğin, çevrimdışı bir noktada kötü hizmet, Yandex.Haritalar’da olumsuz yorumlara neden olur – bunun sonucunda sitenin aramadaki görünürlüğü kötüleşir.
Arama sonuçlarındaki yüksek konumlar artık yalnızca iyi optimizasyonun bir sonucu değil, aynı zamanda işletmenin sağlığının bir göstergesidir. En üst Sayfa? Yani, büyük olasılıkla, arkasında güvenilir bir iş var.
Üçüncüsü , arama pazarlamasında bir SEO stratejisi oluşturun.
Aşağıda nasıl doğru bir şekilde yapacağınızı anlatacağız.
Arama pazarlamasında SEO stratejisi: nedir?
Fiziksel olarak, bir SEO stratejisi, web sitesi geliştirme ve her aşamada KPI’lar için adım adım bir eylem planını açıklayan bir belge, bir Gantt şemasıdır (zamana bağlı bir çalışma programı). Planlama ufku bir yıl veya daha fazladır.
Eylemde, SEO stratejisi, bir şirketin hedeflerini arama motoru pazarlamacılığı yoluyla analiz etme, şekillendirme ve yürütme sürecini temsil eder.
SEO strateji çalışması şunları içerir:
- hedef kitle ve talep analizi;
- site yapısının oluşumu veya düzeltilmesi;
- konunun zirvesinin ve rakiplerin analizi;
- tür seçimi ve sayfa yapısının oluşumu;
- web sitesi denetimleri ve optimizasyonu;
- bir bağlantı profilinin oluşturulması;
- dikey arama ile çalışın (yerel arama, pazar yerleri, dizinler);
- arama motoru itibar yönetimi (SERM);
- KPI’nın oluşumu;
- analitik.
Uygulamada, çoğu müşteri ajanslardan bir strateji sipariş eder, çünkü:
- uzmanlık ajanslarda yoğunlaşmıştır – farklı nişlerde çalışırlar ve müşterinin işine pazar bağlamında bakarlar;
- Ajanslar, sıralama algoritması güncellemelerini ve SEO trendlerini sürekli olarak izler;
- küçük ve orta ölçekli işletmeler her zaman eğitimli uzmanlara sahip değildir;
- strateji geliştirme, bütün bir uzman ekibinin işidir;
- karmaşık bir görevi dış kaynak kullanımına devretmek daha karlı.
SEO stratejisi hazır olduğunda, bir sonraki adım onu uygulamaktır. Aşağıdaki seçenekler burada mevcuttur:
- şirket stratejiyi kendi başına uygular – ayrıntılı kılavuzu takip etmeye ve her aşamada KPI’yı kontrol etmeye değer;
- işin bir kısmını kendi başınıza yapın, bir kısmını müteahhitlere verin;
- SEO stratejisinin uygulanmasıyla ilgili tüm çalışmaları geliştirici ajansına emanet edin.
Bir SEO stratejisi oluşturmak için neye ihtiyacınız var?
Uzman ekibine ve planlanan zaman dilimine ek olarak, sıfırdan bir strateji oluşturmak için hangi araçlara ihtiyaç duyulacağını anlamanız gerekir.
Bize göre, arama pazarlamasında ana olanlar şunlar olabilir:
- Hedef seyirci kitlesi
- Semantik çekirdek ve site yapısı
- Rekabet analizi (sayfa türü ve yapısı)
- Teknik optimizasyon
- Dikey arama
- SERM
- Marka trafiği
- Bağlantı kurma
- KPI aşamaları
Her araç hakkında ayrıntılı olarak konuşmaya karar verdik.
Arama pazarlamasında hedef kitle
Markanın hedef kitlesine çok dikkat ediyoruz. Klasik SEO’da hedef kitle oldukça kişisel olmayan bir kitledir. Sadece siteye gitmesi ve Harekete Geçirici Mesaj düğmelerini tıklaması bekleniyor.
Çözüm
Klasik SEO bu sonuçları elde etmek için tasarlanmamıştır. Geleneksel SEO metrikleri şeklinde bir ara kazanç sağlar. Bu nedenle, iş dünyasında SEO artık bir SEO stratejisine dönüştürülmektedir.