Anahtar Kelime Yoğunluğu nedir?
Anahtar kelime sıklığı olarak da bilinir, temel olarak toplam kelime sayısına kıyasla bir web sayfasındaki belirli bir anahtar kelimenin sayısını yansıtan bir sayıdır. Genellikle belirli bir anahtar kelime ile tüm içerik arasındaki yüzde veya oran olarak verilir. Değer ne kadar yüksek olursa, seçilen anahtar kelime web sitesinde o kadar sık görünür.
Anahtar kelime yoğunluğu formülü
Belirli bir anahtar kelime için anahtar kelime yoğunluğunu hesaplamak o kadar da zor değil. Bunun için basit bir formül var. Tek yapmanız gereken, belirli bir anahtar kelimenin sayısını, belirli bir sayfadaki toplam içerik uzunluğuna bölmek.
Örneğin sayfanızda 2000 kelime var ve anahtar kelimeniz içerikte 20 kez kullanılıyor.
Ayrıca,
20/2000 – 0.01
Bu değeri 100 ile çarpın ve o anahtar kelime için anahtar kelime yoğunluğunu elde edin.
0.01 x 100 = %1.
ani bu sayfa için anahtar kelime yoğunluğu yüzde 1’dir.
Anahtar kelime yoğunluğunun önemi
Hepimiz bir SEO kampanyasında anahtar kelimelerin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Mobil uyumlu web tasarımları ve alakalı içerikler de dahil olmak üzere, içeriğinizde doğru anahtar kelimeleri doğru yere yerleştirmek, rakiplerinizden öne çıkmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERP’ler) sıralamanızı iyileştirmenize yardımcı olur.
Bu nedenle, pazarlamacıların SEO anahtar kelimelerine inandıkları şüphesiz açıktır. Doğru yönde kapsamlı bir araştırma, seçtiğiniz niş içinde bazı iyi anahtar kelimeleri seçmenize ve sıralamanıza yardımcı olabilir. Sıralamayı başardığınızda, daha fazla trafik ve daha iyi dönüşümler üreteceksiniz.
Ancak, web sitenizi SERP’lere yerleştirmede çok önemli bir rol oynayan birçok sıralama faktörü vardır. İçeriğinize sadece çok aranan anahtar kelimeler koyup sonuçları alamazsınız. Kaliteli içerik oluşturmanız, farklı cihazlar için iyi optimize edilmiş web siteleri geliştirmeniz ve UX ve UI, sayfa hızı ve diğer birçok şeyi göz önünde bulundurmanız gerekir. Bu faktörleri web sitenizde analiz etmek için bir web denetimi yapabilirsiniz.
Sıralamanıza yardımcı olan bu SEO faktörlerinin yanı sıra, anahtar kelime yoğunluğu da arama motorlarının içeriğinizin kalitesini anlamasına ve anahtar kelimeleri doğal olarak kullanıp kullanmadığınızı analiz etmesine yardımcı olan önemli bir faktördür.
Arama motorları, daha iyi bir sıralama elde etmek için anahtar kelimelerin doğal olmayan bir şekilde sıralandığını tespit ettiğinde, buna anahtar kelime doldurma denir ve sitenizin cezalandırılmasına bile neden olabilecek bir siyah şapka SEO uygulamasıdır. Web sitenize bu tür içerikler yerleştirdiyseniz SERP Checker ile analiz edin .
Anahtar Kelime Doldurmayı Anlamak
Anahtar kelime doldurma, düşük kaliteli içerik yazdığınız ve anahtar kelimenizin ortalamanın üzerinde bir oranını kullandığınız bir uygulamadır. Bu genellikle arama motorlarını, içeriğinizi SERP’lerde istediğiniz anahtar kelimeye göre sıralamalarına izin vermeleri için kandırmak için kullanılır. Bu, arama motorlarının, özellikle Google’ın akıllı hale gelmesi ve içeriğinizin kalitesini ve anahtar kelime doldurma tekniğini kolayca görebilmesi nedeniyle artık geçerli olmayan bir siyah şapka SEO taktiğidir .
Arama motorlarının o kadar akıllı olmadığı zamanlarda, farklı markalar ve pazarlamacılar düşük kaliteli içerik oluşturur ve aynı web sitesine benzer dahili bağlantılarla odaklanmış anahtar kelimelerinin yüksek bir yüzdesini eklerdi.
Bu tür anahtar kelimelerin yerleştirilmesi, kullanıcılar arasında hayal kırıklığına yol açtı ve arama motorları, sayfaları sıralamak için algoritmalarını değiştirmeleri gerektiğini fark etti. Bu nedenle, bu teknik artık kullanışlı değildir.
Sayfa sıralamanızı iyileştirmek için hala aynı tekniği kullanırsanız, arama motorlarının tam tersi tepkiyle karşı karşıya kalırsınız, bu da web sitenizin veya tüm web sitesinin cezalandırılmasına neden olur.