Kullanıcı her zaman bir cevap arıyor. Arama motorlarının misyonu size en iyisini vermek, böylece memnun kalmanızdır. Ve SEO’da bunu yapmanın tek bir yolu vardır: arama amacınızı anlamak.
Bu nedenle, onu anlamak çok önemlidir. Web sayfanızın içeriğinin kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap verebilmesi için arama motorları bunu alakalı görür ve SERP’deki konumunuzu iyileştirir.
Bugün sizinle arama amacı hakkında konuşmak istiyoruz. Var olan farklı türlere ek olarak bu önemli kavramın SEO için anlamını göreceğiz. Ayrıca, web konumlandırma stratejinizde niyeti nasıl kullanabileceğinizi göstereceğiz.
Arama amacı nedir?
Arama amacı, kullanıcının İnternet’te her arama yaptığında gerçekten bulmayı beklediği şeydir , yani sorgularına mükemmel bir cevaptır.
Arama motorunun kullanıcıya yanıt verme verimliliği bu konsepte bağlıdır, çünkü sonuçlar amaca göre uyarlanmasaydı, hiç kimse internette bilgi aramak için zaman kaybetmezdi.
Bu nedenle, arama niyetini tatmin etme ihtiyacı artmaktadır . Hem SERP’deki sonuçların sırasını değiştirerek yapan arama motorları tarafından hem de içeriklerini kullanıcının aradığı şeye uyarlayarak bunu yapan web sayfaları tarafından.
Google’ın algoritmasındaki en son güncellemeler, amacını anlamaya çalışan insan dili işlemeye odaklanıyor. Algoritmalar bu sorgular hakkında bilgi edinir, böylece İnternette talep edilen içerik türü hakkındaki bilgilerini geliştirir.
Bu, Google’ın, kullanıcıların bir sorgu yaptıklarında talep ettikleri içerik açısından giderek daha fazla talepkar hale geldiği anlamına geliyor . Bu nedenle, içerik oluştururken her zaman hedef kitlenizin arama niyetini göz önünde bulundurmanız çok önemlidir.
SEO’daki farklı arama amacı türlerini biliyor musunuz?
Kullanıcılar çok farklı nedenlerle internete girerler; Motivasyonlarını ve ihtiyaçlarını anlamak, onlara doğru yanıtları veren içeriği oluştururken hayati önem taşır.
Ardından, kullanıcıların İnternet’te gezinirken nasıl davrandıklarını daha iyi anlamanıza yardımcı olacak dört türe bakacağız.
1. Bilin (Bilin / Bilgilendirin)
Kullanıcılar arasında en sık sorulan sorudur. Bilgi arama amacı olan bir kişi, bir konuyu daha iyi anlamalarına yardımcı olacak “bilgi” arıyor . Ne olduğu, ne için olduğu, güncel haberler, tarihsel veriler veya bir kişi, yer, bilimsel veriler vb. hakkında belirli bir şey olabilir.
Basit Sorguyu Bilin
Bunlar somut sorulardır ve algoritmalar tarafından yorumlanması daha kolaydır. Bu, kullanıcının soruya özel ve anında bilgi almak istediği ve arama motorunun yanıtının çok spesifik olacağı anlamına gelir.
Bu durumda Google, sonuç olarak kesin cevabı olan bir öne çıkan içerik sunacaktır.
Karmaşık Sorguyu Bilin
Bu durumda sorgular veya aramalar artık o kadar basit değil. Bir yandan kullanıcının tatmin etmesi gereken cevabı vermek o kadar kolay değildir, diğer yandan bu sorgunun yorumlanması bazen arama motoru için kafa karıştırıcı olabilir veya birden fazla sonuç sunabilir.
Burada Google’ın EAT’si , SEO içeriği için önemli bir faktör olarak daha alakalı hale geliyor.
SEO stratejinizde arama amacı nasıl kullanılır?
Arama amacı, içeriğinizi oluştururken belirleyici bir faktör olmalıdır.
Kullanıcı tarafından gerçekleştirilen aramanın türüne bağlı olarak, bunu tatmin edecek bazı ipuçlarını zaten paylaştık, ancak bunu SEO stratejinize %100 dahil etmek istiyorsanız, işte size faydalı olacak birkaç ipucu.
1. Anahtar kelimeleri anlamlandırın
Anahtar kelimeler, içeriğinizi arama amacı ile eşleştirmede çok önemlidir. İşlemsel bir anahtar kelimeyse (do), kullanıcı satın alma yapmak için bir e-ticaret arıyor olabilir.
Bu nedenle kullanıcının arama niyetini yorumlamak ve ideal içeriği oluşturabilmek için anahtar kelimelere anlam vermekte fayda var .
2. SERP’deki en üst sıraları analiz edin
İçeriğinize arama amacını dahil etmenin, onu zaten analiz etmiş web sitelerine bakmaktan daha iyi bir yolu olabilir.
Sonuç sayfaları, algoritmaya göre kullanıcının arama amacına en iyi yanıt veren web siteleri tarafından yönetilir ve bu nedenle, bir aramanın ilk sonuçlarından çok şey öğrenebilirsiniz.
Ayrıca her SERP’in altında bulacağınız “ilgili aramalar” bölümünü de incelemenizi öneririz. Diğer benzer aramalar hakkında size alakalı bilgiler verir.
3. SERP’lerin evrimini inceleyin
Bazı aramalarda olduğu gibi sezonluk talep gören bazı ürünler var. Bu nedenle, sonuçlar zaman içinde değişen kullanıcıların ilgi alanlarına göre değişir.
Bir anahtar kelimenin sonuçları günler, haftalar veya aylar içinde değişebileceğinden takip etmeli ve güncel olmalısınız. Herhangi bir anahtar kelimenin sonuç geçmişini arayabilirsiniz ve böylece sonuçları yalnızca kısa sürede analiz etmekten kurtulursunuz.
Tarihte, diğerlerinden daha kararsız bazı anahtar kelimelerin olduğunu göreceksiniz. Oluşturmak istediğiniz içeriğe göre ilginizi çekebilecekleri seçin.