SEO genellikle web’in yılan yağı olarak kabul edilir. SEO’nuzu nasıl geliştireceğinizi bilmekle ilgili dikkat çekici başlıklar arasında kaç kez gezindiniz? Görünüşe göre herkes ve amcası, arama sonuçlarında üst sıralara çıkmak ve gösterimleri dönüşümlere dönüştürmek için “sihirli” bir tedaviye sahip gibi görünüyor. Konuyla ilgili çok fazla gürültü çıkarmak, burnumuzun dibinde olabilecek gerçek mücevherleri kaçırmamıza neden olabilir.
Bu makalede böyle bir cevhere bakacağız: yapılandırılmış veri .
Bir sitede çalışırken gerekli olduğunu bildiğimiz SEO’nun olmazsa olmazlarının bir kontrol listesi var. <title>
Strong , uzun bir <meta>
etiket listesi ve görüntülerde açıklayıcı alt
niteliklerin kullanılması (erişilebilirlik için çifte kazanç) gibi şeyleri içerir . Lighthouse kullanan herhangi bir sitede üstünkörü bir kontrol yapmak, içerikten en fazla SEO’yu çıkarmak için daha fazla ipucu ve en iyi uygulamayı işaretleyecektir.
Ancak arama motorları daha akıllı hale geliyor ve geçmişin algoritmik kazıma tekniklerini geçmeye başlıyor. Google , Amazon ve Microsoft’un hepsinin makine öğrenimine önemli miktarda yatırım yaptığı biliniyor ve bununla birlikte arama AI’larını beslemek için temiz verilere ihtiyaçları var.
İşte burada şema kavramı devreye giriyor. Aslında, schema.org’un kurulmasına yol açan şey, Google ve Microsoft’tan – Yahoo ve Yandex’le birlikte – sağlanan finansmandır. motorlar, içeriğin daha kullanışlı ve ilgi çekici şekillerde ortaya çıkmasına yardımcı olabilir.
Peki, yapılandırılmış veri nedir?
Yapılandırılmış veriler, dijital belgelerin (ör. web siteleri, e-postalar, vb.) içeriğini tanımlar. Web’in her yerinde kullanılır ve <meta
> etiketleri gibi, arama motorlarının içeriği okumak için kullandığı görünmez bir bilgi katmanıdır.
Yapılandırılmış veriler üç şekilde gelir: Microdata , RDFa ve JSON-LD. Mikro veriler ve RDF, bir belgenin HTML öğelerine doğrudan enjekte edilir ve bir sayfanın ilgili her bir öğesini makine tarafından okunabilir işaretçilerle süsler.
Yapılandırılmış veriler sizin için ne anlama geliyor?
Arama motoru tarayıcılarının sayfalarınızı okumasını kolaylaştırmanın ötesinde mi? İki kelime: Zengin snippet’ler . Zengin snippet’ler, arama motorunun en üstünde, bazen sonuçlarda “0. Örnek olarak Google’da “yabanmersinli turta” için basit bir arama örneği:
İlk sonuç bile zengin bir snippet! Gördüğünüz gibi, yapılandırılmış verileri kullanmak, bir arama sonuçları sayfasında zengin bir snippet’e girme biletinizdir. Ve FOMO’yu ya da başka bir şeyi teşvik etmek için değil, ancak zengin bir snippet’te görünmeyen herhangi bir site zaten “ekranın altına” düşme riski altındadır. İkinci organik sonucun zar zor nasıl kestiğine dikkat edin.
Korkmayın sevgili geliştiriciler! Bir web sitesine yapılandırılmış veri eklemek ve test etmek, aslında basit ve nispeten ağrısız bir işlemdir. Bir kez alıştıktan sonra, hayal edebileceğiniz her yere, hatta e-postalara bile ekleyeceksiniz.
Zengin snippet’lere ulaşmanın tek yolunun yapılandırılmış veriler olmadığını belirtmekte fayda var. Arama motorları bazen bazı snippet’leri görüntülemek için HTML’nizden yeterince şey belirleyebilir, ancak bunu kullanmak, olasılıkları lehinize zorlar. Ayrıca, yapılandırılmış verileri kullanmak, Google veya benzerlerinin sizin için belirlemesine izin vermek yerine, içeriğinizin nasıl görüntülendiğinin gücünü sizin elinize verir.
Yapılandırılmış veri türleri
Yapılandırılmış veriler, tariflerden daha fazlasıdır. Google’ın desteklediği yapılandırılmış veri türlerinin tam listesini burada bulabilirsiniz . (Spoiler uyarısı: hemen hemen her tür içeriktir.)
- Madde
- Kitap (sınırlı destek)
- ekmek kırıntısı
- atlıkarınca
- Kurs
- COVID-19 duyuruları (beta)
- Eleştirmen incelemesi (sınırlı destek)
- veri kümesi
- İşveren toplam puanı
- Tahmini maaş
- Etkinlik
- Doğruluk kontrolü
- SSS
- Nasıl
- Resim lisansı meta verileri (beta)
- İş ilanı
- Yerel işletme
- Logo
- Film
- Ürün
- Soru-Cevap
- Yemek tarifi
- Snippet’i inceleyin
- Site bağlantıları arama kutusu
- Yazılım uygulaması
- Konuşulabilir (beta)
- Abonelik ve ödeme duvarlı içerik
- Video
Evet, burada birçok seçenek var! Ancak bunlarla birlikte, bir sitenin içeriğini geliştirmek ve bu arama motoru özelliklerinden yararlanmak için birçok fırsat gelir.