Başlık etiketi, arama motoru optimizasyonunda çok yüksek bir önceliğe sahip olduğundan ve okuyucuları çekmede de önemli bir faktör olduğundan, başlık etiketlerinin optimizasyonunu, her WordPress blog yazarının bilmesi gereken SEO temelleri üzerine makale dizime başlamak için değerli bir konu buluyorum .
Bu makalede, başlık etiketinin ne olduğuna dair kısa bir girişte size rehberlik edeceğim ve ardından mükemmel başlık etiketinin nasıl oluşturulacağını açıklamak için örnekler kullanacağım.
Başlık etiketi nedir?
Başlık etiketi, deyim yerindeyse sayfanızın teknik başlığını temsil eden küçük bir HTML kodu parçacığıdır. Neyse ki, WordPress için çeşitli SEO eklentileri sayesinde, onu etkilemek için HTML öğrenmeniz gerekmez. Başlık etiketinizi herhangi bir HTML bilgisi olmadan özel bir giriş maskesinde herhangi bir sayfaya kolayca ve rahatlıkla girebilirsiniz.
Başlık etiketi, Google için en önemli sıralama faktörlerinden biridir! Ona hak ettiği zamanı verdiğinizden ve elinizden geldiğince optimize ettiğinizden emin olun.
Yer imlerinde veya sosyal medyada sayfanızın adı
olarak, sayfanız açıkken tarayıcılarda sekme adı veya pencere adı olarak ve Google arama sonuçlarında sayfanızın başlığı olarak görünür. Bu çeşitlilik ve Google’ın etiketi hem görüntülenme hem de arama sonuçlarında sıralama için kullanması, onu SEO ve kullanıcı kazanımı açısından en önemli etiketlerden biri haline getiriyor.
HTML’de başlık etiketinin yapısı
Endişelenme, umursamıyorsanız, bilmenize gerek yok. Bir eklenti kullanarak WordPress’e kolayca başlık etiketleri ekleyebilirsiniz.
Bütünlük adına, buraya dahil etmeliyim. Başlık etiketi meta etiketlere aittir ve <head> alanındaki bir sayfanın HTML koduna yerleştirilir. Her sayfa bu etiketi içermelidir.
Bir başlık etiketi eklenirse şöyle görünür:
<html> <head> <title>başlık gelecek</title> </head> <body> yazı gelecek </body> </html>
Yalnızca “<title> Başlık etiketiniz buraya gelir</title>” kısmı önemlidir. HTML’de her zaman olduğu gibi, komut <title> ile başlar ve </title> ile biter. Bu iki ifade arasındaki her şey başlık etiketidir.
Başlık etiketi neden önemlidir?
Başlık etiketi önemlidir. Gerçekten önemli.
Google’da iyi bir sıralama için hala en tartışmasız faktörlerden biridir. Ancak arama motorları için alaka düzeyi onu bu kadar önemli kılıyor. Bir kullanıcı Google’daki birçok arama sonucu sayfasını incelerse, buradaki metin kendisine hitap ediyorsa, sonuçlardan birini tıklaması daha olasıdır.
Ayrıca, snippet’iniz (sayfanızın Google arama sonuçlarındaki alıntısı), girilen arama terimi snippet’in başlığında görünüyorsa daha da fazla dikkat çeker.
Sayfalarınızın ve gönderilerinizin her birinin kendi ayrı başlık etiketi olmalıdır. İki sayfa veya gönderi için asla aynı başlık etiketini kullanmayın. Böyle bir durum, arama motorlarının artık tam olarak hangi sayfanın anahtar kelimeyle en alakalı olduğunu bilemediği anlamına gelir. En kötü durumda, her iki taraf da arama sonuçlarında görünürlüğünü kaybeder.
Başlık etiketinizi nasıl optimize edebilirsiniz?
Başlık etiketi, makalenizin ana başlığıyla karşılaştırılabilir. Kısadır, sayfanın içeriğini anlatır ve kullanıcıyı cezbeder. Kısa derken, gerçekten kısa demek istiyorum.
Optimizasyon söz konusu olduğunda, sayfa başlığına bakmak için birden fazla bakış açısı vardır.
Anahtar kelimenize / anahtar kelime öbeğinize dikkat edin
Başlık etiketi, Google için en önemli faktörlerden biri olduğundan, elbette, sayfayı veya makaleyi optimize ettiğiniz anahtar kelimenizi veya anahtar kelime öbeğinizi içermelidir.
Anahtar kelimeniz ne kadar yukarıya yerleştirilirse o kadar iyi! Google, sayfanın konusunu tanımlamak için başlık etiketini kullanır, bu nedenle anahtar kelimenin geçmesi son derece önemlidir.