Benim İşletmem SEO Nasıl Yapılır

İşletmenizde SEO yapmaya nasıl başlanır?

1. Temel kavramları ve araçları bilin

İşleri doğru yapmak için, konu ile ilgili doğru bilgilere veya uzmanların tavsiyelerine sahip olmak önemlidir. SEO’nuzu evde ekibinizle birlikte yapmak istiyorsanız, neye ihtiyacınız olacağını bilmek için zaman ayırmanız önemlidir.

Şu anda, internette bununla ilgili birçok bilgi var. Bununla birlikte, SEO ile ilgili herhangi bir deneyiminiz yoksa, en baştan başlamanız ve önce stratejinizi ve sonuçların ölçülmesini gerçekleştirmek için kullanabileceğiniz temel kavramları ve araçları tanımanız önemlidir.

Bilmeniz gereken birçok kısaltma var, temel işlevler neler ve işiniz için hangi araçlar gerçekten faydalı olacak. Ayrıca bazılarının ücretli olduğunu, ancak birçok ücretsiz olduğunu ve bazılarının her zaman diğerlerinden daha etkili olduğunu unutmayın.

En çok okuyacağınız terimlerden ikisi, şüphesiz, sayfanızın içinde ve dışında neler olduğunu ifade eden sayfa içi ve sayfa dışı SEO’dur.

Sayfada SEO ile yayınladığınız içeriğe ve web sitenizin ne kadar iyi programlandığına dikkat edeceksiniz. Kapalı sayfa durumunda, diğer sitelerden kendi web sitenize bağlantılar almak daha çok bir ittifak işidir.

2. Hedeflerinizi geliştirin

SEO’nun temel kavramlarını ve araçlarını öğrendikten sonra, bu optimizasyonlar yoluyla ulaşılabilir ve şirketin genel hedeflerine ulaşmanızı sağlayacak hedefler geliştirebileceksiniz.

Bu hedeflere ulaşmak için hangi kaynaklara sahip olmanız gerektiğini aklınızda bulundurun ve SEO ile ne elde etmek istediğinizi öğrendikten sonra, stratejilerinizi ve eylem planlarınızı oluşturmak için bir rehber görevi görecek bu kılavuzu geliştirin.

3. Alıcı kişiliğinizi tasarlayın

Bir diğer önemli parça, ulaşmak istediğiniz ideal alıcının temsili olan alıcı kişiliğinize sahip olmaktır. Bu, içerik stratejinizi geliştirirken bir temel oluşturmanıza olanak tanır.

Hedefiniz olacak o kitlenin özelliklerini, zevklerini ve ihtiyaçlarını belirledikten sonra onlara odaklı içerikler oluşturabilirsiniz.

Bu, alıcı kişilerinizi web sitenize çekmek için ne tür içerik oluşturmanız gerektiğini daha net görmenize yardımcı olacaktır .

4. Anahtar kelimelere odaklanın

Anahtar kelimeler SEO’nuz için çok önemlidir. Bunlar ana parçadır, çünkü Google’a kullanıcıların aradığı yanıtlara sahip olduğunuzu söyleyecektir. Ardından, içeriğinizin insanlara değer katıp katmadığını doğrulamaktan Google sorumlu olacaktır.

Örneğin, bir spor giyim mağazanız varsa, sunabileceğiniz bir şeye ihtiyacı olan bir kullanıcının aramasında nasıl görünebileceğinizi düşünün: Bu, müşteri aramasını nerede ve nasıl hedefler?

“Spor giyim” terimini dahil etmek çok önemli olsa da, bu, milyonlarca başka seçenekle arama sonuçlarında görünmenizi sağlayacaktır ve anahtar kelimelerinizi tanımlama işinin geldiği yer burasıdır.

Bazı temel olanlar şunlar olabilir:

  • Kadın spor giyim
  • erkek spor giyim
  • Spor giyim
  • Spor ayakkabıları
  • spor unsurları
  • spor takviyeleri
  • Spor takımları
  • kayak kıyafetleri
  • koşu kıyafetleri
  • tırmanma kıyafetleri

Seçenekler, ne sunmanız gerektiğine veya neyi vurgulamak istediğinize bağlıdır, ancak alıcı kişiliğinizi belirledikten ve hedef kitlenizi biraz daha tanıdıktan sonra, anahtar kelimelerinizi her seferinde size daha iyi sonuçlar verecek şekilde ince ayar yapabilirsiniz.

5. İyi bağlantılar kullanın

Linkler de SEO’da önemli bir kaynaktır ancak bozulmamaları veya sizi yanlış sayfalara götürmemeleri zorunludur çünkü Google bunun için sizi cezalandıracak ve sıralamasının en alt sıralarına yerleştirecektir.

Bilgilerinizi destekleyen veya daha derine inen bağlantılar ekleyebilirsiniz. Örneğin, bazı ürünlerinizin açıklamasına, onları farklı durumlarda nasıl kullanılacağına dair blogunuzdaki bir makaleye götüren bir bağlantı ekleyebilirsiniz.

Kullanıcının sahip olması gereken iyi deneyimi hatırlayın. Hiçbir yere götürmeyen bir bağlantıya tıklamak, kişinin zamanını boşa harcamak olacaktır.

Bir bağlantı yerleştirecekseniz, konuyla ilgili olduğundan, daha fazla değer kattığından veya kullanıcının zaten ilgi alanı olarak işaretlediklerine ekstra bir şey sağladığından emin olun.

6. Web sitenizi optimize edin

Yukarıdakilerin hepsinin çalışması için, web sitenizi, yükleme süresi 3 saniyeden az olacak ve kullanıcı deneyiminin mümkün olan en iyi şekilde olacağı şekilde optimize etmelisiniz. Örneğin, gezinmeyi kolaylaştırın.

Ayrıca, arama motorları içeriğinizin kalitesini gözden geçirdiğinde sizi ekleyecek fotoğraflara isim verme veya açıklamalar gibi ayrıntılar da vardır.

Ürünlerinizin fotoğraflarınız varsa, yalnızca IMG4904.JPG demeyin, tanımlandığından emin olun. Bu ad, Google’a fotoğrafınızın aradıkları ürüne ait olduğunu söylemez ve bu nedenle puan düşürür.

7. Takip

Son olarak, performansınızı her zaman izleyin ve belki de çalışmayan veya beklentileri karşılamadığını gördüğünüz öğeleri zamanında ayarlayın.

Sonuçlarınızı sürekli olarak izlemek, büyümenize ve kitlenin ihtiyaç duyduğu şeye uyum sağlamanıza yardımcı olacaktır.

Bu ipuçlarıyla, organik konumunuzu ve dolayısıyla web sitenize gelen trafiği ve satışlarınızın büyümesini iyileştirmenize yardımcı olacak etkili SEO yapmaya başlamaya hazırsınız.

Bu makaleyi pazarlama ekibinizle paylaşın ve kendileri için belirledikleri tüm hedeflere ulaşmalarına yardımcı olmak için birlikte harika stratejiler oluşturmaya başlayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.