Çapa Linkler

Çapa Linkler

çapa metni nedir

Hemen teknik tanımlarla başlayalım: Bağlantı metni, başka bir çevrimiçi kaynağa bir bağlantıya bir tıklamayla yol açan kelime veya kelime grubudur, metnin bağlantıyla bağlantılı sayfada görünen kısmıdır ve bilgi sağlamak için yararlıdır. kullanıcılara ve arama motorlarına bağlanma hakkında.

çapa metinleri ne işe yarar

Bağlantı metninin, kullanıcıları ve arama motorlarını bağlantıya ve dolayısıyla yeni sayfada bulunan içeriğe tıklamaya hazırlamak için yararlı olduğunu söyledik. Bağlantı metninin ilk ve ana işlevi, bağlantıya eklenen ve anlaşılır bir bağlam sağlamaktır, bu da bağlantılı sayfanın yorumlanmasını basitleştirebilir.

HTML’de bir bağlantı metni nasıl oluşturulur

Bağlantı metni oluşturmak son derece basittir ve pratikte, tüm düzenleyiciler simgeleri kullanarak metinsel bir bölüme kolayca bir bağlantı eklemenize izin verir (zincir halkalı klasik, WordPress’te bulunur, ayrıca Word’de de bulunur. ) . BT açısından bakıldığında, HTML kodunda bağlantı metni basitçe <a href=”https://www.example.com”> Test metni </a> dizesiyle birlikte görünür, burada “Test metni ” kelimeleri bulunur. Site ayarlarına bağlı olarak genellikle farklı bir renkte yazılmış veya altı çizili olarak vurgulanmış olarak görünür.

Bağlantı metni neden önemlidir?

SEO ve sayfa optimizasyonu ile daha sıkı bir şekilde ilgili konulara gelince , bağlantı metninin arama motorlarında sıralamada (hala) önemli bir rolü vardır , çünkü Google bağlantılı sayfanın bağlamını değerlendirmek için bağlantı metnini kullanır . Bir örnek vermek gerekirse: “köpek bisküvileri” kelimelerini kullanarak bir sayfaya bağlantı eklersem, arama motoru açılış sayfasının o konuyu ele aldığını varsayacaktır; başka bir site de aynı bağlantı metnini başka bir bağlantı için kullanırsa, Google hipotezini güçlendirecek ve bağlantılı sitenin o anahtar kelime için yüksek sıralarda yer alma şansını artıracaktır.

Açıkça, açıklanan sadece kolay bir örnektir ve Google çapa metninin yönetimi çok daha karmaşıktır, çünkü ayrıca yıllar içinde bu öğelerin manipülatif ve zorunlu bir şekilde kullanılması, çapa metninin şu şekilde yeniden değerlendirilmesine yol açmıştır. bir sıralama faktörü . Aslında, geçmişle karşılaştırıldığında, bağlantı metni bir geri bağlantıda hala temeldir, ancak aynı zamanda sitelerin spam veya aşırı optimizasyon nedeniyle cezalandırılmasına yol açabilecek yanlış kullanıma çok maruz kalan bir unsurdur .

Bağlantı oluşturmadaki bağlantı metni

Geri bağlantılara atıfta bulunulması nedensel değildir, çünkü çapa metinleri özellikle bağlantı kurma kampanyalarında yaygın olarak kullanılmaktadır, çünkü tam olarak Google’ın sıralama değerlendirmelerinde metnin bu bölümlerine özellikle dikkat ettiğine inanılmaktadır . Bununla birlikte, bağlantı kurma hatalarından bahsederken söylediğimiz gibi , bu etkinliğe stratejik olmayan bir yaklaşım, avantajlardan ziyade siteye zarar verebilir, çünkü sık sık çok optimize edilmiş veya sayfadan bağlantısı kesilmiş bağlantı metinleri vardır . hedefin bağlamı vb. Bunun gibi.

Bağlantı metninin yönetiminde sıklıkla ortaya çıkan ve esas olarak siteye olan iç bağlantılarla ilgili başka bir yanlışlık daha vardır: Bağlantı metninin olmaması veya daha doğrusu bu öğeye dikkat edilmemesi. Bu durumda, cezalandırılan her şeyden önce sitenin ve bağlantının kullanılabilirliğidir, çünkü kullanıcılar bağlantılı referans kaynağının yararlılığını hemen anlamazlar ve aynı zamanda sıralamada potansiyel bir artışı kaybedebilirler.

Bağlantı metni türleri

Hem iç bağlantılar hem de geri bağlantılar için kullanılabilecek çeşitli bağlantı metni türleri hakkında bir fikir sahibi olmak önemlidir , çünkü bu farkındalık metnin kullanımında değişiklik yapmanıza ve metnin potansiyelinden en iyi şekilde yararlanmanıza olanak tanır. Özetle , markalı , tam eşleşmeli (optimize edilmiş), görünür url’li veya resimli genel bağlantı metnimiz var ve şimdi bunların ana özelliklerini birlikte göreceğiz.

Çıplak ve genişletilmiş bağlantı metni

Çıplak bağlantı metni , www ve hatta bazen HTTPS protokolü dahil olmak üzere bağlantının URL’sini doğrudan gösteren metindir ; bazen doğrudan belirli bir sayfaya atıfta bulunmak için bloglarda yapılabilen , ancak daha önce de söylediğimiz gibi kullanılabilirlik açısından optimal olmayan bir seçimdir.

Anahtar kelimelerin tam eşleşmesiyle bağlantı metni

SEO’da en çok kullanılan ve kötüye kullanılan teknik, bağlantı metni ile makalenin ana anahtar kelimesi arasındaki tam eşleşme olan tam eşleşmedir , ancak kısmi eşleşme bağlantı metni de vardır (yani, anahtar kelimeler kısmen kullanıldığında) ve belki de en iyi bildiğimiz uzun kuyruk çapaları . Bağlantı metnini değiştirmek için yararlı bir çözüm, aynı zamanda , sözde LSI çapalarına odaklanarak (LSI, Latent Semantic Indexing anlamına gelir) ilgilenilen anahtar sözcüklerle anlamsal olarak bağlantılı eşanlamlıları ve terimleri kullanmaktır.

Markalı çapalar nelerdir

Alan adının , markanın, sitenin veya blogun adını içeren markalı bağlantıları tanımlamak kolaydır: her ikisi de URL’ye referans olarak bulunabilir ( örneğin , www.keywords.com.tr veya keywords.com.tr). ) ve yalnızca bu varlığın Web’de bilindiği isme (keywords) atıfta bulunarak .

Metin, kullanıcıyı sitede bir eylem gerçekleştirmeye davet etmek için kullanıldığında, harekete geçirici mesaj aynı zamanda bağlantı metni haline gelebilir : tamamen metinsel kısma ek olarak, bu durumlarda izleyicinin belirli eylemlerle eylemini ve katılımını teşvik etmeye çalışırız. Mesajı daha görünür ve çekici hale getirebilecek düğmeler, resimler ve animasyonlar .

Bağlantıya tıklamayı kolaylaştırmak için bağlantı metni kullanın

Kullanıcıya her zaman yararlı bir hizmet sunmak ve bağlantıya tıklamayı kolaylaştırmak için hem dahili hem de giden bağlantılar için açıklayıcı bağlantı metni kullanılabilir : sadece sayfa açılış içeriğini öngören ve açıklayan metinsel ifadeler seçin. Derinlemesine bağlantı metinleri kavramsal olarak benzerdir , ancak bir makaledeki veya web sayfasındaki diğer kaynaklara derinlemesine bağlantılar olması durumunda olduğu gibi, makalenin başlığının kendisinin bir bağlantı olarak kullanıldığı metinlerdir.

SEO bağlantı metni yazın

Etkili bir bağlantı metni yazmak için iki düzeyde düşünmeniz gerekir: kullanıcı deneyimi ve SEO optimizasyonu . Çapa metinler, yani hem kullanıcılar hem de sitenin kendisi için arama motorlarında sıralama için iki kat yararlı olmalı ve hedefe ulaşmak için basit , açıklayıcı ve okuyucular için anlaşılır anahtar kelimeler seçmek gerekir, ancak bunlar aynı zamanda Google ve algoritmaları için de anlamlıdırlar .

İnsanları memnun etmek için, belirtildiği gibi, bağlantıları yanlış kullanmamaya, anlamsız kelimeler veya istenen eylemlerle ve hedef kaynağın içeriğiyle ilgisi olmayan çapalar kullanmamaya çalışmalıyız . SEO için ise , özellikle backlinkler söz konusu olduğunda , her zaman optimizasyon aşırılarına dikkat ederek , bağlantı metnini kullanıcının sorgusu ve belgenin içeriği ile bağlayabilmek önemlidir .

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.