Doğal bir bağlantı kurma için, doğru bağlantı metnini nasıl bulacağınızı bilmek , aynı zamanda optimize edilecek bir metin içindeki dağılımlarının ne olması gerektiğini anlamak gerekir.
Ama bir çapa metni nedir? Bir köprünün eklendiği bir kelime öbeği veya anahtar kelimedir.
Bağlantı metni ve SEO optimizasyonu yakından ilişkili olduğundan
Ancak etkili optimizasyon için uygulamaya konabilecek stratejiler nelerdir? Bağlantı metninin SEO için önemi , arama motorunun resmi kılavuzunda açıkça açıklandığı gibi, bağlantılı web sayfasının konuştuğu konuyu belirlemek için Google tarafından kullanılmaları gerçeğiyle belirlenir.
Bununla birlikte, zaman içinde bu araçların kötüye kullanıldığını söylemek gerekir , en azından Big G 2012’de Penguin güncellemesini yayınlayana kadar : o andan itibaren, SEO uzmanları bağlantı metninin nasıl kullanılacağını, bağlantı oluşturmaktan kaçınarak yeniden düşünmeye zorlandı. arama motorunu belirli bir anahtar kelime için bir sayfayı sıralamaya zorlamak için tam bağlantı metni ile küçük değerde.
Ancak çapa metinleri eklemeyi daha etkili hale getirmek için ne yapılabilir ? Doğrudan Google’dan gelen ilk öneri, açıklayıcı metinler kullanmaktır: metin, özünde , kullanıcıların bağlantıyı tıkladıklarında neler keşfedebilecekleri hakkında temel bir fikir sağlamalıdır. Öte yandan, aşırı genel bağlantılardan kaçınılmalıdır: Anahtar kelimeleri olmayan veya her durumda bağlantının atıfta bulunduğu sayfayla hiçbir ilişkisi olmayanları kastediyoruz.
Bağlantı metinlerini SEO açısından optimize edin
Gördüğümüz gibi Google, bağlantı metnini temel önemde görmektedir: bu nedenle, doğal olmaları ve manipüle edilmemeleri esastır. Bunun için bazı önlemler alınmalıdır.
Bağlantı metninin dağılımı
Farklı tipteki ankrajların dağılımına azami dikkat gösterilmesi tavsiye edilir, çünkü bunları akıllıca kullanmak , mümkün olduğu kadar doğal bir geri bağlantı profili oluşturmamıza izin verir . Rakip sitelerin bağlantı profili ve referans niş gibi değerler birden çok değişkene göre değiştiği için dağıtım yüzdesi ile ilgili evrensel bir yasa yoktur.
Bağlantı metninin türü
- çıplak bağlantı – URL biçimindeki bağlantı metni, yani bağlantı vermek istediğiniz sitenin adresini alan ve metin içinde olduğu gibi bildirilen bağlantılardır;
- gezinme bağlantı metni – açık bir davetiyeye sahip olun, ancak anahtar kelime içermez. Klasik durum, “konu hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayın”;
- markalı bağlantı metni – sitenin veya markanın adını alın;
- cümle çapa metni – tüm cümleye bağlı;
- tam eşleşme bağlantı metni – anahtar kelimeyle eşleşir.
kullanıcı deneyimi
Bağlantı metinlerinin seçiminde kullanıcı deneyimi de çok önemlidir: Bir metin ne kadar basitse , sitede gezinenlerin kullanıcı deneyimi o kadar iyi olacaktır. Ayrıca bu nedenle çapa metni için anlamsız olan terimlerden kaçınılması tavsiye edilir. İkincisi her zaman okuyucunun bu bağlantı metnine tıkladığında ne bulacağını bilmesini sağlayan açıklayıcı kelimelerden oluşmalıdır.
Bağlantı metinleri yapay eylemler önermemelidir : daha değerli olanlar içeriğin derinleştirilmesini destekleyebilir ve aynı zamanda makalenin bağlamıyla iyi bir şekilde bütünleşerek onunla tutarlılık sağlar.
Başka bir deyişle, aşağıdaki durumlarda bağlantı metni daha fazla alaka düzeyi kazanır:
- açılış web sayfasını uygun şekilde tanımlayın
- okuyucuyu bağlantıya tıklamaya ikna edebilecek bir metin sunun
Bağlantı metninin uzunluğu
Bağlantı metinleri, nadir durumlar dışında, çok uzun cümlelere uygulanmamalıdır: bunun yerine daha az sayıda kelime kullanmak daha iyidir . En iyi bağlantı metinleri, açıklayıcı olmasına rağmen 4 veya 5 kelimeden oluşan kısa metinlerdir: iki satır uzunluğundaki bir içeriği bağlamanın pek faydası yoktur.
Bağlantı metinlerinin biçimlendirilmesi
Alınması gereken bir diğer önlem ise, bağlantıların içerik açısından uygun olacak şekilde biçimlendirilmesidir: Başka bir deyişle, bağlantı metni, metnin geri kalanına göre grafik açıdan vurgulanmalıdır. Bu konuda dikkate alınabilecek iki seçenek vardır: Alt çizgi kullanmayı veya alternatif olarak farklı bir renk ayarlamayı seçebilirsiniz . Her durumda, tıklanabilir ve başka bir sayfaya yönlendiren bir bağlantı olduğu açıkça belirtilmelidir.
Bağlantı metinlerinin bağlama göre uygunluğu
O halde odaklanmamız gereken başka bir yön, alaka düzeyidir. Açılış sayfasıyla alaka düzeyi sınırlı olduğunda, nofollow veya marka anahtarlarına başvurmak daha iyidir . Bildiğimiz gibi, bir metindeki bağlantı metninin alaka düzeyi, SEO konumlandırması açısından belirleyici bir unsurdur. Aslında, Google’ın algoritması yalnızca bağlantı metnini taramakla kalmaz, aynı zamanda bağlamla alaka düzeyini de anlayabilir.
Bağlantı metni SEO Yerinde Optimizasyon
Ayrıca, siteye veya bloga dahili bağlantılar oluşturmak için bağlantı metninin kullanılması gerektiği unutulmamalıdır: kısacası, dahili bağlantı oluşturmayı asla hafife almayın . Sitenin kendisinde bir içeriğe bağlanabilecek bir kaynağınız olduğunda, yapmaya değer!
Bağlantı metni ve geri bağlantı profili
Web’de , bir web sitesinin backlink profilini analiz etmenizi sağlayan araçlar vardır . Bu parametrenin analizi, hedeflenen ve etkili bir bağlantı kurma kampanyası oluşturmak için gereklidir. Örneğin, belirli bir anahtar kelimenin aşırı yüksek bağlantı yüzdesine sahip olduğunu fark ederseniz, dağıtımını azaltmaya çalışmalısınız. Tablodaki seçenekler farklıdır: örneğin eş anlamlılar kullanılabilir veya daha az spesifik çapalar kullanılabilir.
Ayrıca backlink profilinden yüzde olarak kaç tane nofollow link ve kaç tane takip linki alındığını anlamak mümkündür . Aslında bir backlink profilinin tamamen “takip et” türünde olması pek doğal değildir. Bu açıdan Google’dan ceza alma riskine girmemek daha iyidir: tavsiye, belirli bir anlamda geri bağlantı profilini kusurlu ve dolayısıyla daha doğal yapan nofollow bağlantıları kullanmaktır. Bir paradoks gibi görünse de, diğer bir deyişle, çok “temiz” bir bağlantı profiline sahip olmak oldukça risklidir.