Bir Siteden Doğrudan Trafik Nedir
Direkt trafik, Google Analytics’in referans kaynağını belirleyemediği tüm oturumlardan oluşur.
Bu, yalnızca kullanıcıların doğrudan tarayıcılarına bir web sitesi adresi yazmasıyla belirlenmez – bu, akılda tutulması gereken önemli bir husustur.
Google Analytics’e göre , yönlendiren kaynak hakkında hiçbir bilgi bulunmadığında veya yönlendiren kaynak veya arama terimi yok sayılacak şekilde yapılandırıldığında bir oturum doğrudan trafik olarak işlenir .
Bu tür trafiğe neden olan kullanıcı türlerini belirlemenin bir yolu var mı?
Genellikle en sadık ve yüksek değere sahip ziyaretçiler tarafından oluşturulur, çoğunlukla web sitenizi başlangıçta sosyal medya, e-posta, blog veya başka herhangi bir pazarlama kanalı aracılığıyla ziyaret eden ve daha sonra bir hafta sonra sizi tekrar ziyaret etmeye karar veren kullanıcılar tarafından oluşturulur. site.
Bu durumda, bu tür trafiği ayrıntılı olarak analiz etmek ve ziyaretçilerin ihtiyaçlarını tahmin etmek daha iyidir: Ne arıyorlar? sitenizde nasıl hareket ediyorlar?
Örneğin hangi sayfaya gittiklerini, kaç sayfa ziyaret ettiklerini (sayfa derinliği) ve sitenizde ne kadar kaldıklarını kontrol edebilirsiniz.
Direkt Trafiğe Ne Sebep Olur?
Doğrudan trafiğinizde ani artışlar görmenizin birçok farklı nedeni olabilir .
Belirtildiği gibi, nedenlerinden biri, bir kullanıcı sitenizin URL’sini tarayıcıya manuel olarak yazıp web sitenizi ziyaret ettiğinde ortaya çıkar.
Bu oturumların bazıları doğrudan pazarlama çabalarından kaynaklanırken, diğerleri oturumlarda trafik ve kampanya kaynağı verisi olmadığında gerçekleşir.
Bu nedenlerden bazıları şunlardır:
- Trafik botu
- Https> Http
- İzleme kodu eksik
- Yanlış yönlendirmeler
- Web dışı belgeler
- Karanlık Sosyal
- URL kısaltıcılar
Bot Aracılığıyla Doğrudan Trafik
Bot trafiği , esasen bir web sitesine insan dışı trafiktir ve genellikle otomatik faaliyetler gerçekleştiren yazılım uygulamalarının sonucudur.
Bot trafiği, web sayfalarını kataloglayan ve dizine ekleyen arama motoru tarayıcılarından , yükleme süreleri, aksama süresi ve benzeri sorunlar için web sitenizin sağlığını izleyen botlardan ve web sitenizden e-posta adresleri, telefon gibi bilgileri sıyıran “sıyırıcılardan” gelir. sayılar ve benzerleri.
Https > Http
Bir kullanıcı güvenli (HTTPS) bir sayfada güvenli olmayan (HTTP) bir sayfaya giden bir bağlantıyı takip ederse, hiçbir yönlendirme verisi iletilmez, bu da oturumun yönlendirme trafiği olarak değil doğrudan trafik olarak görüneceği anlamına gelir .
Bu, ana yönlendirenlerinizden biri HTTPS’ye geçtiyse olabilir.
İzleme Kodu Eksik
Açılış sayfanızda eksik bir GA izleme kodu olduğunda ve bu koda bir ziyaretçi geldiğinde, Google Analytics bu oturumu doğrudan trafik olarak işler.
Yönlendirmeler Yanlış Gitti
Bir yönlendirmeyi doğru şekilde ayarlamazsanız , doğrudan trafiğinizi artırabilirsiniz. Javascript yönlendirmeleri ve meta yenileme yönlendirmeleri doğrudan trafik oluşturur.
WEB DIŞI BELGELER
Microsoft Word belgelerindeki, slaytlardaki veya PDF’lerdeki bağlantılar, yönlendiren bilgilerini iletmez. Özellikle yerleşik “uygulama içi” tarayıcılara sahip yerel mobil uygulamalardan
gelen tıklamalar da Google Analytics raporlarında doğrudan trafik olarak gösterilecektir.
“Karanlık Sosyal”
“Karanlık sosyal” anlık mesajlaşma, Skype, Viber, WhatsApp ve Facebook Messenger gibi belirli bir kaynağa kolayca atfedilemeyen tüm sosyal paylaşım yöntemlerini ifade eder.
Url Kısaltıcılar
Bağlantı kısaltıcılar kullanırsanız , yönlendireni kaybedebilirler, bu nedenle trafik kaynağı verisi mevcut olmaz.
Bunu düzeltmek için UTM parametrelerini nihai hedef URL’ye ekleyin.
Doğrudan Trafik Nasıl Artırılır
Doğrudan trafik kaynaklarınızı nasıl iyileştireceğinizi merak ediyorsanız, yanıt basit: içerik .
İçerik , anahtar kelime konumlandırma, geri bağlantı ve potansiyel müşteriye bilgi sağlamak için faydalı olduğu için teknik ve SEO açısından faydalıdır.
Marka bilinirliğini ve tanınırlığını artırmak ve kullanıcıları doğrudan sitenize getirmek söz konusu olduğunda da aynı derecede yardımcı olabilir .
Bir müşteri markanızla ilgili faydalı bir şey gördüğünde, sizi hatırlaması, farklı bir zamanda doğrudan web sitenize gitmesi ve dönüşüm gerçekleştirmesi daha olasıdır . Bilgi dolu bir dünyada değerli içerik
sağlamak , sizi tanımayan insanlarda güven inşa edebilir.
Peki değerli içerik sunma konusunda nasıl bir yol izliyorsunuz?
- Düzenli olarak yayınlayın
- Görseller ve infografikler
Düzenli Olarak Yayınlayın
Web sitenizde içerik yayınlamak
inanılmaz derecede önemlidir . Blog içeriği size çeşitli şeyler yapma fırsatı verir: yeni anahtar kelimeler hedefleyin, dahili olarak yüksek değerli açılış sayfalarınıza bağlantı verin ve kullanıcılara deneyiminizi gösterin. Sadık okuyucular kazanırsanız, bu kullanıcılar muhtemelen sitenize geri dönecek ve sitenize daha fazla yetki verecektir.
Resimler Veya İnfografikler
Kullanıcılar görsel içeriği sever, bu da web sitenizin görsel varlıklara sahip olmasını daha da önemli hale getirir.
Video içeriği, infografikler ve daha fazlası, web sitenizi ve markanızı öne çıkaracak harika görsel araçlardır.
Bu tür görsel içerikleri düzenli olarak yayınlarsanız, ziyaretçiler web sitenizi hatırlayacak ve oluşturduğunuz yeni görsel içeriği görmek istediklerinde doğrudan arama çubuğuna yazacaktır.
Doğrudan Ve Organik Arasındaki Fark
Doğrudan ve organik trafik arasındaki en büyük fark, öncelikle kullanıcı amacı tarafından belirlenir.
Çok fazla organik trafiğiniz olduğunda, arama motorlarına hitap etmek için dijital varlığın geliştirilmesinde iyi bir iş çıkarılıyorsa, web sitenize daha fazla trafik çeken belirli arama terimleri için üst sıralarda yer alıyorsunuz.
Çok fazla doğrudan trafiğiniz olduğunda, ya yukarıda bahsettiğimiz bazı sorunlardan muzdaripsiniz ya da marka olarak alaka düzeyiniz yüksek.
İdeal olan, her iki trafik türünün avantajlarından yararlanmak için iki öğe arasında doğru dengeyi bulmaktır.