Bağlantı popülerliği: Bağlantı popülerliği veya “bağlantı popülerliği”, belirli bir web sitesine atıfta bulunan veya ondan belirli bir başka sayfaya bağlantı veren tüm bağlantıların sayısıdır. Bağlantı popülerliği, aynı web sitesinin farklı alt sayfalarından sitenize başvuran bağlantıları da sayar.
Alan popülerliği : Alan popülerliği veya “Alan Popülerliği”, bir web sitesine atıfta bulunan tüm alan adlarının sayısıdır. Etki alanı popülerliğinde, aynı web sitesinin farklı alt sayfalarından sitenize yönlendiren bağlantılar yalnızca bir bağlantı olarak sayılır.
IP Popülerliği: IP popülerliği veya “IP Popülerliği”, bir web sitesine atıfta bulunan tüm sunucuların veya IP bloklarının sayısıdır. IP popülerliği, sitenize aynı sunucudan veya IP bloğundan işaret eden bağlantıları yalnızca bir bağlantı olarak sayar.
Genel olarak, üç faktörün tümü bir web sitesini sıralamaya girer. Arama motorlarında iyi bir sıralama için bireysel popülerlik derecelendirmelerinin optimal ağırlığını kesin olarak belirlemek zordur.
Örneğin, bağlantı popülerliği ile ilgili sorun, büyük bir web sitesinde yalnızca bir altbilgi bağlantısının kolayca birkaç yüz ayrı bağlantı oluşturabilmesidir. IP popülaritesi söz konusu olduğunda, diğer yandan, her web sitesi operatörü kendi sunucusunu kiralamayı göze alamaz. Bu nedenlerden dolayı, alan adı popülerliği çoğu web sitesi için en önemli faktördür…
Site Otoritesini backlink ile Kötüye Kullanımı nasıl olur
Site otoritesini dış backlink alımları ile manipülasyonu, organik bağlantı büyümesine aykırıdır, çünküBir web sitesinin doğal gelişiminde, konuları ve kalitesi öncelikle bir web sitesinin ne kadar iyi bilindiğini ve web sitelerinin ne sıklıkla bağlantılı olduğunu etkiler. Arkasındaki ilke, doğru olduğu kadar basittir: Çevrimiçi bir varlık, birçok kullanıcı için uygunsa, farkındalığı giderek artacak ve bunun sonucunda gelen bağlantıların sayısı gerçekten artacaktır. Ancak geçmişte, bu tür doğal bağlantı büyümesi, web sitelerinin PageRank derecesini artırmak için genellikle çeşitli yöntemler kullanılarak yapay olarak simüle edilirdi:
- Bağlantı satın alma ve bağlantı kiralama : Bu terimler temel olarak diğer web sitelerinde ücretli geri bağlantı yerleşimini özetler. Bağlantıların yerleştirildiği sayfalar genellikle bağlantılı içerikle çok az tematik temasa sahiptir veya hiç temas etmez, ancak öncelikle yalnızca bir bağlantı platformu olarak hizmet eder (bkz. bağlantı çiftlikleri ve bağlantı ağları).
- Bağlantı çiftlikleri ve bağlantı ağları : Bunlar, ana amacı farklı web sitelerini birbirine bağlamak olan web siteleridir – bu nedenle ilgili içerik bu sitelerde neredeyse hiç bulunmaz. Web sitesi operatörleri, çevrimiçi varlıkları için çok kısa sürede çok sayıda geri bağlantı elde etmek için bağlantı çiftlikleri ve bağlantı ağları aracılığıyla belirli sayıda bağlantı satın alabilir.
- Orantısız bağlantı değişimi : Bir bağlantı değişiminde, iki veya daha fazla web sitesi genellikle çevrimiçi varlıklarını birbirine bağlar. Bu ya tamamen doğal bir süreç olabilir (örneğin bir misafir gönderisiyle) ya da çok büyük bir ölçekte gerçekleşebilir ve bu da geri bağlantıların sayısının hızla artmasına neden olabilir. Bu tür aşırı link değişimi (örneğin link değişim ağlarının kullanımı yoluyla), web sitelerinin arama motorlarında görünürlüğünü arttırmayı amaçlar.
- Yorumlardaki, forumlardaki vb . bağlantılar: Web siteleri, genellikle web sitelerinin, blogların ve sosyal medyanın yorum işlevini kullanan bağlantılarla donatılabilir. Bu tür bağlantılar ayrıca forumlara ve wiki girişlerine de yerleştirilebilir. Web sitesi operatörlerinin bu tür platformları kendi web sitelerine geri bağlantılar yerleştirmek için kullanmaları nadir değildir. Çoğu kullanıcı, özellikle gönderiler doğası gereği tamamen tanıtım amaçlıysa ve bir forumdaki bir tartışma veya bir wiki makalesi için herhangi bir katma değer sunmuyorsa, bunu gölgeli bir yöntem veya spam olarak görür. Bu nedenle bazı web siteleri otomatik olarak nofollow eklemeye geçmiştir.-İşaretleme talimatı. Bu, arama motoru sıralamasındaki bağlantıları devalüe eder.