Google Analytics

Google Analytics

Birçok SEO uzmanı, Google Analytics’i aktif olarak kullanır. Ayrıca, genellikle SEO için en önemli araçlar listesine dahil edilir. Ancak en basit programlar listesinde onu bulmanız pek olası değildir. Deneyimli SEO’lar için bile Analytics’ten bilgi almak kolay bir iş değildir.

Konu, site sahiplerinin artık tanıdık Universal Analytics’ten programın yeni sürümü olan Google Analytics 4’e (GA4) geçmeye başlamasıyla karmaşıklaşıyor. Geçiş dönemi, eski versiyonun çalışmaya devam edeceği ve yenisinin gerekli işlevleri kazanacağı yaklaşık iki yıl sürecek.

Bu, yakın gelecekte, eski sürümden almak için kullandığımız maksimum yararlı bilgiyi çıkarmak için Analytics’in yeni sürümünde raporları nasıl doğru bir şekilde oluşturacağımızı öğrenmemiz gerektiği anlamına gelir.

Henüz Google Analytics’i kullanmadıysanız, siteniz için Universal ve GA4 olmak üzere her iki sürümden de kaynaklara erişebilecek bir hesap oluşturmanın tam zamanı.

Ancak hemen tablolar ve SEO analitiği dünyasına dalmak için acele etmeyin! Öncelikle, istediğiniz ve güvendiğiniz verileri elde etmek için hangi raporlara bakacağınızı ve bunları nasıl ayarlayacağınızı bildiğinizden emin olun.

Bu yazımızda, bir SEO uzmanı için Analytics ile nasıl çalışacağınızı anlatacağız ve programın eski ve yeni arayüzlerinde gezinmenize yardımcı olacağız.

Analytics’e doğru yaklaşım, başarının anahtarıdır

Google Analytics olmadan, SEO sonuçlarının tam bir resmini elde etmek zordur. Onun yardımıyla promosyon stratejinizi ayarlayabilir, temel göstergelerdeki ilerlemeyi takip edebilir, site sorunlarını zamanında bulabilir ve nedenlerini ortadan kaldırabilirsiniz. Ancak bunun için Analytics raporlarının nasıl oluşturulacağını ve alınan verileri nasıl yorumlayacağınızı açıkça anlamanız gerekir.

Google Analytics’e doğru yaklaşım, bununla başa çıkmanıza yardımcı olacaktır:

  • Hem bir bütün olarak SEO stratejisini hem de tek tek sayfaların tanıtımını geliştirmek için hipotezler oluşturun.
  • Optimizasyon sonuçlarını değerlendirmenize yardımcı olacak soruları doğru formüle edin.
    Raporlar oluşturun, sorularınızın yanıtlarını verilerde arayın, keşiflere hazır olun.
  • Deney yapın, değişiklikleri gözlemleyin, sonuçları ölçün.

Google Analytics’ten gelen verileri SEO amacıyla kullanarak, önerilerinizi tartışmanız ve çalışmanızın sonuçlarını raporlamanız daha kolay olacaktır. Bu yaklaşımla, müşterinin veya yöneticinin güvenini güçlendirecek veya kendi web sitenizi tanıtma konusunda daha emin olacaksınız. SEO için Google Analytics’i kullanmak için kendi püf noktalarınız ve sırlarınız varsa, bunları yorumlarda paylaşın.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.