Hemen Çıkma Oranı nedir?
Hemen çıkma oranının ne olduğunu daha iyi anlamak için basit bir örnek kullanabiliriz. Yoğun bir caddede fiziksel bir mağazanız olduğunu hayal ederek başlayın.
Her gün kapınızın önünden bir sürü insan geçiyor. Bazıları ürünlere dışarıdan bakar ve ilgi gösterir. Ve bunların bir yüzdesi içeri girmeye yeterince mecbur hissediyor.
Ama bir şeyler ters geliyor. Bu ziyaretçilerin çoğu kapının hemen önünde durup etrafa bakıyor, komik bir surat yapıyor ve gidiyor.
Neden? Niye?
Hemen çıkma oranını düşürme stratejisinin temel sorusu budur. Bu gösterge, diğer sayfaları ziyaret etmeden veya girdikten hemen sonra web sitenizden ayrılan toplam ziyaretlerin yüzdesini gösterir.
Bu anlamda, kaç müşteri adayının markanıza yaklaşmak için yeterince meşgul olduğunu, ancak bir nedenden dolayı etkileşime girme ve sizden bir şey tüketme noktasına gelmediğini gösterir.
Bir şirketin web sitesinde bu KPI’da uzmanlaşmak (özellikle çevrimiçi mağazalara ve dijital ürünlere dönüşüme yol açtığında), Dijital Pazarlama planındaki temel hedeflerden biri olmalıdır .
Hemen Çıkma Oranını Neden Azaltmalısınız?
Bir önceki konuda netleştiği gibi, ziyaretçileri geri döndürmek kaçırılmış bir fırsattır . Web sitenize uzun bir dijital yolculuk yapan ve daha sonra herhangi bir etkileşim olmadan ayrılan ziyaretçilerdir.
Dijital Pazarlama hakkında konuştuğumuzda, katılım ham rakamlardan çok daha önemlidir. Tek bir dönüşüme yol açmıyorlarsa, her gün bir milyon ziyaretinizin olması önemli değildir.
Optimizasyon önemli olduğu için hemen çıkma oranı önemlidir . Dijital alana öncülük eden şirketler, yatırım yapacak daha fazla parası olan değil, bütçelerine göre mümkün olduğunca çok dönüşüm yapabilen şirketlerdir.
Bu kusursuz ilk izlenimi verdiğinizde, kalmalarını sağlarsınız. Bu kullanıcılar web sitenizi, içeriğinizi, markanızı keşfetme ihtiyacı hissederler. Ve ziyaret ettikleri her yeni sayfa, dönüşüme bir adım daha yaklaşıyor .
Sadece bu değil, onları tanıdık hale getirmek için daha fazla zamanınız var. Sitenizde daha uzun süre kalan kullanıcılar, düzenli olarak geri gelmeye daha yatkındır. Satış, marka bilinirliği ve sadakate yol açan bunu bir alışkanlık haline getiriyorlar .
Hemen çıkma oranını azaltmak için iyi bir strateji, bir işletmenin halihazırda sahip oldukları aynı dijital plan ve bütçeyle dönüşüm oranlarını iyileştirmesini sağlayabilir. Erişiminizi genişletmenin daha hızlı ve daha basit bir yoludur.
İyi Hemen Çıkma Oranı nedir?
Hemen çıkma oranını düşürmeye çalışırken, kelimenin tam anlamıyla her işletmenin çekim yapması gereken ideal bir sayı yoktur.
Bir şirket yüzde 75’lik bir hemen çıkma oranından tamamen memnun olabilirken, bir diğeri bunu anlaşılır bir şekilde korkunç bulabilir.
Fark, iş hedeflerinizin yanı sıra sektörünüze ve nişinize bağlıdır.
Bununla birlikte, başlamak için bir basketbol sahası figürü arıyorsanız, çok iyi bir neden olmadıkça yüzde 70-80 civarında bir hemen çıkma oranı endişe kaynağıdır.
Yüzde 50 ila 70 arasında ortalama bir değerdir. Yüzde 30 ile 50 arasındaysanız hemen çıkma oranınız mükemmel olarak kabul edilir.
İyi veya kötü olarak kabul edilen hemen çıkma oranı, bir web sitesi veya açılış sayfası türünden diğerine de değişebilir.
Örneğin, tek bir harekete geçirici mesaj içeren basit açılış sayfalarında, yüzde 90’a varan bir hemen çıkma oranı ortalama olarak kabul edilir.
Bu arada, yüzde 10-30 bir hizmet sitesi, portal veya benzeri için ortalamaya daha yakın olacaktır.