Site Hızı Nedir ?
Sitenizin sayfasının yüklenme hızı, söz konusu sayfanın öğelerinin yüklenmesi için geçen süreyi ifade eder. Ne kadar az zaman alırsa, SEO konumlandırması o kadar iyi olur, Google’ın ilk sonuçlarında görünmek istiyorsak çok önemli bir faktördür . Yükleme süresi kısaldığında hem hemen çıkma oranı hem de ziyaretçilerin dönüşümü olumlu yönde etkilenecektir.
Web sitemizin hızını kontrol etmek ve iyileştirmek ne yazık ki kolay değil çünkü zamanı geciktiren birçok faktör var. Kötü görüntü yönetimi, barındırmada az depolama alanı, çok ağır bir WordPress şablonu seçilmesi vb. nedeniyle yükleme süreleri daha uzun olabilir.
Sayfalarımızın her birinin yüklenmesinin ne kadar süreceğini kontrol etmek için Google, web sitelerini analiz edebileceğiniz ve onları oluşturan sayfaların her birinin farklı hızlarını öğrenebileceğiniz PageSpeed Insights adlı bir araca sahiptir.
Web sitemizin yüklenme hızını nasıl iyileştirebiliriz?
Önceki paragraflarda bahsettiğimiz gibi, yükleme hızı birçok faktöre bağlı olacaktır, bu nedenle tamamen kontrol etmek zordur, ancak onu iyileştirmek için alınabilecek bazı önlemler şunlardır:
- Yükleme sürelerini ölçün: Daha sonra harekete geçebilmemiz için sayfamızın yüklenmesinin ne kadar sürdüğünü bilmek önemlidir. PageSpeed, dediğimiz gibi, Google’ın kullanıcılara ücretsiz olarak sunduğu iyi bir araçtır.
- Görüntüleri optimize edin: Çok sayıda ağır görüntü içeren bir sayfa, hızı çok yavaşlatabilir. WordPress’te görüntülerin ağırlığını azaltmaya yardımcı olan ve bu konuda bize yardımcı olan birkaç eklenti vardır.
Hosting seçmeyi bilmek: Kaliteli bir hosting firması seçmek, iyi bir yükleme hızına sahip olmak için önemlidir. Kendimizi “dünyaya giriş” yapmadan önce bize sundukları faydalar hakkında iyi bilgi sahibi olmak önemlidir.
Hız, web sitesinin sonuçlarını etkiler mi?
2010’da Google, sayfa yükleme süresinin 200’den fazla sıralama faktöründen biri olduğunu duyurdu. Bu, web sitenizin rakiplerinize göre yüklenmesi için geçen sürenin, sonuç sayfasında web sitelerinin organik sıralamasını etkileyen noktalardan biri olduğu anlamına gelir. Backlinko’nun araştırmasına göre daha yavaş web siteleri cezalandırılıyor.
Web sitesinin hızı, Google’ın organik sıralama faktörlerinden biri olmasının yanı sıra, aşağıdaki verilere göre kullanıcı deneyimini ve sonuçlarınızı da etkiler:
- Aberdeen Group’a göre, sayfa yüklemesindeki her ekstra saniye, sayfa görüntülemelerinde %11’lik bir düşüşe ve müşteri memnuniyetinde %16’lık bir düşüşe neden oluyor ;
- Kissmetrics araştırmasına göre , ziyaretçilerin %40’ı yüklenmesi 3 saniyeden uzun süren sayfaları terk ediyor ve web sitesi yükleme süresinde her 1 saniye veya daha uzun süreler dönüşümleri %7 oranında azaltıyor;
- Econsultancy’nin araştırmasına göre, yükleme hızı nedeniyle bir web sitesine girerken kötü bir deneyim yaşayan kullanıcıların %88’inin bu siteden alışveriş yapma olasılığı daha düşük ve bu kullanıcıların üçte birinden fazlası kötü deneyimlerini arkadaşlarıyla paylaşıyor .
- Web Performance Today’e göre, mobil cihaz kullanıcılarının %85’i sayfa yüklemelerinin en az masaüstü kadar hızlı olmasını bekliyor .
Artık web sitesi hızının ziyaretçi katılımını, dönüşüm oranını ve organik sıralamanızı etkilediğini bildiğimize göre, optimizasyona başlamak için yükünüzü nasıl ölçeceğimizi görelim!
Web sitesi hızı nasıl ölçülür?
Şu anda bir sayfanın yüklenme süresini ölçmenin mümkün olduğu birkaç ücretsiz aracımız var. Sorunların ortadan kaldırılması ve nasıl optimize edileceğini bilmek için uyarılar ile bir teşhis görmek de mümkündür. En çok kullanılan araçlar şunlardır:
Google PageSpeed Insights
Muhtemelen listede en çok bilineni olan PageSpeed Insights , bir sayfanın bağlantısını girerek içeriği analiz etmenin ve bunun masaüstü ve mobil sürümleri için öneriler üretmenin mümkün olduğu bir araçtır.
Araç, her iyileştirme önerisiyle birlikte nasıl uygulanacağını da gösterir. Her öneri bir öncelik göstergesi olarak sıralanır:
- “Düzeltilmelidir”: kırmızıyla vurgulanmıştır, bunlar uygulandığında sayfa yükleme süresi üzerinde daha fazla etki yaratacak iyileştirme bildirimleridir;
- “Düzeltmeyi düşünün”: sarı renkle vurgulanmıştır, bunlar sayfanın hızını büyük ölçüde etkilemeyen ve öncelik verilmemesi gereken iyileştirme bildirimleridir;
- “Onaylandı…”: yeşil renkle vurgulanır, bunlar sayfanın olumlu noktalarıdır.
Sorunları belirlemek ve öncelik sırasına koymak için mükemmel olmasına rağmen, araç sayfa yükleme süresinin ne olduğunu ayrıntılandırmaz ve ayrıca tanı için önemli veriler olan yükleme için sayfa isteklerinin sayısını kaydetmez.