Sayfa İçindeki Anahtar Kelime Sayısı

Sayfa İçindeki Anahtar Kelime Sayısı

Anahtar kelime araştırması

İçerik yazmaya başlamadan önce anahtar kelime araştırmanızın mükemmel olduğundan emin olmanız gerekir. Bazı SEO uzmanları da dahil olmak üzere birçok kişi, içerik oluşturmak istedikleri hedef anahtar kelimelerin bir listesini oluşturur, ancak terimlerinin doğru olup olmadığını doğru verilerle kontrol etmek veya bunları daha fazla içerik stratejisine sokmak için zaman ayırmaz.

Bu nedenle , kullandığınız terimlerin aslında içeriğinizin amacına uygun olduğundan, makul arama hacimlerine sahip olduğundan ve web siteniz, markanız ve faaliyet gösterdiğiniz pazar için anlamlı olduğundan emin olmanız gerekir . Yalnızca sezgilerinize dayalı olarak veya yalnızca rakipleriniz o terim için üst sıralarda yer aldığı için bir anahtar kelimeye bahis yapma hatasına düşmeyin.

Reklamlarınız için açılış sayfaları, sitenize gelen ziyaretçileri izleme veya diğer pazarlama kampanyaları olsun, tüm içeriğiniz için bir plan oluşturun . Stratejiyi güvenilir verilerle destekleyin ve hangi sonuçları elde etmek istediğinizi en baştan belirleyin.

“İdeal uzunluk” efsanesini ortadan kaldıralım

Web yazarlarının kendilerine sıklıkla sordukları bir diğer soru da “bir makale ne kadar uzun olmalı?” . Soru kesinlikle haklı çünkü ilginç içerik yazmak zaman ve profesyonellik gerektiriyor ve 500 kelime yeterliyse 3.000 kelimelik bir makale yazmak pek mantıklı değil.

Ne yazık ki, bu durumda bile cevap “bağlıdır”. Birçok faktöre bağlıdır ve bunun için evrensel bir kural yoktur. Ancak, en azından kabaca bir fikir edinmek için içerik hakkında bazı değerlendirmeler yapabilirsiniz.

Değerlendirilecek ilk unsur amaçtır . Yazdığınız içeriğin amacı nedir? Yararlı bilgiler sağlayın? Hizmetlerimizin rekabetten daha iyi olduğunu göstermek mi? Satmak? Bu içeriklerin hepsinin farklı uzunlukları vardır.

Örneğin, bir blog gönderisinin 1500 kelimeden uzun olması muhtemeldir. Gerçekten de, en iyi kaldırma platformunu seçme rehberi bu uzunluğu aşabilir. Bunun yerine, böyle uzun bir promosyon veya satış sayfası oluşturmaya çalışın… ilk 100’den sonra tüm potansiyel müşterilerinizi kaybedersiniz! Dikkate alınması gereken bir diğer unsur , okuyucunuzun içinde bulunduğu satın alma döngüsünün ( alıcı yolculuğu ) aşamasıdır : uzun bir makale, henüz başlangıç ​​aşamasında olan ve geniş kapsamlı bilgi arayanlar içindir. Halihazırda satın alıp almamaya karar verenleri müşteriye dönüştürmek için bir satış sayfası kullanılır.

Diğer bir unsur ise rekabettir . Rakipleriniz, özellikle sayfalarında başarılı oluyorlarsa, dikkat etmeniz gereken şeyler olabilir. Açıkçası, yazdıklarını kopyalamaktan değil, daha iyi ve hedef kitlenize daha uygun bir şekilde yapmaktan bahsediyoruz.

Üçüncü unsur gerçek SEO’dur . Metne kaç tane anahtar kelime eklemek istediğimize karar vermemiz gerektiği anlamında , ancak sorunsuz ve hoş bir şekilde akacak şekilde . Açıkçası, kısa bir sayfayı bin anahtar kelimeyle doldurmak pek mantıklı değil: motorlar için çalışmamasının yanı sıra okuyucular için de berbat …

Dönüşüm için itin

Site yazarları ve SEO uzmanları, yalnızca programlarının çalışması için içerik yazmayı bırakmalı, ancak gerçekten önemli olan şeye odaklanmalıdır: kullanıcılar .

İçeriğin daha fazla trafik oluşturmak için kullanılması mantıksal olarak hedeflerden biri olsa bile, en önemlisi genel kullanıcıları şirketle daha uzun süreli bir bağa sahip kişilere dönüştürmek olmalıdır : en iyi durumda müşteriler, ancak haber bültenlerimize abone olanlar da iyidir ! Bu da ancak hedeflenen kitle düşünülerek yazılan içeriklerle sağlanabilir.

Kitlenizi tanıyın

Kimin için yazdığımızı bilmek, içeriğimizin başarısının gerçek anahtarıdır . Ne kadar uzun oldukları, hangi platformu kullandığımız veya içine kaç tane anahtar kelime koyduğumuz önemli değil. Doğru hedef kitle için doğru mesajımız yoksa, başarılı olmamız pek olası değildir.

Ve bunu yapmak için, alıcı kişiliğimizin kim olduğunu, yani ideal müşterimiz olduğunu aklında çok net bir şekilde bilmek ve bilmek (veya en azından bilmeye çalışmak):

  • ne istiyor;
  • nasıl iletişim kurduğunu ve onunla nasıl iletişim kurmamızı istediğini;
  • sık kullandığınız siteler ve sosyal ağlar;
  • ne çözümler arıyorsunuz.

Müşterinizin kim olduğunu ve ne istediğini bilmek, onları cezbedecek ve satacak doğru içeriği yazmanıza yardımcı olacaktır . Okuyucularınız, yazdıklarınızın kendilerine yönelik olduğunu hissedecek ve bu da dönüşümlerini kolaylaştıracaktır.

Tekrar: İçeriğinizin amacı nedir?

Bunu tekrarlamak aptalca görünüyor, ancak temel bir soru şu: Bu içeriği neden yaratıyorsunuz? Bazen sadece trafik oluşturmak içindir ve diğer durumlarda haber bülteninize, potansiyel müşterilerinize veya gerçek abonelerinize abone sayısını artırmak olabilir. Arama motorları aracılığıyla daha fazla hit almak için yazmak, satmak için yazmaktan farklıdır . Sonuçları ölçmek için kullanılacak metrikler de farklıdır.

Okuyucu etkileşimini teşvik etmek için metne hangi unsurları eklemelisiniz? Fiyat teklifi talebini hangi mesajlar teşvik edecek? Hangi başlık veya slogan, içeriğinizin sosyal ağlarda paylaşılmasını teşvik edecek? Amacınız nasıl ve ne yazacağınızı belirleyecektir.

Benzersiz olmak

İletişiminizde yaratıcı ve tutarlı olmak üç nedenden dolayı önemlidir:

  • markanızın öne çıkmasına yardımcı olacak;
  • kullanıcıların teklifinizi anlamasına yardımcı olacak;
  • kendinizi rakiplerinizden ayırmanıza yardımcı olacaktır.

Kim olduğunuzu ve müşterilerinizin kim olduğunu anlamak , geleneksel medya ve kampanyalar için yazarken, yalnızca çevrimiçi değil, gerçek dünyada da tüm metin yazarlığı faaliyetlerinin önemli bir parçasıdır. Bu olmazsa, genel ve sıkıcı şeyler yazma riskiniz vardır.

Yazınızı ve içerik oluşturmanızı bu ilkelere göre belirledikten sonra, bir makaleye dahil edilecek anahtar kelime sayısı ve türü gibi işlemsel unsurlara geçebilirsiniz. Bunlar kesinlikle önemli unsurlardır, ancak doğru bir yukarı akış stratejisi tarafından desteklenmiyorsa çok az değeri vardır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.