Backlinkler neden önemlidir?
Geri bağlantılar oluşturmak, arama motoru optimizasyonunun (SEO) önemli bir parçasıdır . Daha doğrusu, sayfa dışı optimizasyon alanına aittirler . Sayfa dışı optimizasyon , Google sıralamanızı iyileştirmek için web sitenizin dışında aldığınız tüm önlemleri ifade eder .
Geri bağlantılar oluşturmak önemlidir, çünkü Google’a sayfanızın belirli anahtar kelimelerle ne kadar alakalı olduğunu söyler . İyi geri bağlantılar oluşturarak, tabiri caizse Google’daki konularınız için bir uzman statüsü oluşturursunuz. Ancak o zaman arama motoru web sitenizi sizinle ve hizmetinizle alakalı anahtar kelimeler için göstermeye başlar .
Backlink nasıl oluşturulur?
Geri bağlantılar, web sitenize işaret eden diğer web sitelerinden gelen bağlantılardır.
Bir web sitesinde çok sayıda geri bağlantı (ayrıca: geri bağlantılar) varsa, Google ve diğer arama motorları bunu olumlu bir sinyal olarak görür . Bu, bir sayfanın sözde sayfa sıralamasını belirlemenizi sağlar . Page Rank bir değerlendirme algoritmasıdır ve temel olarak şunları söyler:
” Bir sayfa ne kadar çok gelen bağlantıya sahipse o kadar önemlidir .”
Karışıklık olmaması için: Sayfa Sıralaması Google Sıralaması DEĞİLDİR. Web sitenizin Google’da üst sıralarda yer alıp almayacağını belirleyen yaklaşık 200 sıralama faktöründen yalnızca biridir . Ancak bu, sayfa sıralamasını ihmal edebileceğiniz anlamına gelmez. Gerçek şu ki: SERP’lerde zirveye sadece kaliteli içerikle çıkmak mümkün . Ama çok uzun, kayalık bir yol . Ve doğru yaparsanız, hedeflenen geri bağlantı oluşturma akıllıca bir kısayoldur ( sayfa sıralaması hakkında daha fazla bilgi ).
Tüm bağlantılar aynı mı?
“Ne kadar çok o kadar neşeli” linkler için geçerli değildir. En azından “daha fazla”, geri bağlantı profiliniz için doğrulanmış bir risk olmadan satın alınan bağlantıları ifade ettiğinde değil. Profiliniz için hiçbir değeri olmayan binlerce bağlantı yerine daha az ve daha iyi bağlantıları hedefleyin. Zayıf veya riskli bağlantılar sıralamanıza hiç yardımcı olmaz. Daha da kötüleşiyor. Bu bağlantılar sizi bir Google Cezasına sokabilir ve ağır (%100 değilse) trafik kaybına neden olabilir.
Tüm bağlantılar eşit oluşturulmaz, bu nedenle aşağıdakileri anlamak önemlidir:
- kaç bağlantı sayfası, alt etki alanı, etki alanı ve kök etki alanı?
- ayda kaç link
- ne tür bağlantılar (follow, nofollow, yönlendirmeler, footer, reklam banner,…)?
- güç ve güven arasındaki bağlantı nedir ?
- hangi bağlantı anahtar kelimeleri (“para” veya “marka”)?
- hangi bağlantı riski?
Doğru Backlink Alma Türleri
Geri bağlantı satın almak Google Yönergelerini ihlal eder ve en kötü durumda, büyük bir görünürlük kaybıyla cezalandırılabilir. Organik ve satın alınan geri bağlantıları ayırt etmek için Google, geri bağlantılar için bir dizi kritere bakar:
- Alaka düzeyi : Bağlantı, sayfanın/makalenin içeriğiyle eşleşmelidir. Doğal ve organik olarak okuma akışına uymalı ve kullanıcı tarafından anlaşılabilir olmalıdır.
- Etki Alanı Yetkilisi : Bağlantı veren web sitesi mümkün olduğunca yüksek bir yetkiye sahip olmalıdır . Sayfanın otoritesi (1-100) ne kadar yüksek olursa, Google o kadar ona güvenir .
- Doğal Bağlantı : Tüm geri bağlantıların aynı sabit bağlantı metinleriyle ayarlanmaması önemlidir. Bağlantı metni doğal olmalıdır . Çıplak alan (ör. “www.keywords.com.tr”) yerine “yüksek kaliteli potansiyel müşteriler için yüksek kaliteli metinler” daha iyi olurdu.
- Dofollow : İyi geri bağlantılar, Google’ın takip etmesine izin verilenlerdir. Bu yüzden onlara “nofollow” yerine “follow” özniteliği sağlanacaktır.
- Trafik: Bir sayfa ne kadar organik trafik oluşturursa, geri bağlantısı o kadar değerli olur.
Rakiplerin geri bağlantılarını öğrenin
Web sitenizi müşteri kazanımı için bir kanal olarak mı kullanmak istiyorsunuz ? O zaman rakiplerinizin geri bağlantılarını bulmanız çok önemlidir . Çünkü Google’a sunacak karşılaştırılabilir bir backlink profiliniz olmadığı sürece , rakipleriniz SERP’lerde en iyi pozisyonlar için verilen mücadelede muhtemelen sizi her zaman yenecektir . Bunun için hem ücretli hem de ücretsiz araçlar var .
Ücretli geri bağlantı denetleyicileri
Geri bağlantı denetleyicisi , birçok ücretli SEO aracına zaten entegre edilmiştir . Web sitenizi arama motorları için kendi başınıza optimize etmeyi planlıyorsanız, bu yatırım er ya da geç zaten gerekli olacaktır . Geri bağlantı denetleyicisi ile önerilen araçlar örneğin:
- Ahrefler
- moz.com
- SEMRush
- Görkemli SEO
- SISTRIX
- Arama metrikleri
Ücretsiz geri bağlantı denetleyicisi
Geri bağlantıları kontrol etmek için ilk durağım Search Console . Ancak SC ile yalnızca kendi bağlantı profilinizi kontrol edebilirsiniz. Diğer sitelerden profili doğrulamak için birkaç ücretsiz yol vardır. Yukarıda bahsedilen ücretli araçlardan bazıları ayrıca geri bağlantı kontrolünü ücretsiz olarak sunar:
- Majestic SEO (temel özellikler ücretsizdir)
- https://www.seobility.net/de/backlinkcheck/ (ücretsiz geri bağlantı denetleyicisi)
- https://openlinkprofiler.org/
- https://moz.com/link-explorer
Backlink oluşturmayla ilgili ipuçları
- çaba göster! Az önce tartıştığımız bağlantı kurma stratejileri , çok, çok iyi içerik yazdığınız öncülüne dayanmaktadır . Gerçekten söyleyecek bir şeyin olduğundan emin ol . Başkalarından kopyalamayın, benzersiz olun !
- Geriye kalan bir risk kalıyor. Google Yönergeleri söz konusu olduğunda yukarıda özetlenen stratejiler güvenli olduğu kadar iyidir . Organik geri bağlantıları beklemiyorsanız, ancak hedeflenen bir şekilde geri bağlantılar oluşturmak istiyorsanız, her zaman belirli bir artık risk vardır . Sadece söylüyorum.
- Ses müziği yapar. Bütçe olmadan bağlantı kurma, vermek ve almaktır. Bağlantı almak istediğiniz web sitesi operatörlerine de saygılı davranmalısınız . 100 standart mesaj yerine iki veya üç kişisel e-posta gönderin .
- Backlink istediğinizi açıkça belirtmelisiniz. Sitenize iyi bir geri bağlantı istediğinizi ilk e-postada açıkça belirttiğinizden emin olun . Yani her iki taraf da nerede durduğunu biliyor. Ve eğer bağlantınız herhangi bir geri bağlantı kurmak istemiyorsa , en azından tüm bir metni değil, yalnızca bir e-postayı boşa harcamış olursunuz.