SEO bağlantı türleri
Mümkün olduğunca etkili bir bağlantı kurma stratejisi yürütmek için , başlamadan önce var olan farklı SEO bağlantı türlerini ve bunların nasıl kullanılacağını bilmek önemlidir.
iç bağlantılar
SEO link türleri listesine dahili linklerle başlıyoruz . Bunlar , web sitesinin kendi içindeki iki sayfa arasındaki köprülerdir . Yani, aynı etki alanına aittirler.
Örneğin, bir blogunuz olması durumunda, aynı konuda yayınlanmış bir makaleyi başka bir makaleye bağlayabilirsiniz. Bu, okuyucular arasında ilgi uyandıracak ve web sitenizde geçirilen süreyi artıracaktır.
Dahili bağlantıların doğru kullanımı, arama motorlarının yeni içeriği taramasına ve kategorilere ayırmasına da yardımcı olacaktır.
Dahili bağlantılar iki gruba ayrılır:
- Gezinme bağlantıları : menüler, kenar çubukları, altbilgi vb.
- Bağlamsal bağlantılar : makaleler ve metinler içinde.
DAHİLİ BAĞLANTININ AVANTAJLARI
İç bağlantıların ne olduğunu zaten biliyoruz, ancak avantajları nelerdir?
- Kullanıcı deneyimini iyileştirin: Bir kullanıcı makalenizle ilgili bir kelime veya konu hakkında daha fazla bilgi edinmek isterse, açıklamaya doğrudan bir bağlantı kesinlikle deneyimlerini iyileştirecektir. Google memnuniyeti ön planda tutar, bu nedenle bir web sitesinin konumlandırmasını iyileştirmek lehte bir nokta olacaktır.
- Hemen çıkma oranını azaltın: Dahili bağlantılar, ziyaretçinin gezinmesini kolaylaştırır. İlgili köprülerin kullanımı, bir sitedeki sayfa görüntüleme sayısını ve kalıcılığı artırır.
- Google’ın web sitenizi sınıflandırmasına yardımcı olun: Bu tür SEO bağlantılarının, Google’ın uzmanlığınız ve sunduğunuz içerik hakkında fikir sahibi olmasını sağladığını söyleyebiliriz. Bir de hangi bölümlere daha çok değer veriyorsunuz.
- Yetki devri: İç bağlantılar aracılığıyla yetki aktarıyoruz ve bu sayede ilgimizi çeken sayfaları konumlandırabiliyoruz. Size tercih ettiğiniz URL’leri konumlandırma fırsatı verir.
- Yamyamlıktan kaçının: Bu köprüler, Google’ın bir web sitesindeki önemli içeriği algılama anlayışını geliştirecektir. Bir strateji belirlemek, bunu yapmanıza ve böylece yamyamlıktan kaçınmanıza yardımcı olacaktır. Neye öncelik vereceğinizi bileceksiniz.
Dış bağlantılar
İkincisi, en önemli SEO bağlantı türleri arasında harici bağlantılar . Dış bağlantılar , web sayfanızdan başka bir etki alanına işaret eden bağlantılardır . Dış bağlantının eş anlamlısı giden bağlantıdır.
Arama motorları tarafından değerlendirilmesi söz konusu olduğunda harici bağlantıların sayısı da önemlidir.
Bu köprülerin kullanımını kötüye kullanmaktan sakının. Bunların aşırı sayıda olması sıralamaya zarar verebilir . İçerikle ilgili olmalı ve katma değer sağlamalıdır. Bir spam veya güvenilmez sayfaya giderseniz, arama motorları sizi cezalandırabilir. Bunu önlemek için, her zaman güvenilir ve ilgili sitelere harici bağlantılar eklenmelidir.
Öte yandan, harici bağlantılarınızın Google veya diğer arama motorları tarafından değerlendirilmesini istemiyorsanız, bu hyperlinkleri nofollow özelliği ile tanımlamanız gerekecektir .
Uygun bir bağlantı olup olmadığını öğrenmek için o web sayfasını tavsiye edip etmeyeceğinizi düşünün. Net bir cevabınız yoksa, yapmayın.
Miktar açısından, çok fazla dış bağlantı, web sayfasının sıralamasını zayıflatabilir. Bir ila üç doğru sayı olacaktır.
DIŞ BAĞLANTININ AVANTAJLARI
Dış bağlantının avantajları aşağıdakileri içerir:
- Yetkililerle bağlantılar oluştururlar: Başka bir web sayfasına bağlantı verdiğiniz zamanlar vardır, içeriğinize başka bir bağlantı fark eder ve döndürür. Web sitelerinde diğer yetkili markalarla bağlantı oluşturmanın iyi bir yoludur.
- Kullanıcı deneyimini iyileştirin: Dahili bağlantılar durumunda olduğu gibi, harici bağlantılar da kullanıcı deneyimini geliştirir. Ziyaretçiye kaliteli içerik sunduğunuzda, sizi referans kaynağı olarak konumlandıracak ve güvenilirlik kazanacaksınız.
- Daha büyük yayılma olanakları: En belirgin avantajdır. İçeriği genişleten veya doğrulayan web sitelerine daha değerli bilgiler ve bağlantılar, sosyal ağlarda paylaşılma olasılığı daha yüksektir . Bu dolaylı olarak marka itibarı oluşturmaya yardımcı olur ve sizi SEO’da daha üst sıralarda tutar.
Dofollow’u Kapsar
Farklı SEO bağlantı türleri arasında dofollow bağlantıları vardır . Bunlar aslında yok . Böyle bir öznitelik veya html etiketi yoktur . Bu terim sadece onu nofollow linklerden ayırt etmek için var. Yani, varsayılan olarak, tüm bağlantılar dofollow’dur.
Eklemeler olmadan normal bir bağlantıdır. Bağlantıyı nofollow’a dönüştürmek istediğimizde bu etiketi eklememiz gerekecek.
Bu tür bağlantılar , arama motorları tarafından İnternet’te yeni sayfaların ve içeriğin keşfedilmesini kolaylaştırır . Google tarafından görülebilir. Kaliteli olduğu için arama motoruna bu bağlantıyı takip etmesini söylemeye gelir. Motorlar bunu diğer web sayfasına yönelik bir güven oyu olarak görüyor. Bu, kısacası o sayfanın otoritesinin yükselmesine ve sizinkinin azalmasına neden olur .
Bu son nokta, bu tür bir bağlantının en büyük dezavantajıdır: yetki devri.
Evet, diğer taraftan Google’ın dolaylı olarak sayfanızın önemini eklediği doğrudur. Arama motoru, bu bağlantıları kim yerleştirirse yerleştirsin , kullanımlarını cömertlik ve değerli bilgilerin sağlanmasıyla ilişkilendirdiğinden değer verir.
Nofollow’u genişletir
Son olarak nofollow linklerin SEO link çeşitleri listesinde varlığından bahsetmek gerekir . Dofollow’dan farklı olarak, nofollow bir HTML özelliğidir . Aslında, İnternet’teki belgeler bu dilde kodlanmıştır ve tarayıcıya onu takip etmemesini söylemek için kullanılır.
Ayrıca nofollow linkler web sitemize puan kazandırmaz, bilinirliği artırmaz ve SEO konumlandırmasını iyileştirmez.
Google, bu etiketi ilk olarak, blog yorumlarında aşırı negatif bağlantı spam’iyle mücadele etmek için 2005’te tanıttı. Bu nedenle, örneğin WordPress gibi platformlar , varsayılan olarak bağlantılı yorumlara nofollow etiketini ekler.
Bir linkin dofollow mu yoksa nofollow mu olduğunu öğrenmek için istediğimiz linke sağ tıklayıp “inspect” seçeneğini seçmemiz yeterli . Sayfa kodunun bir kısmı, tam olarak bağlantının bulunduğu noktada otomatik olarak görüntülenecektir. Sadece bağlantıya eşlik eden özelliklere bakmamız ve “rel=”nofollow”” etiketini aramamız gerekiyor . Görünmüyorsa, dofollow’dur.