Görüntü Optimizasyonu

Görüntü Optimizasyonu

SEO’da görüntü optimizasyonu, hiçbir webmaster veya SEO yöneticisinin ihmal etmemesi gereken önemli bir noktadır. Hızlı internet ve yüksek çözünürlüklü ekranlar, günümüzün günlük yaşamında standarttır.

Bu nedenle, web sitelerindeki görseller ve görsel içerik giderek daha önemli hale geliyor. Kullanıcıya ürünü gösterir, sürekli metni destekler ve içeriği görselleştirir. Ek olarak, grafikler ve diyagramlar karmaşık içeriği hızlı ve basit bir şekilde görüntüleyebilir.

Genellikle gözden kaçan önemli bir nokta, Google Görsel Arama’nın nasıl değerli trafik oluşturabileceğidir. Kendi resim ve grafiklerinizin orada görünmesi için dikkate alınması gereken birkaç şey var. Görseller ayrıca bir web sitesinin performansı üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir. SEO’da görselleri optimize ederken nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklıyoruz.

SEO’da Görüntü Optimizasyonu: Temel Bilgiler

Görüntüler hala HTML kodu aracılığıyla gömülüdür. Son yıllarda bu konuda neredeyse hiçbir şey değişmedi. Ancak değişen şey, görüntülerin bir web sitesine gömülme şeklidir. Bu artık otomatikleştirildi. WordPress veya Joomla gibi CMS araçları , genellikle resimlerin sürükle-bırak kullanarak ilgili konuma yerleştirilmesini kolaylaştırır. HTML kodu arka planda otomatik olarak oluşturulur. Bu, çeşitli niteliklerden oluşur. En sık kullanılan öznitelikler,

  • Kaynak: kaynak = kaynak
  • Eski = alternatif
  • başlık = başlık

Kaynak dosya adı, src özniteliği kullanılarak belirtilir. Bu, görüntünün yolunu belirtir. Bu, görüntünün web sayfasındaki konumuna göre belirlenir. Görüntüler harici bir sunucuda depolanıyorsa, tam adresi verilir, örneğin https://keywords.com.tr/image/logo.png

Dosyaları yetkisiz erişimden korumak ve dosyalar üzerinde tam kontrole sahip olmak için genellikle görüntüleri kendi sunucularınıza kaydetmeniz önerilir.

alt ve başlık nitelikleri iki işleve hizmet eder. Bir yandan özellikler, ekran okuyucular için bilgi sağlar ve böylece engelsiz bir web sitesi sağlar. Öte yandan, Google görsel aramasında görünmeleri çok önemlidir. Arama motoru botlarına görüntünün içeriği hakkında önemli bilgiler sağlarlar. Google , görsel aramada görünecek öğeleri kullanmanızı şiddetle tavsiye eder. Bu iki unsur, SEO’da görüntü optimizasyonunun önemli bir parçasıdır.

Organizasyon: dosyaların yapısı ve adlandırılması

CMS sistemlerini kullanırken klasör yapısı ilgili sistem tarafından otomatik olarak belirlenir. Ayara bağlı olarak, resimler örneğin yükleme tarihine göre düzenlenir. Ek olarak, web yöneticisi yalnızca dosyalara erişebilir, ancak klasörün kendisine değil.Bu bir sorun değildir, çünkü öncelikle bir tarayıcı aracılığıyla klasörlerin kök dizinin, yani kök dizinin üzerinde olması önemlidir.

Görüntü dosyalarının korunması daha önemlidir . Doğrudan dosyalar değil, yetkisiz erişime karşı korunan çevredeki klasörlerdir. Bu, htaccess dosyası aracılığıyla gerçekleştirilir . Programlar ve kullanıcılar için erişim haklarını tanımlar.

SEO’da görüntü optimizasyonu için dosyaların isimlendirilmesi daha önemlidir. Orijinal dosya adı burada tutulmamalıdır. Dosya adı web sitesinin işleyişinde bir rol oynamasa da, görselleri indekslerken SEO açısından bir rol oynar. Prensip olarak, dosya adı bir anahtar kelime içeren resimlerin, resim aramasında daha iyi sıralama şansı vardır. Ek olarak, doğru ve tutarlı dosya adlandırma, görüntüleri düzenlemeyi kolaylaştırır. Anahtar kelime aynı zamanda görselin içeriğini de yansıtmalıdır. Anahtar kelime doldurmanın görüntü dosyası adları için de çalıştığı günler geride kaldı. Kelimeleri ayırırken alt çizgi kullanılmamalı, sadece kısa çizgi kullanılmalıdır. Bunun nedeni, diğer şeylerin yanı sıra temiz bir URL yapısını korumaktır, yukarıya bakınGoogle da tavsiye ediyor .

Alt ve başlık etiketinde anahtar kelimeleri kullanmak da önemlidir. Bu, arama motoru botlarına metin ve resimler arasındaki bağlantıyı gösterir. Arama motorları o kadar gelişmiştir ki bunun farkına varırlar. Bu, görüntülerin ve içeriklerinin uygun metin pasajlarına yerleştirilmesiyle sonuçlanır. Bu, arama motoruna değil, aynı zamanda kullanıcı deneyimine de hizmet eder.

Çeşitli dosya biçimleri: JPEG, PNG ve daha fazlası.

SEO’da görüntü optimizasyonunun tam olarak nasıl yapılması gerektiği de görüntü dosyasının türüne bağlıdır. Bunlar farklı boyutlarda ve dosya formatlarında mevcuttur. Modern tarayıcılar birçok dosya biçimini görüntüleyebilir.

Son yıllarda, bazı dosya formatları galip geldi ve standart hale geldi. Ancak bu gelişme de durmuyor.

JPEG formatında klasik görüntü dosyaları

JPEG formatı, resim dosyaları arasında klasiktir. Biçim 1992’ye kadar uzanır. PNG veya GIF gibi diğer biçimler gibi, raster grafiklere aittir. Bir görüntünün bireysel pikselleri bir ızgarada düzenlenir ve sabit bir yapıyı takip eder. JPEG görüntüler birçok şekilde kullanılabilir ve özellikle renkli ve yüksek kontrastlı renkli fotoğraflar için uygundur.

Alternatif: PNG

JPEG formatı gibi PNG de bir raster grafiktir. 1994 yılına dayanmaktadır ve GIF formatına alternatif olarak geliştirilmiştir. Bu, o zamanlar bir patent ile korunuyordu. Dosya formatı PNG8 ve PNG24 olmak üzere iki farklı şekilde gelir. PNG8 formatı yalnızca 256 renk görüntüleyebilir. PNG24 formatı, tıpkı JPEG gibi 16.7 milyon renge sahiptir.

PNG ve JPEG arasındaki temel fark, saydam alanları görüntüleme yeteneğidir. PNG dosyaları da kayıpsız olarak sıkıştırılır. JPEG formatında bu mümkün değildir. Ancak, bu aynı zamanda görüntü dosyalarının boyutunu da artırır. Bu nedenle logoları veya metinleri görüntülemek için uygundurlar.

Kod olarak görüntü dosyaları: SVG

SVG ve JPEG ile PNG arasındaki en büyük ve en önemli fark, dosya formatının türüdür. SVG dosyaları vektör grafikleridir çünkü SVG, Ölçeklenebilir Vektör Grafikleri anlamına gelir. Format , 2001’de W3C tarafından yapılan bir geliştirmeye geri dönüyor . Biçim, biçimlendirme dili XML’ine dayanmaktadır.

Bu nedenle SVG dosyalarını doğrudan bir web sitesinin HTML koduna entegre etmek mümkündür. Tarayıcı daha sonra JPEG veya PNG’de olduğu gibi sunucudan bir dosya değil, grafikleri doğrudan yükler. Tarayıcı ve sunucu arasında daha az istek alışverişi yapılması gerektiğinden bu, web sitesinin yükleme süreleri üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Ayrıca, SVG dosyaları kayıp olmadan ölçeklenebilir. Bu, JPEG veya PNG dosyalarıyla mümkün değildir. SVG dosyaları bu nedenle özellikle logolar veya grafikler için uygundur.

Ancak, HTML koduna doğrudan entegrasyonun da bir dezavantajı vardır. SVG dosyaları çok güvenli kabul edilmez. Biçim, doğası gereği, örneğin hatalı komut dosyalarının gizlice girilebileceği güvenlik açıklarına sahiptir. Bunlar, bir web sitesinin performansını olumsuz etkileyebilir ve böylece kötü bir kullanıcı deneyimi sağlayabilir. Sonuç olarak, sıralamayla ilgili kullanıcı sinyalleri bozulabilir.

Önemli olan boyutudur

Elbette görsel dosyasının boyutu da web sitesinin performansında rol oynuyor. SEO’da görsel optimizasyonu sadece etiketlerin doğru isimlendirilmesinden ve bakımından ibaret değildir. Dosyanın boyutunu doğrudan belirlediği için dosyanın çözünürlüğü de önemlidir.

Daha büyük bir dosya, hem sunucuda hem de dosyayı yüklerken daha fazla kaynak gerektirir. Bu nedenle dosyaları mümkün olduğunca küçük ve gerektiği kadar büyük tutmak önemlidir. Çünkü pikselli veya bulanık görüntüler kullanıcıya hitap etmez ve uzun yükleme süreleri de olmaz. Bu nedenle, kenar uzunluğu yalnızca 500 piksel olan bir öğeye kenar uzunluğu 1000 piksel olan bir dosya eklemek pek mantıklı değildir. Ancak, resimler çok küçük kaydedilmemelidir. Çok küçük olan ve kullanıcının içeriğini tanımadığı dosyalar, trafiğe ve sıralamaya iyi bir katkı sağlamayacaktır. Çünkü kullanıcı sinyalleri de görüntü sıralamalarında rol oynuyor. Kullanıcı resimde herhangi bir şey tanımıyorsa veya çok az şey varsa, sayfadan tekrar ayrılacaktır. Bu, özellikle resim ararken geçerlidir.

Saf dosya boyutu, özellikle mobil SEO ve akıllı telefonların artan kullanımı ile bağlantılı olarak çok önemlidir. Akıllı telefon kullanıcıları genellikle sabırsızdır ve yükleme süreleri çok uzunsa web sitesini hızlı bir şekilde terk eder. Görüntülerin ve özellikle dosya boyutlarının optimizasyonu, hızlı bir şekilde daha iyi performansa yol açabilir. Bu gerçeğin önemi, mobil sayfa hızının yılın ortasından itibaren bir sıralama faktörü olarak tanıtılmasıyla da ortaya çıkıyor.

Yeni görüntü biçimleri

PNG, JPEG veya SVG kendilerini kurdular. Bununla birlikte, görüntü dosyası biçimlerinin gelişimi devam etmektedir. Örneğin, JPEG 2000 ve JPEG XR biçimleri, orijinal JPEG biçiminin evrimidir. Küçük dosya boyutuyla aynı kaliteyi sunarlar. Ayrıca JPEG XR formatı, PNG formatı gibi şeffaflığı destekler.

Bu ilave gelişmelere ek olarak, yeni dosya formatları da geliştirilmektedir. Ana amaç, herhangi bir kalite kaybını kabul etmek zorunda kalmadan dosya boyutunu küçük tutmaktır. Güncel gelişmeler, FLIF (Serbest Kayıpsız Görüntü Formatı) ve HEIF (Yüksek Verimli Görüntü Dosyası) formatlarını içerir.

Resmin gövde metnine yerleştirilmesi

Google, etiketler aracılığıyla görüntünün içeriği ile çevreleyen gövde metni arasındaki bağlantıyı tanır. Bu nedenle görseller veya grafikler gövde metninde uygun yerlere yerleştirilmelidir. Çünkü burada, en iyi durumda, anahtar kelime metinde de görünür. Bu şekilde, metin ve resim arasındaki gerçek ilişki, Google tarayıcısı için de netleştirilir. Tabii ki, içerik oluşturma için mevcut en iyi uygulamalara uyulmalıdır. Resim veya grafik bir başlığa yakınsa, referans daha da güçlenir. Ek olarak, metin uygun bir yerleşimle zenginleştirilir. Kullanıcı, uygun noktada metnin veya paragrafın içeriğinin görsel bir temsilini alır.

Bir fotoğrafın/resmin EXIF ​​​​verisinin anlamı

EXIF ​​verileri, kamerada otomatik olarak oluşturulan meta verilerdir. Örneğin, kamera modeli veya kamera ayarları hakkında bilgiler içerirler. Ayrıca GPS konumu veya tarih bilgisi gibi veriler de dahil edilebilir. Ancak daha da önemlisi, telif hakkı ve yaratıcısı hakkında bilgidir. Bunlar uygun yazılımlarla eklenebilir. Bununla birlikte, Matt Cutts’ın bu videosunun gösterdiği gibi, SEO’daki görüntü optimizasyonunda bu verilerin rolü çok küçüktür.

Sonuç: SEO’da görüntü optimizasyonu hafife alınmamalıdır

SEO’daki görüntü optimizasyonunun, etiketler aracılığıyla içerik ve teknik olarak dosya boyutu ve biçimi açısından modern arama motoru optimizasyonunun önemli bir parçası olduğunu gösteriyor. Görsel aramanın yanı sıra içerik, çevreleyen metinlerin metin içeriğini daha iyi anlamak ve yorumlamak için de kullanılır. Alt etiketlerin, başlık etiketlerinin ve doğru çözünürlük ve ilişkili dosya boyutunun korunması çok önemlidir. Bu çaba, daha iyi performans ve artan trafik ile karşılığını verir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.