Adım 1 – Tarayıcınızda Google My Business sayfasını açın .
Adım 2 – Sağ üstte, giriş butonunun yanında veya ekranın alt kısmında bulunan “Şimdi Başlayın” butonuna tıklayın.
Adım 3 – Google hesabınızla oturum açın veya yeni bir hesap oluşturun.
Adım 4 – Bunun için sağlanan alana şirket adınızı girin ve “İleri” ye tıklayarak kaydı onaylayın.
Şirket adını seçin. “İleri”yi tıklayarak Google My Business Genel Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası’nı kabul etmiş olursunuz.
Google, müşterilerin gidebileceği bir mağaza veya ofis konumu eklemek isteyip istemediğinizi soracaktır.
Müşterilere belirlenen konumun dışında mal veya hizmet sağlıyorsanız, isteğe bağlı olarak başka hizmet alanları eklemek için bunu Google’a belirtebilirsiniz.
Adım 6 – İşletmenizin sunduğu hizmetlerle en yakından eşleşen işletme kategorisini girin.
Adım 7 – İşletmenizi Google Haritalar’a kaydederken, müşterilerinizin Google Haritalar listelerinde hangi iletişim bilgilerini görmesini istediğinize de karar verebilirsiniz.
Adım 8 – İhtiyacınız olduğunda Google’ın size kişiselleştirilmiş pazarlama tavsiyesi göndermesini sağlayın.
Adım 9 – İşletmenizi Google Haritalar’a eklemek istediğinizi onaylayın ve “Bitir”e tıklayarak kayıt işlemini tamamlayın.
Adım 10 – Son olarak, işletmeyle ilişkinizi ve Google İşletme dizininde görünme hakkınızı kanıtlayan bir onay seçeneği belirleyin.
Onay yöntemi, işinizin niteliğine göre değişiklik gösterecektir; en yaygın olanı postayla onaydır . Bu böyle mi çalışıyor:
- Onay kartpostalı isteyin.
- Google, sağladığınız işletme adresine bir mektup gönderecektir.
- Posta kartı, Google My Business hesabınızda kimlik doğrulaması yapmak için kullanabileceğiniz bir onay kodu içerecektir.
Google, iki hafta içinde size onay posta kartını gönderecektir . Bu süre zarfında Google My Business adresinizi veya işletme kategorinizi değiştirmediğinizden ve bu arada yeni bir doğrulama kodu istemediğinizden emin olun. İki hafta geçmesine rağmen Google’dan hâlâ bir kartpostal almadıysanız, hemen Google My Business desteğiyle iletişime geçin.
Google Haritalar’a İşletme Ekleme: Zaten Kayıtlı Bir İşletmeyi Talep Edin
İşletmenizin zaten bir Google Haritalar girişi varsa, Google size bir sahip anlaşmazlığı bildirecektir . Her giriş için yalnızca bir sahip onaylanabilir. Bu durumda, mevcut sahibi size sahipliği devredinceye kadar girişiniz bir kopya olarak kabul edilecektir.
Örneğin, kuruluşunuzdaki bir başkası veya atanmış bir ajans işletmeniz için zaten bir Google Benim İşletmem reklamı oluşturduysa sahip çakışmaları meydana gelebilir.
İşletmenizi Google Haritalar’a eklemek için aşağıdaki adımları izleyerek talepte bulunmanız gerekir :
- Bir sahip çakışması durumunda, Google My Business kayıt işlemi sırasında “Bu kayıt zaten istendi” mesajını alacaksınız.
- Bu durumda “Kayıt Talebi”ne tıklayın ve formu doldurun.
- “Gönder” düğmesine tıklayarak kayıt talebini gönderin.
Şu anki sahibin isteğinize yanıt vermesi için artık yedi günü var. Google, isteğiniz kabul edilirse veya mevcut sahip, sahipliği size devretmeyi reddettiyse, sizi e-postayla bilgilendirecektir.
Mevcut sahip yedi gün içinde yanıt vermezse, sahip olarak kaydolabilirsiniz. Bu durumda, oturum açtığınızda ilgili düğme Google My Business hesabınızda görünecektir.