Sayfa dışı SEO stratejisi

Sayfa Dışı Seo Stratejisi

Arama motoru optimizasyonu (SEO), günümüzün İnternet operasyonlarının temel taşıdır.

SEO’nun temeli, web sitenizin içeriğini en uygun şekilde yapılandırmanın alan adınıza daha fazla internet trafiği çekebilmesidir. Ek olarak, eksiksiz bir SEO stratejisinde , diğer web sitesi içeriği (“sayfa dışı”) alan adınıza bağlanır.

Bu sistem nasıl çalışır? İnternet arama sorgularının çoğu, Google ve Bing gibi arama motorları tarafından gerçekleştirilir. Bu şirketler, arama sonuçları sayfalarının (SERP’ler) kullanıcılarına en alakalı içeriği göstermesini ister. Bu nedenle, SERP’lerde yüksek veya düşük web sitelerini “sıralamak” için karmaşık algoritmalar ve kriterler kullanıyoruz. Sonuç sayfasında daha yukarıda görünen sayfalar daha fazla ziyaretçi alır.

SEO’nun gücünden yararlanmak, işletmeler için güçlü bir araç olabilir. İlk olarak, yüksek site gösterimleri, büyük bir potansiyel müşteri havuzu anlamına gelir. Bu nedenle , yalnızca ABD’de şirketlerin SEO hizmetlerine yılda 80 milyar dolar harcadığı tahmin ediliyor .

SEO’da yeni misiniz veya bilginizi tazelemek mi istiyorsunuz? Bu makale, sağlam bir SEO stratejisi oluşturan yapı taşlarını açıklamaktadır. Sayfa içi ve sayfa dışı SEO arasındaki farkı ve neden her ikisine de Google’da 1. sıraya girmeniz gerektiğini öğrenin.

Sayfa içi SEO nedir?

Başta da belirtildiği gibi, sayfa içi SEO, web sitenizin içeriğini arama motorları için daha iyi olacak şekilde yapılandırmak anlamına gelir.

Alan adı olan herkes, sitelerini konuyla ilgili içerikle doldurabilir, ancak sayfa içi SEO faktörünü dikkate almazsanız, Google’ın arka sayfalarında yer alabilirsiniz.

Sayfa içi SEO tavsiye ve stratejilerinden en iyi şekilde yararlanmak için web sitesi sahipleri sitelerini alakalı hedef anahtar kelimelerle ilişkilendirebilir. İnternet kullanıcıları o konu anahtar kelimesini aradığında ilk olarak sitenize yönlendirilecektir. Ayrıca, sayfa içi SEO önlemlerinin sizi diğer şirketlerden ayıran birkaç noktası vardır.

Sayfa içi SEO konuları

başlık etiketi

Sayfa başlık etiketi, arama sonuçları sayfasında tıklanabilir bir bağlantı olarak görünen şeydir. En etkili etiketler, herhangi bir cihazda okunabilmeleri için yaklaşık 50-60 karakter uzunluğundadır.

Başlık etiketleri, arama motorları tarafından kullanılan birincil SEO göstergesidir, bu nedenle anahtar kelimelerinizi içermelidirler.

Meta Açıklaması

Meta açıklama, bir arama sonuçları sayfasında başlık etiketinin altındaki 2-3 satırdır. 155-160 karakterle sınırlı, sayfanın kısa, açıklayıcı bir açıklaması olmalıdır.

Bu açıklamalar kısa ve etkili olmalıdır. Arama motorları anahtar kelimeleri dikkate alır, ancak asıl amaçları arama sorgusunun arkasındaki insanı bu bağlantıya tıklamaya ikna etmektir.

Örneğin, bulut iletişim merkezleriyle ilgili bir sayfa , makalenin “nedenini” açıklamalıdır. Bu durumda, self servisin neden müşteri yolculuğunun bir parçası olması gerektiğine dair bir açıklama yapar.

URL yapısı

Bir diğer önemli SEO metriği, alakalı bir URL’ye (tarayıcınızın en üstünde görünen adres) sahip olmaktır.

Genel olarak, URL’lerinizi olabildiğince kısa tutmak ve ana anahtar kelimenizi adres satırının başına eklemek iyi bir fikirdir. Ayrıca alt çizgi yerine kısa çizgi kullanmalısınız. Alt çizgiler, arama motorları tarafından “kelime ayırıcılar” olarak tanınmayabilir.

Sayfa içeriği

Sayfa içeriği web sitenizin can damarıdır. İçerik alakasız ise müşteriler SEO’yu unutacak ve sayfadan ayrılacaktır.

Web sitesi metni yazmadan önce , sayfanın ilgili olduğu anahtar kelimeler hakkında biraz araştırma yapmak iyi bir fikirdir . Bunu Google Analytics gibi ücretsiz araçlarla yapabilirsiniz. En iyi anahtar kelimeleri bulduktan sonra, bunları sayfa kopyanıza dahil edin.

başlık

Bir web sayfasında içerik, başlıklar (H1, H2, H3 vb.) ve gövde metni olarak ayrılır.

Arama motorları, sayfa başlıklarına, sayfadaki diğer içeriklerden daha fazla ağırlık verir. İlk başlık daha alakalı kabul edilir ve özel önem verilir. Bu nedenle H1 başlıkları konu anahtar kelimeleri içermeli, H2 ve H3 başlıkları ise ikincil anahtar kelimeleri seçmelidir.

dahili bağlantı

Sadece iyi içerik yazmak yetmez, web sitenizin yapısını da göz önünde bulundurmalısınız. SEO’nun bu yönüne genellikle site haritası optimizasyonu denir .

Temel olarak, web sitenizi arama motorlarının ve insanların kullanması kolay olacak şekilde yapılandırmanız önemlidir. Bunu yapmak için önemli konularla ilgilenen bir “sütun sayfası” oluşturun. Sütun sayfaları, kullanıcılara bir konu hakkındaki tüm temel bilgileri, yönleri daha ayrıntılı olarak açıklayan alt sayfalara bağlantılar ile anlatır. Tıklanabilir metin (“çapa” olarak adlandırılır) her zaman o konu için bir anahtar kelime olmalıdır.

Siteyi bu şekilde yapılandırarak arama motorları sayfaları daha fazla yerel otoriteye sahip olarak görmektedir. Ancak, dahili bağlantılara dikkat edin. İç linkler sayfa içeriği ile bütünleştirilmeli, ancak aşırıya kaçılmamalıdır. Çok fazla ve değerini düşürür.

mobil uyumlu

Mobil kullanıcılar artık İnternet trafiğinin çoğunu oluşturuyor . Bu nedenle arama motorları hem mobil hem de masaüstü tarayıcılardan erişilebilen siteleri tercih eder. Web sitenizin tasarımının bu önemli yönünü gözden kaçırmayın.

site performansı

Son olarak, web sitenizin yükleme süresini azaltır. HTTP isteklerini en aza indirerek, görüntü dosyası boyutlarını 100 kb’nin altında tutarak ve sıkıştırmayı etkinleştirerek optimize edebilirsiniz. Etki alanı sağlayıcınızın sunucularının iyi yanıt sürelerine sahip olup olmadığını da kontrol edebilirsiniz.

Sayfa dışı SEO nedir?

Şimdiye kadar, sayfa içi SEO’nun temelleri, ancak sayfa dışı SEO nedir? Arama motoru sıralamalarını etkileyen web sitenizin dışındaki faktörlerle ilgilidir. Örneğin, diğer sitelerden alan adınıza verilen bağlantılar, sayfanızın Google’da daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olabilir.

Sayfa dışı SEO’nun neden önemli olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Bunun nedeni, arama motorlarının web sitenizin güvenilir ve yetkili olduğunu kanıtlamak için bir yola ihtiyaç duymasıdır. Arama motorları, bağlantısız web sitelerine daha yakından bakacak, böylece profesörler, dış kaynaklara atıfta bulunmayan bilimsel makaleleri kabul etmeyeceklerdir.

Sayfa dışı SEO konuları

geri bağlantı

Geri bağlantılar, sayfa dışı SEO’nun en etkili parçasıdır . Bu, harici web sitelerinin etki alanınıza bağlanmasını sağlayarak sitenizin otoritesini oluşturuyor.

Geri bağlantılarınızın gücünü birkaç faktör etkiler.

  • Sitenize kaç site bağlanıyor? (20’yi hedefleyin.)
  • Bağlantılar çeşitli web sitelerinden mi?
  • Web sitesinin etki alanı otoritesi nedir?

Örneğin, yazılım kalitesi özellikleriyle ilgili sayfanıza bağlantı veren bir makale , BBC Technology gibi bir kaynaktan gelen, küçük bir medya kuruluşundan çok daha değerlidir.

Konuk gönderileri yazarak, basın bültenlerine ev sahipliği yaparak ve bilgi grafikleri gibi bağlanabilir varlıklar oluşturarak geri bağlantıları teşvik edebilirsiniz.

Alan Kurumu

Etki alanı otoritesi, sitenizin ne kadar yetkili olduğuna dair 0-100 arası bir ölçek olarak düşünülebilir. Bu makalede bahsedilen her şey, etki alanının gücüne katkıda bulunur, ancak bazı hususlar daha vardır.

  • Backlink çeşitliliği
  • Alan adı edinme yılları
  • site çapında trafik
  • ortalama kalış süresi

sosyal paylaşım

Sosyal medya, sayfa dışı SEO stratejinizin bir parçası olmalıdır. İlk olarak, büyük platformlarda bir iş profili oluşturmak size kolay geri bağlantı fırsatları sağlayacaktır.

Sadece bu da değil, gönderilerinizi daha fazla kişiyle paylaşmak, alan adınızın trafiğini ve doğal görünürlüğünü artırabilir.

Mükemmel SEO nedir?

Bir alan sahibi olarak, dijital stratejinizin bir parçası olarak sayfa içi ve sayfa dışı SEO öğelerini birleştirmeye çalışmalısınız. Bu liste hiçbir şekilde ayrıntılı değildir, ancak sizi kesinlikle doğru yöne işaret eder.

Alan sahibiyseniz, sayfanızdaki öğeler üzerinde daha fazla kontrole sahip olursunuz, bu nedenle sayfanızdaki temel öğelerle başlamanızı öneririz. Anahtar kelime araştırmasına ve site yapısına (başlık, başlık, meta etiketler) odaklanmak site ziyaretçilerini anında artırabilir.

Bu temel konuları ele aldıktan sonra, yetkili alanlardan geri bağlantılar almak gibi sayfa dışı öğeleri geliştirmeye yönelin. Bu işi, paylaşılan bir çalışma alanı ( Beyaz Tahta ve Tuş Takımı gibi ) oluşturarak koordine etmek, özellikle karma bir ekiple çalışıyorsanız iyi bir fikir olabilir.

Google’da 1 numara olmak istiyorsak, SEO stratejimiz hem sayfa içi hem de sayfa dışı öğeler gerektirir. Bunu kendiniz yapın veya trafiğinizi artırmak için bir 3. taraf SEO ajansı kiralayın, sizin ve şirketinizin özel ihtiyaçlarına bağlıdır. Her iki durumda da, sağlam bir SEO bilgisine sahip olmak, her internet vatandaşı için sahip olunması gereken bir beceridir ve takdir edilmelidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.