Search Console

Search Console

Daha önce birkaç kez söylediğimiz gibi, SEO ( Arama Motoru Optimizasyonu ) stratejileri, sitemizin arama motorlarındaki konumunu iyileştirmek için gereklidir. Aslında Google’ın kendisi, web sitenizin SEO kampanyasını iyileştirmek için bir dizi faydalı araç sağlar.

Ünlü Google Analytics’e ek olarak , web sitesi sahipleri için en kullanışlı araçlardan biri, daha az deneyimli olanlar bile, Google Search Console’dur (eski adıyla Google Web Yöneticisi Araçları). Bu ne için? Pratikte bu araç, SEO stratejilerimizin etkisini anlamamıza yardımcı olur ve web sitemizi tıpkı Google tarafından görüldüğü gibi görmemizi sağlar .

Bu nedenle, Google Arama Konsolunu kullanmak, Google arama sonuçlarına dayalı olarak SEO kampanyamızın gerçekten işe yarayıp yaramadığını veya bazı stratejilerimizi değiştirmenin gerekli olup olmadığını bilmek için önemli bir destektir. Bu araç ile aslında içeriğinizi , iç ve dış bağlantılarınızı izleyebilir, kullanıcıların sitenize ulaşmak için kullandıkları sorguları öğrenebilir , sitenin mobil cihazlar için performansını kontrol edebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz.

Halihazırda bir web siteniz ve bir Google profiliniz varsa, hesabınızı etkinleştirerek doğrudan Search Console’a kaydolabilirsiniz . Kullanıcı adınız ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra doğrudan web sitenizin url’sini ekleyebilirsiniz . Google, doğrulama sürecini harekete geçireceği için bu adım çok önemlidir.

Doğrulama , url’yi giren kişinin aslında o web sitesinin veya uygulamanın sahibi olduğunu kanıtlama işlemidir. Bu işlem olmadan aslında Google Search Console’a erişemeyeceksiniz. Bu işlem, sitenin veya uygulamanın sahipliğini onaylamadan önce birkaç saat sürebilir. “Bu mülkü doğrula”yı tıklayarak doğrulama işlemini başlatabilir ve ardından aşağıdaki talimatları uygulayabilirsiniz.

Web sitenizin sahipliğini onayladıktan sonraki ikinci işlem, site haritanızı Google Arama Konsolu’na eklemektir . Site haritası, sitenin yapısını içeren ve kullanıcıyı yönlendirmeye hizmet eden bir sayfadan başka bir şey değildir. Ek olarak, sitenin indekslenmesi için temel bir unsurdur: onu Search Console’a ekleyerek (“Tarama” işlevi aracılığıyla) Google’daki varlığınızı iyileştirmek için ilk adımı atmış olacaksınız.

Google Search Console Ana Araçlarının Nasıl Kullanılacağını öğrenin

Son olarak, sitenin sahipliğini doğruladıktan ve site haritasını ekledikten sonra , web sitenizin genel durumunu öğrenme ve çeşitli alanlara erişme olanağına sahip olacağınız Dashboard adlı Google Arama Konsolu Ana Sayfasına erişebilirsiniz. Mevcut araçlar farklıdır, başlıcaları ve ne işe yaradıkları aşağıda belirtilmiştir:

ARAMA VE SORGULAMA TRAFİĞİ: ZİYARETÇİLERİN NEREDEN GELDİĞİ

Web sitemizi analiz ettiğimizde bilinmesi gereken en önemli verilerden biri sayfamıza nasıl ve kaç kullanıcının geldiğidir. Google Search Console’un ” arama trafiği ” aracı aslında sitemize nasıl eriştiklerini anlamamıza yardımcı olur.

Arama sorgularını , yani kullanıcılar tarafından arama motorlarında belirli bir arama yapmak için kullanılan kelime kombinasyonlarını gösteren grafiği görebilirsiniz . Ardından, sitenize yönlendiren bağlantılara, sözde geri bağlantılara , yani diğer sitelerin sayfalarımıza atıfta bulunduğu bağlantılara göz atabilirsiniz. Aynı zamanda Google Search Console, dahili bağlantıları da analiz etmenize olanak tanır . Bunlar Google indekslemede önemlidir : genellikle bağlantı içeren sayfalar arama motorları tarafından ödüllendirilir.

Bu bölümdeki bir diğer önemli işlev , mobil cihazlarda kullanılabilirlikle ilgili olandır . Bildiğimiz gibi, aslında günümüzde duyarlı bir site (yani tüm cihazlara uyum sağlayan bir site) çok önemlidir. Bu bölüm sayesinde web sitenizin mobil cihazlarda kullanılabilirlik sorunları hakkında bilgi edinme fırsatına sahip olacaksınız.

GOOGLE DİZİNİ

Bu durumda, bu araç bize web sitemizin Google’da hangi sayfaların bulunduğunu ve kaç sayfa olduğunu söyler. ” İndeksleme Durumu ” özelliği, SEO stratejimizi geliştirmenin harika bir yoludur. Bu bölüm aslında hangi URL’lerin Google tarafından indekslendiğini ve hangilerinin indekslenmediğini görmemizi sağlar.

SEO OPTİMİZASYONU İÇİN GOOGLE ARAMA KONSOLUNU KULLANMA İPUÇLARI

Artık Google Arama Konsolunun ana işlevlerini daha iyi bildiğimize göre, bu araç aracılığıyla SEO kampanyamızı geliştirmek için bazı temel ipuçları :

ARAMA SORGULARINIZI KONTROL EDİN

“Arama Trafiği” aracıyla, kullanıcıların ilginizi çeken anahtar kelimeler aracılığıyla sitemize ilgi gösterip göstermediğini öğrenme fırsatına sahip olacaksınız.

DAHİLİ VE HARİCİ BAĞLANTILARI ANALİZ EDİN

“Arama trafiğinin” bu diğer işlevi, diğer sitelerden gelen bağlantıların kaliteli olup olmadığını, sorun olup olmadığını (örneğin spam) veya ortak çıkarların varlığı sayesinde diğer şirketlerle işbirliği yapmanın mümkün olup olmadığını anlamamızı sağlar. . Dahili linklerin analizi ise sayfalarımızdaki linklere ilişkin SEO stratejimizin bizi hedefimize yaklaştırıp yaklaştırmadığını veya tam tersine sayfalarımızı daha iyi indekslememize izin vermediğini anlamamızı sağlar.

HERHANGİ BİR TARAMA HATASINI BULUN

“Tarama” aracı size, Google’ın web sitenizi okurken sorun yaşayıp yaşamadığını, nereden geldiklerini öğrenme ve sonuç olarak hemen düzeltme fırsatı verir.

KULLANILABİLİRLİĞİ OPTİMİZE EDİN

Sitemizin başarısı için duyarlı bir tasarıma sahip olmanın gerekli olduğunu bilerek, mobil cihazlarda kullanılabilirlik düzeyini bilmek esas olacaktır. Bunun için “Trafik ara” kategorisinde bulunan işlevi kullanabileceğiz.

SİTE HARİTASINI GİRİN

Daha önce de söylediğimiz gibi, site haritamız web sitemizi arama motorlarında indekslemek için gereklidir. Google Arama Konsoluna girmek, SEO stratejinizi geliştirmek için temel bir adımdır.

Google Analytics ile birlikte Google Search Console’u kullanmaya başlayın ve SEO kampanyalarınızı izleyebilir , hataları düzeltebilir ve web sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirebilirsiniz!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.