Sesli Arama Nedir?

Sesli Arama Nedir?

Sesli arama nasıl çalışır?

İşleyen bir sesli aramanın temeli, insanlar ve bilgisayarlar arasında doğrudan iletişim sağlamak amacıyla “Doğal Dil İşleme” (NLP) – yani insan konuşmasının makine tarafından işlenmesidir.

Araştırma, 1950’lerde bu heyecan verici konuyla ilgiliydi; özellikle İngiliz matematikçi Alan Turing burada öncü çalışmalar yaptı. 1950’de bir bilgisayarın insan zekasına sahip olup olmadığını belirlemek için bir test fikrini geliştirdi. Turing testi olarak bilinen bu yöntemde dilin anlaşılması zaten önemli bir rol oynamaktadır.

  1. Konuşma tanıma: Mikrofon aracılığıyla ses olarak kaydedilen konuşulan metin, bilgisayarda bir metin dizisine dönüştürülür.
  2. Sözcük analizi: Metin artık anlamlı kelimelere ve cümlelere bölünmüştür.
  3. Morfolojik analiz: Burada metin gramer yapısı açısından incelenir.
  4. Semantik Analiz: Sözcükler bağlama bağlı olarak anlamla ilişkilendirilir. Burada örneğin “pencere” kelimesinin bir evin penceresi mi yoksa bilgisayar ekranındaki bir pencere mi olduğuna karar verilir.
  5. Pragmatik Analiz: Son olarak, metnin işlevinin belirlenmesi ile ilgilidir; metin, örneğin bir soru, bir ifade, bir talimat veya benzeri olabilir.

Sesli arama artık mümkün olan en iyi arama sonuçlarını sunmak için doğal dil işlemeden elde edilen bulguları kullanıyor .

Dijital sesli asistan nedir?

Dijital sesli asistan, kullanıcı ile bilgisayar arasındaki arayüzü oluşturan bir yazılımdır. Sözlü talimatları, soruları veya komutları kaydeder ve bunları yukarıda açıklanan doğal dil işlemeyi kullanarak bilgisayarın anlayabileceği bir forma çevirir.

Dijital dil asistanları artık akıllı telefonlarda ve diğer mobil cihazlarda standarttır, ancak masaüstü bilgisayarlar da genellikle bu tür yazılımlarla donatılmıştır. Aydınlatmayı açmak veya kapatmak gibi akıllı ev uygulamaları da bu şekilde rahatlıkla kontrol edilebilir. Dijital dil asistanı genellikle bir kod kelimesiyle etkinleştirilir, örneğin “Alexa” (Amazon), “Okay Google” (Google) veya “Hey Siri!” (Apple).

Ses kontrolü olan hangi cihazlar var?

Akıllı telefonlar, tabletler ve bilgisayarların yanı sıra navigasyon cihazları, televizyonlar ve Amazon Echo gibi akıllı hoparlörler de ses kontrolü ile kontrol edilebiliyor. Akıllı telefonda, sesle kontrol kesinlikle en mantıklı olanıdır, çünkü telefon işlevi nedeniyle akıllı telefon, sesle kontrol için gerekli bir bileşene sahiptir: mikrofon. Çünkü mikrofon olmadan konuşma kaydedilemez ve işlenemez. Apple’ın iPhone’larındaki dil yardımcısı yazılımı Siri ile ses kontrolünün gerçekten popüler hale gelmesine şaşmamalı. Ama aynı zamanda akıllı telefonların, tabletlerin, masaüstü bilgisayarların, dizüstü bilgisayarların ve televizyonların “ağabeyleri”dil ile kontrol edilebilir. Ama hepsi bu değil. Otomobillerdeki çoğu navigasyon cihazı artık öncelikle güvenlik için sesle kontrol edilebiliyor. Echo ile çevrimiçi posta siparişi devi Amazon , sesle kontrole sahip yeni bir cihaz türü kurdu: “Akıllı Hoparlör”. Burada kullanıcı, müzik çalma, hava tahminini duyurma veya Amazon’dan ürün sipariş etme gibi çok çeşitli olayları tetiklemek için sesli kontrolü kullanabilir.

Sesli aramayı kullanmanın nedenleri nelerdir?

Akıllı telefonlarda sesli arama , dokunmatik ekran klavyesini kullanarak arama terimlerini yazmaktan daha uygundur ; ek olarak, birçok arama sorgusunun cevabı okunur .

Sesli aramanın zaferinin, artan sayıda akıllı telefon kullanıcısı ile ilgili olması tesadüf değildir. Çünkü iPhone and Co.’nun bir özelliği birçok kullanıcı için zorluklara neden oluyor ve tekrar tekrar hayal kırıklığına yol açıyor: Dokunmatik klavyeden bahsediyoruz. Parmakları büyük olan kişiler her zaman doğru harfi ilk seferde doğru yazmazlar ve otomatik düzeltme , durumu daha da kötüleştirme eğilimindedir . Bu nedenle güvenilir konuşma tanıma, arama sorgularını daha hızlı ve daha az hataya açık hale getirir. Mobil aramalar için sesli arama özelliğine bir kez alıştıktan sonra, PC veya dizüstü bilgisayarınızda bu özelliği bir daha kullanmak istemeyeceksiniz. Ayrıca sesli aramayı özellikle kullanışlı kılan şey: Bir arama sorgusunun yanıtı genellikle sesli olarak okunur. bu özelsürüş sırasında kullanışlıdır.

Sesli arama ne için kullanılır?

Sesli arama birçok olasılık sunar – ancak bunlardan hangisi gerçekte en çok kullanılır? Aslında, sesli aramanın özellikle sık kullanıldığı başlıca altı uygulama alanı vardır:

  • Çağrılar: Zahmetli bir şekilde bir numara girmek veya adres defterinde bir kişiyi aramak yerine, akıllı telefonda “Call John Doe in Sample City” sesli araması ile bir çağrı başlatılır. Bu uygulama özellikle araba kullanırken kullanışlıdır.
  • İnternet araması: Google’ın güçlü dil asistanı hem mobil cihazlarda hem de sabit bilgisayarlarda tarayıcı aracılığıyla çalışır.
  • Kısa mesajlar: SMS veya WhatsApp mesajları Sesli Arama ile hızlı ve hatasız yazılabilir.
  • Navigasyon: Bu uygulama da ağırlıklı olarak arabada kullanılmalıdır.
  • Hatırlatıcılar: Ayrıca, sesli arama yoluyla gelecekteki randevular için hatırlatıcıları etkinleştirebilir ve hatırlatıcıların tetiklenmesi gereken aralığı belirleyebilirsiniz.
  • Müzik çal: Tek tek şarkıları veya tüm çalma listelerini çalmak için sesli arama kullanılabilir.

Sesli arama, arama davranışını nasıl değiştirir?

Sesli arama yoluyla sözlü sorgular , tek tek anahtar kelimeler yerine tam cümleler veya sorular olarak formüle edildiklerinden daha uzundur .

2017’den bu yana , tüm arama sorgularının yarısından fazlası akıllı telefonlar veya tabletler gibi mobil cihazlar aracılığıyla yapıldı ve bu eğilim artıyor. Ve özellikle bu uç cihazlar için sesli arama giderek daha fazla kullanıldığından, bu, sesli arama yoluyla aramanın giderek daha fazla norm haline geldiği anlamına geliyor. Bu eğilim, gençlerin sesli aramayı yaşlı insanlardan çok daha sık kullanması gerçeğiyle destekleniyor.

Sesli arama sorguları, yazılı sorgulardan temel olarak farklıdır . Klavyeyi kullanarak arama yaparken , arama alanına genellikle iki veya üç anahtar kelime girilir (“XYZ mağaza açılış saatleri”). Sesli arama durumunda ise klasik sorular sorulur: “XYZ mağazası bugün ne kadar açık?” Arama algoritması bu değişikliği hesaba katmalıdır.

Sesli arama SEO’yu nasıl değiştiriyor?

Aslında mantıklı: Sesli arama yoluyla tam sorularla arama yaparsanız, iyi bir SEO sayfası her şeyden önce bir şey sunmalıdır: cevaplar . Ve iyi, alakalı ve tatmin edici cevaplar. Bu nedenle, bir kullanıcının bir ürün veya konu ile ilgili sorabileceği soruları önceden çok yoğun bir şekilde ele almalısınız. Metin daha sonra bu soruları mümkün olduğunca yetkin, açık ve anlaşılır bir şekilde yanıtlamalıdır.

Sesli arama için hangi SEO optimizasyonları önemlidir?

Daha önce bahsedilen içerik optimizasyonlarına ek olarak, sesli aramada iyi sonuçlar elde etmek için bir dizi “teknik” SEO optimizasyonu da vardır. İdeal olarak, ilgili sorular başlıklarda, meta verilerde ve URL’de görünür . İçeriği SSS sayfalarına yerleştirmek de mantıklıdır ; soru-cevap yapıları nedeniyle, bunlar sesli arama için oldukça önemlidir.

Anahtar kelimeleri seçerken, “uzun kuyruklu anahtar kelimelere” güvenmek faydalı olabilir , çünkü sözlü sorular aracılığıyla yapılan arama, genellikle yazılan arama sorgusundan daha fazla kelimeden oluşur. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle – en azından şimdilik – daha az rekabetçi ve dolayısıyla daha ucuzdur.

Sayfa hızının zaten yüksek olan önemi, sesli arama ile daha da artmaktadır – sesli arama yoluyla arama yapanlar bunu genellikle zaman kazanmak için yaparlar. Kullanıcının bir cevap için uzun süre beklemek istememesi mantıklıdır. Elbette bu özellikle mobil siteler için geçerlidir çünkü sesli arama mobil cihazlarda daha sık kullanılır.

Sesli arama için üç temel SEO optimizasyonu ( yerel SEO, öne çıkan snippet’ler ve yapılandırılmış veriler ) hakkındaki soruların yanıtları aşağıda verilmiştir. Aksi takdirde , arama motoru optimizasyonu konusundaki tüm önemli bilgileri ve cevapları içeren nihai SEO kılavuzumuzu burada bulacaksınız !

Yerel SEO Sesli Arama için Neden Önemlidir?

Yerel SEO sesli arama için önemlidir, çünkü yerel aramalar – örneğin bir restoran, süpermarket veya özel bir mağaza için – genellikle mobil cihazlar aracılığıyla yapılır: Bu nedenle , uzun seçerkenkuyruklu anahtar kelimeleri

Google üzerinden sesli arama için şirket içi “Google My Business” dizinine eksiksiz ve hatasız bir giriş yapılması önemlidir, çünkü Google bu verilere sesli arama için de erişir. Bu nedenle girilen bilgiler doğru, tutarlı ve mümkün olduğunca ayrıntılı olmalıdır. Bu özellikle adres, telefon numarası, açılış saatleri ve uygun kategoriler için geçerlidir.

Sesli aramanın içerik üzerinde nasıl bir etkisi vardır?

Sesli aramaya uygun içerik oluşturmak istiyorsanız öncelikle kullanıcılardan gelebilecek olası soruları ele almalı ve ardından uygun cevaplar vermelisiniz . W-soru analizi burada yardımcı olur , çünkü sesli arama sorguları genellikle iyi bilinen W-kelimeleriyle başlar: kim, ne zaman, nerede, ne kadar, nerede, ne, nasıl vb. Bu tür bir analiz, örneğin Google Analytics veya Google Ads
arama sorgusu
 raporu ile gerçekleştirilebilir. Ancak bu şekilde, yalnızca zaten kendi sayfanıza yönlendiren soruları belirlersiniz. Ama bu yeterli değil. answerthepublic.com gibi araçlar , kullanıcının sorabileceği diğer olası soruları belirlemek için uygundur.veya hypersuggest.com.

İçeriğin yapısı da özellikle önemlidir. Genel olarak, 30 ila 40 kelimeden oluşan kısa ve özlü cevaplar yardımcı olur. Ama bu bir dogma değil. Kendinizi ilgili konuda uzman olarak konumlandırmak ve yüksek kaliteli içerik sunmak daha önemlidir .

Sesli Arama Kalite Değerlendirici Yönergeleri nelerdir?

Google, “Sesli Arama Kalite Değerlendirici Yönergeleri” yardımıyla arama sonuçlarının kalitesini kontrol eder ve değerlendirir. Arama sonuçlarının kalitesi Google için en yüksek önceliğe sahip olduğundan, Google’ın da sesli arama için belirli standartlar oluşturmaya çalışması mantıklıdır. Önemli bir kriter, “İhtiyaçların Karşılanması” derecelendirmesi olarak adlandırılan kullanıcı amacının yerine getirilmesidir. Toplam 4 seviye vardır: Tam olarak karşılar – çok iyi karşılar – biraz karşılar – karşılamıyor. Amaç, elbette, bir “tam karşılar” elde etmektir .

Ancak sesli arama ile ses çıkışının kalitesi de uzunluk, formülasyon ve ifade kriterlerine göre değerlendirilir.

Sesli aramada öne çıkan snippet’lerin rolü nedir?

“Konum 0” olarak da bilinen öne çıkan snippet’ler, sesli arama için son derece önemlidir. Bu kısa metin parçacıkları (“cevap kutuları”) , bir Google aramasında diğer arama sonuçlarının üzerinde görünür. Google, kullanıcıların sorularını bir arama sonucu açmak zorunda kalmadan yanıtlamaya çalışır. Öne çıkan snippet’ler sesli aramada çok önemlidir çünkü ses çıkışı sırasında okunurlar . Bir seferde yalnızca BİR yanıt okunduğundan , öne çıkan snippet’i oluştururken ekstra özen gösterilmesi gerekir . Çünkü burada 2 numara olsan bile 1 numara da kaybedensin.

Sesli arama için yapılandırılmış veriler ne kadar önemlidir?

İçerik, yapılandırılmış veriler yardımıyla “konuşulabilir” olarak işaretlenebilir ve böylece ideal sesli arama içeriğinin sinyalini verebilir. Verilerin schema.org (Google, Bing ve Yahoo’nun ortak girişimi) tarafından etiketleme yoluyla yapılandırılması, bir web sayfasının içeriğinin arama motorlarının daha hızlı işleyebileceği şekilde etiketlenmesini mümkün kılar. Ayrıca, Google’a içeriğin yapısı hakkında daha fazla bilgi sağlamak için sorular, cevaplar veya talimatlar , diğer şeylerin yanı sıra işaretlenebilir. Sesli aramanın bir sonucu olarak ses çıkışı için, bu nedenle, “konuşulabilir içerik” olarak etiketlenmeye çalışılmalıdır. gibi içeriklerSSS, adres, telefon numarası, açılış saatleri ve teknik terimlerin tanımları gibi tüm yerel SEO verileri .

Ses ticareti nedir?

Ses ticareti, satış sürecinin sesle tetiklendiği veya desteklendiği bir e-ticaret çeşididir . Ses ticaretinin en iyi örneği kesinlikle Amazon ve onun akıllı hoparlörü “Echo” . Kullanıcı, orada kurulu olan dijital dil asistanı Alexa’yı kullanarak, Amazon serisinden sesli komutla ürün sipariş edebilir. Ses ticaretinin diğer bir unsuru, bir alışveriş sayfasındaki satın alma sürecine sözlü metinlerle eşlik eden ve onu destekleyen bir sohbet robotudur . Ses ticareti, mesajlaşma servisleri aracılığıyla da mümkündür . Çinli sağlayıcı WeChat, 2017’den beri WeChat Pay ile kendi ödeme hizmetini sunuyor . Ve Facebook’tan sonrakendi dijital kripto para birimi Libra’nın piyasaya sürüldüğünü duyurdu, sesli ticaret yakında gruba ait olan Facebook Messenger ve WhatsApp hizmetlerinin yeni bir özelliği haline gelecek .

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.