Site Mimarisi

Site Mimarisi

Web sitesinin mimarisi nedir?

Web sitesi mimarisi , bir internet varlığının temelini ve dolayısıyla yapısını ve yapısını tanımlar. Bunlar sadece tasarımın optik parametreleri değildir. Bir web sitesinin stratejik yapım planı, teknik yönleri de içerir. Kullanıcılar, bir sayfada yollarını bulmak için net bir içerik organizasyonuna ihtiyaç duyar. Bu olay, bir web sitesinin mimarisini, kullanıcı dostu olma konusunda belirleyici kriter haline getiriyor. Arama motoru tarayıcıları da bir web sitesinin içeriğini ve kalitesini yakalamak için net bir yapıya ihtiyaç duyar.

Web sitesi mimarisi SEO için neden önemlidir?

Temel olarak, bir web sitesinin bilgi mimarisi , SEO temellerinin kalbini görselleştirir. Aslında, web sitesi mimarisi Google için temel öneme sahiptir, çünkü arama motoru tarayıcısı alt sayfaları değerlendirmek için dizin yapısını kullanır. Mimarların bir bina projesini nasıl kavramsallaştırdığına benzer şekilde, SEO uzmanları da ana sayfaların ve mağaza sayfalarının URL’lerini ve dizinlerini yapılandırır ve optimize eder.

Google’ın bir web sitesinin tüm içeriğini kaydetmesi için ön koşul:

Tarayıcı, dizinler mantıklı ve net bir yapıya sahipse yalnızca alt sayfaları ve anahtar kelimelerini tanır. Ancak, web sitesi mimarisi çok derin bir dizin yapısına yayılıyorsa, dizin oluşturma tarayıcı için çok daha zor olur. Tek tek sayfaların dikkate alınmaması mümkündür – ve bu durum sıralamaya zarar verir.

web sitesinin mimarisinin kullanılabilirlik üzerindeki etkisi nedir?

Bir sayfanın yapısı ve düzeni, kullanılabilirlik üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir . Düz ve net bir konu ve URL hiyerarşisi, kullanıcıların bir web sitesinde karmaşık olmayan gezinmeyi garanti eder. Bu, bilgi yapısının kullanım kolaylığı ile yakından bağlantılı olduğu anlamına gelir. Bir web sitesinin başarısı, arayüzün kullanıcı dostu olma derecesiyle orantılıdır veya düşer.

Kullanılabilirlik, kullanıcıların gereksinimlerini karşılarsa, bu, yüksek trafik ve hemen çıkma oranı olarak adlandırılan düşük bir hemen çıkma oranı olarak yansıtılır . Bu nedenle, kullanım kolaylığı satışlar ve dönüşümler üzerinde dolaylı bir etkiye sahiptir. Web sitesi mimarisini ve tasarımını kullanıcının ihtiyaçlarına göre ayarlamak çok daha önemlidir!

Kullanıcı dostu bir ana sayfa mimarisi nasıl tasarlanmalıdır?

Hedef, içeriği olabildiğince mantıklı bir şekilde gruplayan ve hem kullanıcı hem de arama motoru tarayıcısı için hızlı bir şekilde bulunabileceğini garanti eden bir ana sayfa mimarisi oluşturmaktır. Kullanıcıların sitede kolayca gezinebilmesi ve tarayıcının hızlı bir şekilde değerlendirebilmesi için mantıklı, uyumlu ve hiyerarşik bir yapı ve belirli teknik gereksinimler gereklidir.

Web sitesi mimarisinin en önemli önceliği: her alt sayfada kolay ve hızlı yönlendirme

Nadir durumlarda, bir kullanıcı başlangıç ​​sayfası aracılığıyla bir ana sayfaya veya bir mağaza sayfasına erişir. Daha sık olarak, organik arama veya harici bir bağlantı , bir web sitesi ziyaretine yol açar. Prensip olarak, bu olay bir web sitesinin her alt sayfasını olası bir açılış sayfası yapar .

Bu nedenle kullanıcı, web sitesine nereden ve hangi yoldan eriştiğine bakılmaksızın herhangi bir sayfadan hedefine gidebilmelidir. Bu, belirli ve düz bir URL ve dizin yapısı gerektirir.

Pratik bir bakış açısından, mantıklı:

  • Bir web sitesinin yapısını en fazla üç seviyeyle sınırlamak.
  • İdeal olarak, kullanıcıyı sadece bir veya en fazla iki tıklama ile web sitesinin merkezi alanlarına göndermek.

Web sitesi mimarisi için URL yapısı ve site haritası ne kadar önemlidir?

Web sitesi mimarisi sadece dizin seviyeleri ile ilgili değildir. Yükleme hızı ve URL’lerin dizine eklenmesi gibi teknik ayrıntılar, SEO ile ilgili kriterleri karşılamak için aynı derecede önemlidir. Bir web sitesinin mimarisini optimize etme sürecinde, bu nedenle aşağıdaki parametreler dikkate alınmalıdır:

URL’ler sayfanın içeriğini yeterince yansıtır ve SEO kriterlerini dikkate alır.

  • Her alt sayfa, içerikle eşleşen belirli bir ana anahtar kelime alır
  • URL, sayfayı dizine eklemeye yardımcı olmak için bu ana anahtar kelimeyi de içerir.

Tarama işlemi, bir site haritası kullanılarak da hızlandırılabilir

  • Bir site haritası tüm sayfaları ve alt sayfaları içerir
  • Bu site haritası, Arama Konsolu (Web Yöneticisi Araçları) aracılığıyla XML biçiminde Google’a gönderilebilir .

Yükleme hızlarına dikkat edin

  • Dönüşüm oranını ve trafiği azalttığı için uzun yükleme hızlarından kaçınılmalıdır.

Başarılı bir ana sayfa mimarisi için evrensel bir yöntem var mı?

Bir web sitesinin başarılı mimarisi, bireysel ve ileriye dönük planlama gerektirir. “İyi” bir yapı için genel bir tarif yoktur – ilgili içerik ve boyutları sayfanın son şeklini belirler. Aynı zamanda, web sitesi yapıları birçok farklı şekil alabilir. Örneğin, “tek sayfalık” tek bir sayfayla sınırlıyken, klasik yapı bir ana sayfaya ve birkaç alt sayfaya uzanır.

Bir web sitesinin bilgi mimarisi nasıl oluşturulur?

Bilgi mimarisi, bir web sitesinin bilgi sistemi ile kullanıcı etkileşimini tasarlama ve belirleme sürecini içerir. Bu, bilgi sayfalarını ve işlevlerini adlandırmayı ve tanımlamayı içerir. Bunlar daha sonra gruplandırılır ve stratejik olarak bilgi aralığına yerleştirilir. Dolayısıyla bu mimari, içeriğin sınıflandırılmasını, etiketlenmesini ve gezinmesini içerir ve hiyerarşik bir yapıyı görselleştirir. Web sitesi planının şekillenmesi için, iyi düşünülmüş birkaç kararın alınması gerekir.

1. Web sitesinin yapısını tanımlayın

Yapılacak ilk şey, hiyerarşik bir yapı kullanarak web sitesinin konusunu somut hale getirmektir. Genel olarak, üç seviye kullanılır:

  • Ana sayfa (1. seviye)
  • Konu kanalları / kategori sayfaları (2. seviye)
  • Ürün veya detay sayfaları (3. seviye)

Konuya ve konuya bağlı olarak yapı, bir web sitesinin klasik yapısından sapabilir.

2. URL’lerin Yapılandırılması

Başlangıç ​​sayfası, bireysel kategori sayfalarına bağlantılar oluşturmak için uygun bir yüzey sunar. İdeal olarak, bu kategori sayfalarına bir menü aracılığıyla da erişilebilir, böylece kullanıcı istenen konuya hızla gidebilir. Ürün sayfalarına ise konu sayfaları üzerinden göndermeler yapılmaktadır. Bu düşünceli bağlantı aynı zamanda teknik SEO optimizasyonu alanına da girer.

3. Bilgi almanın farklı yollarını sağlayın

Farklı arama amaçlarına sahip kullanıcılar, bir web sitesinde temelde farklı davranırlar. Bu husus, web sitesinin bilgi mimarisinde dikkate alınmalıdır.

Dahili arama işlevi, istedikleri bilgiler hakkında kesin bir fikre sahip olan kullanıcıların aradıklarını bulmalarını sağlar. Belirli bir ürün veya belirli bir bilgi aramayan kullanıcılar siteyle daha sezgisel bir şekilde etkileşime girer – web sitesi mimarisi de bunun için yollar sağlamalıdır.

Web sitesi mimarisinin karşılaması gereken zorluklar nelerdir?

Dijital çağ, çok çeşitli konuları ve verileri tetikliyor. Bu bağlamda kullanıcılar giderek daha karmaşık hale gelen bilgi kaynaklarıyla etkileşime girmektedir. Bu, çok boyutlu bilgi kaynaklarını kullanıcı için erişilebilir hale getirmesi gerektiğinden, ana sayfa mimarisine önemli talepler getirir.

Bu, kullanıcının ve arama motorunun alt sayfanın içeriğini doğrudan kaydetmek için kullandığı anahtar kelimelerin artan alaka düzeyi ile el ele gider. Aynı zamanda, kullanıcı odaklı dilin önemi artıyor.

Ek olarak, bir web sitesinin mimarisi mükemmel şekilde oluşturulmuş bir yapıyı temsil etmez. Teklif ve diğer konularla birlikte web sitesi de büyür – bu, başarılı bir web sitesi mimarisinin gelecekteki kategorilerin ortaya çıkmasını da planladığı anlamına gelir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.