Sosyal Medya Yerel SEO İlişkisi

Sosyal Medya Yerel Seo İlişkisi

Bu nedenle, web projelerimiz için sağlam bir SEO stratejisi oluşturmak, bu aramaları durdurmak ve ürünlerimizle veya hizmetlerimizle ilgilenen sitemize organik trafik getirmek için önemli bir unsurdur .

Bununla birlikte, hedefimizin sorgulayabileceği veya bulunabileceği çevrimiçi kanallar yalnızca Google ve diğer arama motorlarıyla sınırlı değildir. Sohbetlerin ve çevrim içi zamanın çok önemli bir diğer kısmı da Sosyal Medyada harcanıyor . Bugün bunlar, kullanıcıları gibi giderek daha fazla sayıdadır. Bu yüzden bu büyük kitleyi kaçıramazsınız.

Bu yazıda da göreceğiniz gibi, eksiksiz ve rekabetçi bir pazarlama stratejisi, SEO ve Sosyal Medya arasındaki doğru entegrasyondan ayrılamaz .

SEO ve Sosyal Medya, çünkü entegre bir strateji düşünmeniz gerekiyor

Dijital ve kanalları , su geçirmez bölmeler olarak ayrılmış, sınırları olan sistemler değildir .

Bunlar farklı görünürlük mantığına sahip etkinlikler olsa da, hepsi çevrimiçi varlığınızı oluşturmanıza olanak tanıyan daha büyük ve daha bağlantılı bir ekosistemin parçasıdır.

Bir stratejide tanımlanan tüm dijital pazarlama faaliyetleri birlikte, iş hedeflerinizi gerçekleştirmek için alıcı kişiliklerinizin elde edilmesine katkıda bulunur. Bunlar arasında, sitenize yapılan ziyaretlerin sayısını artırarak içeriğinizi sosyal medya aracılığıyla tanıtma olanağı da vardır.

Devam etmeden önce, sosyal medya ile bir sitenin konumlandırılması arasındaki ilişki ile ilgili ortaya çıkabilecek bir soruyu cevaplamak önemlidir.

Sosyal Medya Bir Sitenin SEO Konumlandırmasını Etkiler mi?

Hemen kabul edelim: hayır. En azından doğrudan değil.

Bu anlamda iyi bir sosyal stratejiye sahip olmak bir web sitesinin sıralamasını hiçbir şekilde etkilemez.

Bunun nedeni, oluşturulan bağlantıların hepsinin nofollow olması ve belirli bir nedenden dolayı olmasıdır.

Facebook’ta her gün ne kadar içeriğin yayınlandığını düşünün, şimdi bunların her birinin yetkili bir geri bağlantı kaynağı oluşturmasının ne anlama geleceğini düşünün.

Bağlantı kurma , olduğu kadar karmaşık ve anlaşılır bir uygulama olmayacaktır. Sosyal ağı seçip her gün orada yayınlamamız yeterli olacaktır.

Peki SEO ve sosyal medyanın desteklendiği bir dijital pazarlama stratejisi düşünmek neden önemlidir? 

Sosyal ağlar için sosyal kanıt ve özel hedefler 

Google’da konumlanma ile şirketinizin sosyal faaliyeti arasında doğrudan bir ilişki olmadığını gördük, buna rağmen dikkate alınması gereken önemli noktalar var:

  • Sosyal Kanıt
  • Belirli hedeflere ulaşmak

Sosyal kanıt

Sosyal ağlardan gelen linkler nofollow özelliğinde olsa da bir içeriğin çok sayıda beğeni, yorum, paylaşım gibi etkileşimler aldığında ortaya çıkan değerle ilgili tartışmalar devam ediyor.

Sosyal kanıt, kelimenin tam anlamıyla sosyal kanıt, sadece budur. Çok fazla olumlu ilgi gören bir gönderi, insanların o içeriğe olan ilgisini ölçmek için bir ölçüttür . Bunlar, Google’ın içerikleri sınıflandırmada dikkate alması gereken bir yönü temsil edebileceğinden tamamen dışlanmayan bir kalite indeksi haline gelir.

Kısacası, birçok kişi bu gönderiyi ilginç bulduysa, o zaman birçok kişinin de ilgisini çekebilir.

 

Belirli hedeflere ulaşılması

Pazarlama stratejinizin yapılandırılmasında dikkate alınması gereken ikinci husus, sosyal medyanın size ulaşmanıza izin verdiği spesifik ve acil hedeflerdir .

Hemen nasıl yapabileceğinizi düşünelim:

  • Kitlenizi genişletin
  • Markanızı benzersiz kılın
  • Ürün ve promosyonların reklamını yapın
  • Yararlı içerik paylaşın
  • Doğrudan müşteri desteği
  • İnsanları koru
  • Müşteri adayı oluşturma

Bu kanalların benzersiz bir özelliği, sosyal platformlar olarak, marka ile etkileşimde bulunabilecekleri kişiler arasındaki sohbet için doğrudan teması tercih etmeleridir.

Artık doğrudan hedefler açısından da stratejik değere ilişkin bir genel bakışa sahip olduğumuza göre, sosyal medyadan ve konumlandırma stratejimizden en iyi şekilde yararlanmak için hangi eylemlerin yapılabileceğini pratikte görelim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.