Tıklama oranını (TO) iyileştirin

Tıklama Oranlarını İyileştirin

TO nedir?

Tıklama Oranı (TO), bir bağlantıya tıklayan kişilerin yüzdesini ifade eder. Örneğin, belirli bir açılış sayfasını ziyaret eden kişilerin yarısı o sayfanın CTA düğmesini tıklarsa, o CTA düğmesinin TO’su %50’dir.

Tıklama oranı, çeşitli pazarlama etkinliklerini değerlendirmek için değerli bir ölçümdür. Örneğin, aşağıdakilerin TO’sunu ölçebilirsiniz:

  • Organik araştırma
  • e-posta
  • PPC Reklamları
  • Sosyal medya gönderisi
  • Web sitenizdeki dahili bağlantılar

Tıklama Oranı nasıl hesaplanır?

Bir bağlantı için TO’yu hesaplamak kolaydır.

Bağlantınızın aldığı tıklama sayısıyla başlayın. Sayfanızın, sosyal medya yayınınızın veya reklamınızın görüntülenme sayısına veya e-posta alıcılarının sayısına bölün.

Ardından sonucu yüzde yapmak için 100 ile çarpın. Bu, tıklama oranınızdır.

Tıklama Oranı ve Dönüşüm Oranı

Sadece web sitenizdeki bir bağlantıya tıklamak için insanlara ihtiyacınız yok. Bunları dönüştürmek, yani siteden bir kaynak indirmek, bir posta listesine kaydolmak veya daha da iyisi bir şeyler satın almak için onlara ihtiyacınız var.

Bu nedenle, dönüşüm oranının izlenmesi daha önemli bir ölçüm olduğunu düşünebilirsiniz .

Ancak tıklama oranınız dönüşümleri doğrudan etkiler – web sitenize ne kadar çok insan getirirseniz o kadar fazla dönüşüm elde edersiniz.

TO ve dönüşüm oranı, müşteri yolculuğunun farklı noktalarında değerli bilgiler sağlar.

Tıklama Oranınız Neden Önemli?

Takip ediyor olabileceğiniz çok sayıda web sitesi ve pazarlama metriği var. Neden TO’ya odaklanmalısınız?

TO, Kalite Puanınızı Etkiler

Bu, yalnızca Google Ads kullanıyorsanız geçerlidir .

Google, reklamlarınıza genellikle “kalite ve alaka düzeyi derecelendirmesi” olarak adlandırılan bir kalite puanı atar. Google, tıklama başına maliyetinizi ve reklamınıza nasıl öncelik vereceğini belirlemek için Kalite Puanını kullanır.

Reklamınızın karlı olmasını ve görülmesini istiyorsanız Kalite Puanı önemlidir. TO dahil olmak üzere Kalite Puanının belirlenmesinde çeşitli faktörler rol oynar.

Organik TO (Belki) Bir Sıralama Faktörüdür

SEO uzmanları yıllardır bu noktayı tartışıyorlar. Organik tıklama oranınızın Google’daki sayfa sıralamanızı doğrudan etkileyip etkilemediğini kimse bilmiyor.

Ama olma ihtimali yüksek. Google , “arama sonuçlarının sorgularla alakalı olup olmadığını ölçmek için etkileşim verilerini” kullandığını söylüyor. Bu etkileşim verileri muhtemelen tıklamaları içerir, ancak bunların Google’ın algoritmasına tam olarak nasıl uyduğunu bilmiyoruz.

Daha yüksek bir organik TO, sıralamanızı iyileştirebilir ve daha fazla trafik getirebilir, bu nedenle üzerinde çalışmaya değer.

Daha Yüksek TO, YG’yi ve Geliri Artırır

TO’nuzu iyileştirmek, aynı yatırım için daha fazla site ziyareti (ve daha fazla dönüşüm) elde etmek anlamına gelir.

Tek bir e-posta, reklam veya açılış sayfası, TO yüksek olduğunda daha fazla gelir elde edecektir. Bu, pazarlama çabalarınızı daha uygun maliyetli hale getirir.

İyi bir TO nedir?

Bu sorunun doğru bir cevabı yok.

İşletmeniz için “iyi” bir TO, bir dizi faktöre bağlı olacaktır. Bazı kriterler hakkında daha sonra konuşacağız, ancak önemli olan diğer şirketlerle karşılaştırmak değil, geçmiş çabalarınızı geliştirip geliştirmediğinizdir.

TO’yu Hangi Faktörler Etkiler?

İşte tıklama oranınızı etkileyebilecek bazı şeyler. Daha iyi bir TO elde etmek için bu faktörlerin nasıl optimize edileceğine ilişkin daha fazla ayrıntı için aşağıdaki “Tıklama oranınızı nasıl iyileştirebilirsiniz” bölümüne gidin.

TO’yu etkileyen faktörler şunları içerir:

  • Hedef kitlenizle alaka düzeyi: İnsanların, ihtiyaçlarını veya ilgi alanlarını hedefleyen bir şeye tıklama olasılığı daha yüksektir.
  • Arama motoru sıralamaları: Arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha üst sıralarda yer alan sayfalar daha yüksek TO alır.
  • Bağlantı Konumu: Sayfadaki veya reklamdaki bir bağlantı veya CTA düğmesi, tıklayan kişi sayısını etkileyebilir.
  • Görsel Görünüm: Resimler, renk, düzen ve boyut TO’yu etkiler.
  • Sektörler: Tıklama oranları, bazı sektörlerde diğerlerinden daha yüksektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.