Ürün Performans Analitiği nedir?
Analytics, e-ticaret işinizin her bölümünde inanılmaz derecede faydalıdır. Topladığınız veriler, ziyaretçi davranışınızı ve haftanın hangi gününün en büyük gelir kaynağınız olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Ancak doğrudan ürün performansınızla ilgili verilere bakmıyorsanız, bu tür analitiklerin ne olduğu ve karar verme sürecinde nasıl büyük bir fark yaratabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.
Tanımlı: Ürün Performansı Analitiği
Ürün performansı analitiği , ziyaretçilerin bir ürün sayfasını kaç kez görüntüledikleri, bir ürünün sepette kaç kez terk edildiği, belirli bir ürünün kaç kez ziyaret edildiği gibi satın alma hunisiyle ilgili veri noktalarının (metriklerin) toplanması ve stratejik analizidir. ödeme, benzersiz satın alma işlemleri ve daha fazlası.
Ürün bazında toplanan bu metrikler size tüm ürün portföyünüz hakkında daha büyük bir hikaye anlatabilir! Pek çok insan bu analiz seviyesini ihmal eder çünkü bunu neden veya nasıl yapmaları gerektiğinden emin değildir.
Ürün Analitiği Neden Önemlidir?
Ürün performansı analitiğinin e-ticaret markaları için önemli olmasının bir önemli nedeni vardır: satışları artırmanıza ve genel operasyonları iyileştirmenize yardımcı olurlar.
1. Ürün dönüşüm hunisini anlayın
Ürün performansı analitiği özünde, bir ürünün satın alma hunisinde ne kadar iyi ilerlediğini anlamanıza yardımcı olur. Yani ilk izlenimden son satın almaya kadar. Hiçbir ürün eşit yaratılmaz, bu nedenle ödeme yapmadan önce hangi ürün kategorilerinin terk edilme olasılığının az çok olduğunu görmek gerçekten önemlidir. Bu bilgilerle donanmış olarak, karşılaştırmalı alışverişte hangi ürünlerin genel olarak düşük performans gösterdiğini veya rakipler tarafından kapıldığını belirleyebilirsiniz.
2. Daha iyi ticari kararlar alın
Hangi ürünlerin ödeme yapmak için yardıma ihtiyacı olduğunu anladığınızda, nedenini anlamak daha kolay hale gelir. Örneğin, ürününüzün mağazanızda sahip olduğu gayrimenkul, sahip olduğu satış sayısı ile doğrudan ilişkili olabilir. Belirli bir ürüne gitmeyi optimize etmek için mağazanızın düzenini değiştirmeye başlayabilirsiniz. Koleksiyonları sergileyebilir veya önerilen ürünler bölümünüzü oluşturabilirsiniz. Sıklıkla keşfedilen bir diğer sorun ise ürün resimlerinin veya açıklamalarının yeterince sağlam olmamasıdır. Ürün sayfalarını, bağlam içi resimler, ürün demo videoları veya daha ayrıntılı ürün açıklamaları içerecek şekilde düzenleyebilirsiniz. Analitiklerle, ticari satış çabalarınızın etkisini görebileceksiniz ve genel olarak ürün performansınızı en iyi şekilde nasıl optimize edeceğinizi öğrenebileceksiniz.
3. Stoksuz kalmaktan kaçının
Envanter takibi, ürün performans analitiğinin önemli bir parçasıdır. Şu anda kaç ürünün satıldığını görmek, stok ihtiyaçlarını tahmin etmenize ve tedarikçilerle daha verimli çalışmanıza yardımcı olabilir. Bu tür performans verileri, bölgesel veya mevsimsel satış verileriyle birleştirildiğinde daha değerli hale gelir. Birçok büyük marka ve perakendeci de bu tür satış noktası verilerini paylaşıyor, böylece kimin neye ne zaman ihtiyacı olduğuna dair daha küresel bir görüşe sahip oluyorlar. Stokta kalmamak, stratejik bir seçim değilse bile, herkes için sinir bozucu.
4. Pazarlama çabalarını anlayın ve planlayın
Performansı ürün düzeyinde izleyerek bu, farklı ürünleri veya resimleri sergilerken pazarlama ve promosyon çabalarının satışları nasıl etkilediğini görmenizi sağlar. Örneğin, belirli bir süre için Instagram’da yepyeni bir el çantasının tanıtımını yaptığınızı varsayalım. Bu el çantasının zaman içindeki performansını izliyorsanız, o reklamın satışlar üzerinde hemen bir etkisi olup olmadığını ve promosyonun sona ermesinden ne kadar sonra dengelendiğini görebileceksiniz. Dilimlemek ve zar atmak için kullanılabilen ürün performans metrikleriyle, promosyon için ürünleri daha hızlı, daha kolay ve daha sistematik bir şekilde tanımlayabilirsiniz.
5. Geliri artırmak için fırsatları belirleyin
Bir e-ticaret mağazası çalıştırmanın nihai hedefi gelir elde etmektir. Ürün analitiği, tam da bunu yapmak için fırsatları belirlemeyi kolaylaştırır. Örneğin, ilk kez yapılan satın almalara karşı yinelenen satın alma işlemlerini izliyorsanız, çamaşır deterjanı veya kahve kapsülleri gibi abonelik temelinde gerçekten işe yarayabilecek ürünleri keşfedebilirsiniz. Kategori gösterimlerini ve mağaza aramasını izlerseniz, müşterilerinizin istedikleri belirli bir ürünü bulamadığını öğrenebilir ve stok yapabilirsiniz. O zaman elbette, fiyatlandırma, satış ve promosyonlarla yapabileceğiniz tüm testler, genel web mağazası kârınızı optimize etmenize yardımcı olmak için yeterlidir!
Analytics Nasıl İzlenir?
İlk adım, izlemeye başlamaktır. Analytics, yalnızca analiz edilecek yeterli veri noktası olduğunda anlamlıdır. İdeal durum, bir angarya yerine eğlenceli bir şey haline gelmesi için verilerinizi görebileceğiniz ve raporlayabileceğiniz tek bir platforma sahip olmaktır. Ürün performansı için başlamanın iki ana yolu vardır:
1. E-Ticaret Platformunuzda Yerleşik Analizler
Seçtiğiniz e-ticaret platformu, başlamak için kullanabileceğiniz yerleşik analitiklere sahip olacaktır. Mevcut bir e-ticaret platformunuz varsa, neler sunduklarını görmek için biraz araştırma yapın. Aksi takdirde, platformları araştırırken performansı izlemenize yardımcı olacakları arayın. Bu, e-ticaret işinizin uzun vadeli başarısı için harika bir yatırımdır.
2. E-Ticaret Analitiği Yazılım Sağlayıcıları
E-ticaret verilerini izleyen ve birleştiren yazılım hizmetlerini de arayabilirsiniz. Harici bir şey arıyorsanız, Google Analytics Geliştirilmiş E-ticaretin başlamanın en iyi yolu olduğunu söylemeye gerek yok. Ücretsizdir ve genellikle mağaza sisteminizle bütünleşir. Bu seçenek genellikle e-ticaret platformunuz için bir eklenti veya biraz kodlama (mağazanıza bir komut dosyası girme) gerektirir.
Ürün Performans Metriklerinin Türleri
Doğru ürün performans metriklerini nasıl topluyorsunuz? Tek bir hedefi göz önünde bulundurarak küçük ve hedefli başlayın, ardından ipleri öğrendikçe genişletin. Cevaplanmasını istediğiniz bir sorunuz olduğunda, hangi metriklerin cevaplamanıza yardımcı olacağını anlayabilirsiniz. İşte başlamanıza yardımcı olabilecek bazı temel metrikler:
1. Gösterimler
İzlenimler, birinin belirli bir şeyi kaç kez görüntülediğidir. Örneğin, bir ürün detay sayfası gösterimleri, bir kişinin bireysel ürün sayfasını kaç kez gördüğüdür. Bu, ürün listeleme görüntülemeleri, bir ürünün alışveriş sepetine kaç kez geldiği, ödeme görüntülemeleri ve daha fazlasını içerir. Bunlar, dönüşüm oranları gibi diğer analiz türleri için yapı taşları olan temel metriklerdir.
2. Dönüşüm Oranları
Dönüşüm oranları size farklı aşamalar arasındaki başarılı hareketlerin yüzdesini söyler. Örneğin, Alışveriş Sepeti oranları, ürünlerin yüzde kaçının alışveriş sepetinden başarılı bir satın alma işlemine ulaştığını söyler. Buradaki tam tersi, elbette, her zaman popüler olan terk oranlarıdır. Dönüşüm oranınız %40 ise terk etme oranınız %60’tır. Dönüşüm oranları, alıcı yolculuğunuzdaki ve satın alma huninizdeki zayıf noktaları belirlemede çok önemlidir.
3. Benzersiz ve Yinelenen Satın Alma İşlemleri
Bu metrik şu soruya yanıt verir: “Geri dönen alıcılarım var mı?” Ziyaretçileri mağazanıza çekmek için çok para harcayabilirsiniz, ancak gelirler ve bir daha geri dönmemek üzere ayrılırlarsa nedenini bulmanız gerekir. Bunu yapmadan önce, bunun bir sorun olup olmadığını öğrenmeniz gerekir.
4. Ortalama Sipariş Değeri
Bu ilginç bir tanesidir. Bağımsız olarak alındığında, ortalama sipariş değeriniz, insanların mağazanızı tek bir ziyarette genellikle ne kadar harcama yaptığını size söyleyebilir. Ancak bu metriği ürün düzeyinde ayrıntıyla birleştirdiğinizde, hangi ürünlerin ortalama sipariş değerinizi az çok etkilediğini ortaya çıkarabilirsiniz. Koşu ayakkabısı sattığınızı ve birisi onları satın aldığında, spor saati veya koşu şortu gibi aksesuarların da satın alma olasılığının daha yüksek olduğunu hayal edin. Demografik veriler (hangi bölgelerin AOV’si daha yüksek), ortalama alışveriş sepeti boyutu gibi metrikler veya diğer bağlamsal bilgi parçaları ile birlikte alındığında burada öğrenilecek çok şey olabilir.
5. Satışlar ve İadeler
Hangi belirli ürünlerin size geri döndüğünü takip etmek çok önemlidir. İade oranı, ürün listelemenizin kötü tasarlanıp tasarlanmadığını (belki bedenler veya renkler hatalı) veya üründe daha derin bir kusur olup olmadığını anlamanıza yardımcı olacaktır. İade verilerini topladığınızda, iadelerin analiz edilebilmesi ve sorunların çözülebilmesi için nitel verileri (müşterilerinizin söylediklerini) de aldığınızdan emin olun.
Çözüm
Birçok e-ticaret mağazasının satın almalar, gelir ve ziyaretçiler gibi genel metriklere odaklandığı durumlarda, ürün düzeyinde içgörüler eklerken öğrenilecek çok şey vardır. Ürün performansı analitiği , web mağazası yönetiminden satış ve pazarlamaya kadar e-ticaret operasyonlarınızı optimize etmenin kritik bir parçasıdır. Neyin işe yaradığı konusunda size daha derin bir fikir verirler. Piyasada bulunan araçlarla başlamak kolaydır ve başlangıçta küçük bir metrik setine odaklanırsanız, hızlı bir şekilde öğrenebilirsiniz. Bunun yanı sıra diğer e-ticaret ipuçları, trendler ve haberler hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz?