Teknik SEO nedir?

Google, Yandex, Bing gibi Arama Motorlarında sitenizi organik arama verilerinde üst sıralarda olmasını sağlayan çalışmaya seo denir.

Google Organik sonuçlarda siteniz kullanıcılar tarafından arama yapılan anahtar kelimeye ne kadar çok yukarıda olur ise potansiyel müşteriyi çekme olasılığınız artar.

Google SEO İle Görünürlüğünüzü Arttırmak İçin Bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Teknik SEO nasıl çalışır?

Web siteniz seo çalışmaları ile Google’da hedeflediğiniz anahtar kelimelerde sıra alarak organik serp sıralamasında var olmanızı sağlar. Site içi SEO ve Site Dışı SEO çalışması ile seo çalışır hale gelir. Siteniz trafik almaya başladığında ise sayfanıza ziyaretler çoğalır ürün ve hizmet satışlarınızı bu sayede arttırmış olursunuz.

SEO Optimizasyonu Öncelikle analizler ile gerçekleşip daha sonra site içi seo ile gelişmesini site dışı seo ile desteklenmesi sonucu minimum 5-8 ay süreç içerisinde olumlu sonuçlar çıkaran en mantıklı pazarlama yöntemlerinden birisidir. SEO Çalışmaları seo uzmanları tarafından profesyonel şekilde yapılması ve müşterilere detaylı raporlanması gereken çalışmalardır.

Her Saniyede 60.000'den Fazla Arama Gerçekleşiyor.

2022'de SEO popüler terimler için sıralama yapmakla ilgili değil; en önemli olduğu anda bulunmakla ilgilidir.

Nitelikli arama motoru optimizasyonu uzmanlarımız, işletmeniz için doğru anahtar kelimeleri dikkatlice araştırarak, kârlılığınıza dönüşen nitelikli trafik elde etmenizi sağlar.

93%

Çevrimiçi deneyimlerin çoğu bir arama motoruyla başlar.

75%

Sonuçların ilk sayfasını asla kaydırmayan insanların oranı.

61%

Bir ürünü satın almadan önce araştıran kullanıcıların oranı.

5 kritik Teknik Seo Adımı

Başarılı seo çalışması yapmak sizin elinizde veya seo uzmanının elindedir. 

SEO Çalışmalarında başarı yakalamanın 8 adımını sizler ile beraber inceleyerek gidelim. Bu adımları takip ederek SEO Çalışmasının mantığını kavrayıp temel düzey terimleri öğreneceksiniz. Aynı zamanda seo çalışmalarını takip edebilecek raporları anlayabilir düzeye gelebileceksiniz. 

Present your content in an attractive Circle layout item 1. You can highlight key information with click or hover effects and style it as per your preference.
Present your content in an attractive Circle layout item 2. You can highlight key information with click or hover effects and style it as per your preference.
Present your content in an attractive Circle layout item 3. You can highlight key information with click or hover effects and style it as per your preference.
Present your content in an attractive Circle layout item 4. You can highlight key information with click or hover effects and style it as per your preference.
Present your content in an attractive Circle layout item 5. You can highlight key information with click or hover effects and style it as per your preference.

Teknik SEO Uygulaması

Artık teknik SEO’nun ne olduğu netleştiğine göre, izlenecek en iyi uygulamaların hangileri olduğuna bakalım. Kendi teknik SEO denetiminizi gerçekleştirmek için aşağıdaki listeyi kullanabilirsiniz.

Web sitenizi veya bloğunuzu kurarken, tercih ettiğiniz etki alanını belirtmeniz gerekir. Bunu yaparak, arama motorlarına, web siteniz için sürekli kullanmak istediğiniz alan adı varyasyonunu bildirmiş olursunuz.

Bunu neden yapmanız gerektiğini görelim.

Bir web sitesine varsayılan olarak www ile ve bir alan adının önünde www olmadan erişilebilir.

Örneğin, alanınız example.com ise, web sitenize hem http://www.ornek.com hem de http://ornek.com (yani www olmadan) erişilebilir.

Bu kullanıcılar için uygun olsa da, arama motorları için kafa karıştırıcıdır çünkü bunları iki farklı web sitesi olarak görürler.

Bu, indeksleme sorunları, yinelenen içerik sorunları ve sayfa sıralaması kaybıyla karşılaşabileceğiniz anlamına gelir.

Bu sorunu çözmek için tercih ettiğiniz etki alanını ayarlamanız ve arama motorlarına seçiminiz hakkında bilgi vermeniz gerekir.

www mi yoksa www yok mu?

Pek çok kişinin merak ettiği sorulardan biri, alan adlarının önünde www kullanıp kullanmamaları veya www olmayan sürümle gitme konusudur.

Bir formatı diğerine tercih etmenin SEO avantajı yoktur, bu kişisel bir tercih meselesidir.

Etki alanlarımın önünde www olmasını tercih ederim çünkü bana daha doğal geliyor ama http sürümünü kullanmaya karar verirseniz yanlış bir şey yoktur.

Önemli olan, arama motorlarına kararınız hakkında bilgi vermek ve web sitenizin ömrü boyunca tutarlı olmaktır.

Fikrinizi değiştirirseniz, farklı biçimler arasında geçiş yapmak için 301 yeniden yönlendirmelerini kullanabilirsiniz, ancak etki alanı geçişleri yapma riski her zaman olduğundan bu önerilmez.

Tercih ettiğiniz etki alanını nasıl ayarlayabilirsiniz?

Geçmişte, tercih ettiğiniz alanı belirtme ayarı Google Arama Konsolunda mevcuttu, ancak Google bu seçeneği kaldırmaya ve standart URL’lere güvenmeye karar verdi.

Standart URL’ler ve bunların arama motorlarının tercih ettiğiniz etki alanını anlamasına yardımcı olmak için nasıl kullanılacağı hakkında daha fazla bilgi için bu rehberi okuyabilirsiniz.

Robots.txt, web sitenizin kök dizininde bulunan ve web sitenizin hangi sayfalarını tarayabilecekleri ve dizinlerine ekleyebilecekleri konusunda arama motorlarına talimatlar veren bir metin dosyasıdır.

Bu dosyanın biçimi çok basittir ve çoğu durumda dosyada herhangi bir değişiklik yapmanız gerekmez.

Yine de önemli olan, arama motoru tarayıcılarının web sitenizi dizine eklemesini engelleyecek yanlış engellemelerin bulunmadığından emin olmaktır.

Önerilen Kılavuz : Robots.txt SEO – Robots.txt Nedir, Nasıl Oluşturulur ve Optimize Edilir

Teknik SEO denetim listenizdeki bir sonraki öğe, web sitenizin URL yapısını denetlemektir. URL yapısı ile URL’lerinizin biçimini kastediyoruz.

En iyi SEO uygulaması için bir URL oluştururken dikkat etmeniz gerekenler:

  • Küçük harf karakterleri kullanın
  • URL’deki kelimeleri ayırmak için “-” kullanın
  • Açıklayıcı olan uzun kelimeleri kısaltın
  • Gereksiz karakterler veya kelimeler kullanmaktan kaçının
  • Hedef anahtar kelimelerinizi, anahtar kelime doldurmadan URL’de kullanın

Genel olarak, kalıcı bağlantı yapınızın biçimini tanımladıktan sonra yapmanız gereken tek şey, yeni içerik yayınlarken URL’lerinizi optimize etmektir.

WordPress’i kullanıyorsanız, yeni bir yazı oluştururken WordPress’in yazı başlığınızı aldığını ve URL’yi otomatik oluşturduğunu fark edeceksiniz.

Örneğin, “Yeni Başlayanlar İçin En İyi 10 Teknik SEO Uygulaması” gönderinizin başlığıysa, WordPress tarafından oluşturulan URL http://www.ornek.com/yeni-baslayanlar-icin-en-iyi-10-teknik-seo-uygulamasi olacaktır.

Bu fena değil, ancak daha hedefli ve hatırlaması daha kolay olan http://www.ornek.com/teknik-seo gibi kısaltabilirsiniz.

Tercih edilen etki alanında olduğu gibi, kalıcı bağlantı yapınızı değiştirmeye karar verirseniz, bunu 301 yönlendirmelerini kullanarak yapabilirsiniz.

Mevcut noktaların URL’lerini değiştirmeniz tavsiye edilmez, bunu yapmanın pek bir anlamı yoktur, ancak yeni yazılarınız için bunu uygulayabilirsiniz.

Google’da basit URL yapısı kullanılması konusunda bize fikir vermektedir.

Önerilen Kılavuz : Kalıcı Bağlantı (Permalink) URL nedir, Nasıl SEO Dostu Yapılır

Bir web sitesinin yapısı birçok nedenden dolayı çok önemli bir SEO faktörüdür.

Kullanıcıların bir web sitesinde daha uzun süre kalma ve ne istediklerini daha hızlı keşfetme olasılıkları daha yüksektir ve arama motorları bir web sitesini daha kolay anlayabilir ve dizine ekleyebilir.

Birçok web yöneticisinin yaptığı büyük bir hata, web sitelerini dönüşümler için optimize etme çabalarında, gezinmeyi ve site yapısını unutmaları ve SEO çabalarına zarar vermeleridir.

Tipik bir örnek, kullanıcıların arşiv sayfalarını gizlemek ve tüm içeriğin tek bir kategori altında toplanmasıdır.

Geçmişte, arşiv sayfalarının veya birden fazla kategori sayfasının SEO’nuza zarar verebileceği düşünülüyordu ancak bu kötü bir SEO uygulamasıdır.

Google, belirli bir sayfayı değerlendirirken bir web sitesinin genel yapısını dikkate alır ve bu göz ardı edilmemesi gereken bir şeydir.

Elbette, herhangi bir fayda sağlamak istiyorsanız kategori sayfalarınız optimize edilmelidir.

Ek olarak, Google’ın belirttiği gibi (aşağıdaki ekran görüntüsüne bakın), iyi tanımlanmış bir yapı, web yöneticilerinin Google’a bir web sitesinin önemli içeriğini belirlemesine yardımcı olur, bu da gerçekten önemli olan sayfaların sıralamada daha yükseğe çıkarılmasına büyük ölçüde yardımcı olacaktır.

Önerilen Kılavuz : SEO optimize site yapısı nasıl oluşturulur

Bir içerik haritası menüsü (breadcrumbs), kullanıcıların bir önceki sayfaya (genellikle kategori sayfasına) veya bir web sitesinin ana sayfasına gitmesine olanak tanıyan bir sayfanın üstünde veya altında bulunan bir dizi bağlantıdır.

Bir içerik haritası menüsü (breadcrumbs) iki ana amaca hizmet eder: kullanıcıların tarayıcılarındaki geri düğmesine basmadan bir web sitesinde kolayca gezinmelerine yardımcı olur ve arama motorlarına bir web sitesinin yapısı hakkında başka bir ipucu verir.

Breadcrumbs, Google tarafından şiddetle tavsiye edildiği için çeşitli SEO Kılavuzlarında bir SEO öğesi olarak bahsedilir.

Breadcrumbs’ı henüz etkinleştirmediyseniz, web sitenizde etkin olduklarından ve uygun şemaya sahip olduklarından emin olun.

Önerilen Kılavuz : İçerik haritası (breadcrumbs) nedir ve nasıl optimize edilir

Yapılandırılmış veriler (Structured Data Markup), Google tarafından Arama Sonuçlarında yoğun bir şekilde kullanıldığından, son birkaç yılda giderek daha fazla önem kazanıyor.

Yapılandırılmış veri (structured data) nedir?

Basit bir ifadeyle, yapılandırılmış veriler, web sayfalarınıza ekleyebileceğiniz, arama motoru tarayıcıları tarafından görülebilen ve içeriğinizi anlamalarına yardımcı olan koddur. Verilerinizi arama motorlarına anlayabilecekleri bir dilde açıklamanın bir yoludur.

Yapılandırılmış veriler teknik SEO ile nasıl ilişkilidir?

Yapılandırılmış verilerin bir web sitesinin içeriği ile ilgisi olmasına rağmen, teknik SEO’nun bir parçasıdır çünkü doğru bir şekilde elde etmek için web sitenize kod eklemeniz gerekir. Genellikle, yapılandırılmış veri tanımını bir kez eklersiniz ve ardından bununla ilgili hiçbir şey yapmanız gerekmez.

Örneğin, breadcrumbs durumunda olduğu gibi, yapılandırılmış verilerinizi bir kez yapılandırmanız gerekir ve başka bir işlem yapmanız gerekmez.

Makaleler ve blog yazılarında da aynıdır. Doğru yapılandırılmış veri tanımını CMS’inize eklediğinizde, otomatik olarak yeni içeriğe uygulanacaktır.

Yapılandırılmış veri kullanmanın faydası nedir?

SERPS’teki listelerinizin sunumunu öne çıkan snippet’ler, bilgi grafiği girişleri vb. yoluyla geliştirmenize ve TO’nuzu (tıklama oranı) artırmanıza yardımcı olabilir.

Yapılandırılmış verilerin kullanımları nelerdir?

İçeriğinizi tanımlamak için yapılandırılmış verileri kullanmanın birçok yolu vardır. En popüler olanlar: makaleler, tarifler, etkinlikler, iş ilanı, yerel işletmeler ve daha fazlası. Tam listeyi buradan görüntüleyebilirsiniz.

Sitenizde zengin yapılandırılmış veri altyapısı olup olmadığını test etmeniz için Google’ın yeni zengin sonuçlar testi aracını kullanabilirsiniz.

Web sitenizin her sayfasının kanonik (canonical) bir URL’si olmalıdır. Bu, yazılarınızın ve sayfalarınızın bölümüne etiketinin eklenmesiyle tanımlanır.

Canonical (Standart Kanonik) URL nedir?

Google’a web sitenizi dizine eklerken sayfanın hangi sürümünü hesaba katacağını söylemenin basit bir yoludur. Kavram, tek bir sayfaya çeşitli URL’ler aracılığıyla erişilebilen tercih edilen etki alanına benzer.

Benzer içeriğe sahip sayfalarınız olduğunda, sayfalama amacıyla ve diğer web sitelerinden web sitenize içerik eklediğinizde yinelenen içerik sorunlarından kaçınmak için rel = ”canonical” kullanabilirsiniz.

Genel bir kural olarak, tüm web sitesi sayfalarınız için kanonik (canonical) bir URL belirtmelisiniz.

Web sitenizin kanonik bir URL sağlayıp sağlamadığını kontrol etmenin en basit yolu, sayfalarınızdan herhangi birini ziyaret etmek, sayfada herhangi bir yeri sağ tıklamak ve KAYNAĞI GÖRÜNTÜLE’yi seçmektir. Rel = “canonical” araması yapın ve değeri araştırın.

Canonical için herhangi bir iz bulamazsanız, bunu otomatik olarak eklemek için bir eklenti kullanabilir (WordPress kullanıyorsanız Yoast SEO kullanabilirsiniz) veya kodunuzda gerekli değişiklikleri yapmak için bir web yazılımcısından yardım alabilirsiniz.

Diğer teknik SEO öğelerinde olduğu gibi, web sitenizi canonical URL’yi doğru gösterecek şekilde ayarladığınızda, başka bir şey yapmanız gerekmez.

Önerilen Kılavuz : Canonical URL Nedir

Web sitenizde ziyaret ettikleri URL bulunmadığında kullanıcılara 404 sayfası gösterilir. Sayfa silinmiş, URL değiştirilmiş veya kullanıcılar tarayıcılarında URL’yi yanlış yazmış olabilir.

Çoğu modern WordPress teması, varsayılan olarak 404 sayfasını optimize eder, yoksa 404 sayfa SEO’nuzu bir eklenti kullanarak veya tema şablonlarınızı düzenleyerek kolayca daha dostça hale getirebilirsiniz.

Optimize edilmiş bir 404 sayfası nedir?

Optimize edilmiş bir 404 sayfası şunları yapmalıdır:

  • Web sitenizle aynı yapıya ve gezinme menülerine sahip olmalı
  • Ziyaretçilere aradıkları sayfanın artık mevcut olmadığını samimi bir dille söyleyin
  • Onlara alternatifler verin (diğer ilgili sayfaları önerin)
  • Önceki sayfaya, ana sayfanıza veya diğer önemli sayfalara geri dönmeyi kolaylaştırın

404 sayfalarınızı nasıl kontrol edebilirsiniz?

404 sayfanızın nasıl göründüğünü test etmek çok kolaydır, sadece yeni bir tarayıcı penceresi açın ve web sitenize var olmayan bir URL yazın. Tarayıcıda gösterilecek olan şey 404 sayfanızdır.

404 sayfanızı optimize etmek için çok fazla zaman harcamayın, bir sayfa bulunamadığında özel bir 404 sayfası döndürdüğünden emin olun.

Teknik SEO’nun en önemli unsurlarından biri XML site haritası optimizasyonudur.

XML Site Haritası, web sitenizde bulunan tüm sayfaları / yayınları listeleyen bir XML dosyasıdır. Başlıklarının yanı sıra yayınlanma tarihi ve son güncelleme tarihini de içerir.

Arama motorları XML site haritasını bir web sitesini tararken kendilerine rehber olarak kullanabilir.

XML Site Haritanızı Nasıl Optimize Edebilirsiniz?

XML site haritası optimizasyonu basittir, site haritanıza yalnızca web siteniz için önemli olan sayfaları ekleyin. Çoğu durumda, bunlar sayfalarınız, yayınlarınız ve kategorilerinizdir.

Site haritası etiket sayfalarınıza, yazar sayfalarına veya kendi başına orijinal içeriği olmayan diğer sayfaları eklemeyin.

Yeni bir sayfa yayınlandığında veya bir sayfa güncellendiğinde site haritanızın otomatik olarak güncellendiğinden emin olun.

Site haritanızı Google ve Bing’e göndermek ve durumu kontrol etmek için Google arama konsolunu ve Bing Web Yöneticisi araçlarını kullanın.

İnternetteki son trend güvenliktir. HTTPS, arama motoru sıralamanızı etkilediği bilinen bir sinyal ve kullanıcılarınız ile aranızda güven oluşturmanın ek bir yoludur.

Sunucunuza bir SSL yüklediğinizde, web sitenize http kullanılarak değil, https kullanılarak erişilebilir. Bu, web siteniz ve sunucunuz arasında aktarılan tüm bilgilerin (kullanıcı adları, şifreler, kişisel veriler vb.) şifrelenmiş olduğunu gösterir.

Geçmişte, e-ticaret web siteleri için SSL önemliydi, ancak günümüzde İnternet’teki herhangi bir web sitesinde bir SSL kurulu olmalıdır.

SSL yüklemediyseniz yapmanız gereken ilk şey, site barındırma (hosting) şirketiniz ile iletişime geçip hesabınızda SSL’yi etkinleştirmelerini istemektir ve ardından sıralamanızı kaybetmeden web sitenizde SSL’yi etkinleştirmek için bir taşıma prosedürü izlemeniz gerekir.

SSL eklemek, yeni bir etki alanına geçmeye benzer, bu nedenle prosedürü dikkatli bir şekilde izlemeniz gerekir.

Önerilen Kılavuz : SEO’da Sıralama Kaybetmeden Web Sitesi http’den https’ye nasıl geçilir

Bilinen bir başka arama motoru sıralama sinyali web sitesi hızıdır. Google, tüm SEO önerilerinde hızın öneminden bahsediyor ve araştırmalar, daha hızlı web sitelerinin daha yavaş web sitelerinden daha iyi performans gösterdiğini doğruluyor.

Web sitesi hızının üstesinden gelmek teknik bir sorundur ve iyi sonuçlar almak için web sitenizde ve altyapınızda değişiklik yapmanızı gerektirir.

Başlangıç ​​noktanız, hızınızı dört araç kullanarak kontrol etmektir: Google page speed insightsGtmetrixPingdom tools ve think with google.

Yukarıdaki araçlar, hızınızı artırmak için neleri değiştirmeniz gerektiği konusunda size bazı önerilerde bulunacaktır, ancak yukarıda bahsettiğim gibi bu teknik bir sorundur ve size yardımcı olması için profesyonel site hızlandırma hizmeti almanız gerekebilir.

Genel olarak, web sitenizin daha hızlı yüklenmesi için yapabilecekleriniz şudur:

  • Sunucunuzu 64 bit işletim sistemini kullanacak şekilde yükseltin
  • PHP 7.4’e yükseltin -> bu, PHP 5.2’ye kıyasla hızda büyük iyileştirmeler sağlayacaktır.
  • Resimlerinizin boyutunu optimize edin. Kaliteyi kaybetmeden bunu yapmanıza yardımcı olacak araçlar var.
  • Eklenti kullanımını en aza indirin
  • WordPress’i ve tüm eklentileri en son sürümlere yükseltin
  • Önceden hazırlanmış ağır temalar kullanmayın. İhtiyaç duyulmayan çok sayıda kod eklerler, özel yapım bir temaya geçiş yapın.
  • CSS ve JS Dosyalarınızı optimize edin ve küçültün
  • Kullanıcılara önbelleğe alınmış sayfaları sunmak için bir önbelleğe alma eklentisi kullanın
  • Web sitenizin <head> kısmına çok fazla komut dosyası eklemekten kaçının
  • Eşzamansız javascript yüklemesini kullanın

Mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak isteğe bağlı değildir. Muhtemelen kullanıcılarınızın çoğu mobil cihaz kullanıyor ve Google tarafından mobil öncelikli dizinin tanıtılmasıyla, hızlı, mobil uyumlu bir web siteniz yoksa sıralamalarınız zarar görecektir.

Mobil uyumluluk, teknik SEO’nun bir parçasıdır, çünkü doğru şekilde yapılandırılmış mobil uyumlu bir temanız olduğunda, bununla tekrar uğraşmak zorunda kalmazsınız.

Aynı zamanda nasıl kurulacağına dair teknik bilgi gerektiren bir konudur.

Yapılacak ilk şey, Google’ın bu aracını kullanarak web sitenizin mobil uyumluluğunu kontrol etmektir.

Web siteniz testi geçemezse, yapacak çok işiniz vardır ve bu birinci önceliğiniz olmalıdır.

Testi geçse bile, mobil ve SEO hakkında bilmeniz gereken birkaç şey var:

  • Mobil web siteniz masaüstü sitenizle aynı içeriğe sahip olmalıdır. Mobil öncelikli dizinin kullanıma sunulmasıyla Google, mobil web sitelerini mobil içeriklerine göre sıralayacak ve böylece masaüstünde sahip olduğunuz her türlü içeriğin mobil cihazlarda da (dahili bağlantılar veya masaüstü web sitenizde bulunan diğer öğeler dahil) olması gerekir.
  • Mobil web siteniz 6 saniyeden daha kısa sürede yüklenmelidir (3G’de test edildiğinde).
  • Mobilde (masaüstüne kıyasla) daha düşük bir dönüşüm oranına sahip olmak normaldir, ancak bu, mobil web sitenizi mümkün olduğunca çok optimize etmemeniz gerektiği anlamına gelmez.
  • Mobil cihazlarda pop-up kullanmaktan kaçının
  • Bir AMP web sitesi, hızlı bir mobil web sitesine sahip olma ihtiyacının yerini almaz. Web sitenizde Hızlandırılmış Mobil Sayfalar’ı etkinleştirmiş olsanız bile, yine de kolay ve hızlı bir mobil web sitesine sahip olmanız gerekir. Mobil öncelikli dizin, mobil uyumlu sayfaların yerini alan AMP sayfalarını dikkate almaz.

Hâlihazırda mobil uyumlu bir web siteniz varsa, büyük olasılıkla mobil öncelikli dizin için endişelenmenize gerek kalmaz, ancak bir alt alan veya klasörde ayrı bir mobil web siteniz varsa, masaüstü web siteniz ile aynı içeriğe sahip olduğundan emin olun.

Hızlandırılmış mobil sayfalar (Accelerated Mobile Pages), mobil web’i daha hızlı hale getirme çabası kapsamında Google tarafından sunulan nispeten yeni bir kavramdır.

Basit bir ifadeyle, AMP ile, normal HTML’nin kısaltılmış bir sürümü olan AMP HTML kullanarak web sitenizin bir sürümünü sağlarsınız.

Web siteniz için AMP sayfaları oluşturduğunuzda, bunlar saklanır ve mobil uyumlu sayfalardan daha hızlı (neredeyse anında) yüklenen özel bir Google önbelleği aracılığıyla kullanıcılara sunulur.

AMP sayfalarına yalnızca Google Mobil sonuçları veya Twitter gibi diğer AMP sağlayıcıları aracılığıyla erişilebilir.

SEO topluluğunda AMP sayfalarını benimsemeniz gerekip gerekmediği konusunda uzun bir tartışma var, bu yaklaşımı kullanmanın hem avantajları hem de dezavantajları vardır.

AMP’nin en önemli artıları ve eksileri:

AMP Artıları

  • Mobil sayfalarınızı daha hızlı hale getirir
  • TO’nuzu potansiyel olarak artırabilir (mobil kullanıcılardan)

AMP Eksileri

  • Uygulaması kolay değil. WordPress’te bile AMP eklentisini etkinleştirmek yeterli değil
  • E-posta ile pazarlama amacıyla AMP sayfalarını kullanamazsınız
  • İyi bir AMP web sitesi oluşturmanıza yardımcı olması için bir web geliştirici tutmanız gerekiyor
  • İki farklı web sitesinden (normal web siteniz ve AMP web siteniz) gelen raporları tutmanız ve hesaba katmanız gerektiği için analizleriniz ve raporlarınız kafa karıştırıcı hale gelecektir.
  • Şu anda Google, AMP’yi (hız dışında) benimsemenin SEO açısından bir faydası olmadığını belirtiyor, ancak bu gelecekte değişebilir.

Teknik SEO denetim listenizdeki son iki öğe sayfalandırma ve çok dilli web siteleridir.

Her ikisi de çok teknik görevler ve yalnızca web sitenize uygulanmaları durumunda ilgilenmeniz gerekiyor.

Sayfalandırma

Sayfalandırma, uzun bir sayfayı birden çok daha kısa sayfaya bölmek istediğinizde ve kategori sayfalarınızda sayfalamayı etkinleştirdiğinizde kullanılır.

Yinelenen içerik sorunlarını önlemek ve bağlantıları ve sayfa sıralamasını ana sayfanıza birleştirmek için, arama motorlarına sonraki sayfaların ana sayfanın bir devamı olduğunu bildirmek için rel = ”next” ve rel = ”prev” bağlantılarını kullanabilirsiniz.

Google, kodda rel = ”next” ve rel = ”prev” bağlantılarını bulduğunda, ana sayfanın hangisi olduğunu anlayacak ve bunu indeksleme amacıyla kullanacaktır.

Çok Dilli web siteleri

Web sitenizde birden fazla dilde içerik varsa, Google’a site yapınız ve içeriğiniz hakkında daha fazla bilgi vermek için hreflang özniteliğini kullanmanız gerekir.

Bu, kullanıcılara doğru içeriği sunmalarına (yani İngilizce içeriği İngilizce göstermelerine) yardımcı olacak ve aynı zamanda yinelenen içerik ve indeksleme sorunlarından kaçınarak SEO’nuzu optimize etmenize yardımcı olacaktır.

En önemli teknik SEO görevlerini gerçekleştirmek için web yöneticisi araçlarının yardımına ihtiyacınız var. Web yöneticisi araçları, arama motorları tarafından sağlanır ve bir web sitesini teknik SEO için optimize etmek için kullanılabilir.

En eksiksiz araç seti, Google tarafından sağlanan Google Arama Konsoludur (Google Search Console).

Google arama konsolu ile robots.txt dosyanızı test edebilir, Google’a bir site haritası gönderebilir ve tarama hatalarını bulup düzeltebilirsiniz.

Sitenizi Google ve Bing web yöneticisi araçlarına kaydetmeniz ve temel ayarları yapılandırmanız şiddetle tavsiye ederim. Aşağıdaki kılavuz, başlamanıza yardımcı olabilir.

Web sitenizi veya bloğunuzu kurarken, tercih ettiğiniz etki alanını belirtmeniz gerekir. Bunu yaparak, arama motorlarına, web siteniz için sürekli kullanmak istediğiniz alan adı varyasyonunu bildirmiş olursunuz.

Bunu neden yapmanız gerektiğini görelim.

Bir web sitesine varsayılan olarak www ile ve bir alan adının önünde www olmadan erişilebilir.

Örneğin, alanınız example.com ise, web sitenize hem http://www.ornek.com hem de http://ornek.com (yani www olmadan) erişilebilir.

Bu kullanıcılar için uygun olsa da, arama motorları için kafa karıştırıcıdır çünkü bunları iki farklı web sitesi olarak görürler.

Bu, indeksleme sorunları, yinelenen içerik sorunları ve sayfa sıralaması kaybıyla karşılaşabileceğiniz anlamına gelir.

Bu sorunu çözmek için tercih ettiğiniz etki alanını ayarlamanız ve arama motorlarına seçiminiz hakkında bilgi vermeniz gerekir.

www mi yoksa www yok mu?

Pek çok kişinin merak ettiği sorulardan biri, alan adlarının önünde www kullanıp kullanmamaları veya www olmayan sürümle gitme konusudur.

Bir formatı diğerine tercih etmenin SEO avantajı yoktur, bu kişisel bir tercih meselesidir.

Etki alanlarımın önünde www olmasını tercih ederim çünkü bana daha doğal geliyor ama http sürümünü kullanmaya karar verirseniz yanlış bir şey yoktur.

Önemli olan, arama motorlarına kararınız hakkında bilgi vermek ve web sitenizin ömrü boyunca tutarlı olmaktır.

Fikrinizi değiştirirseniz, farklı biçimler arasında geçiş yapmak için 301 yeniden yönlendirmelerini kullanabilirsiniz, ancak etki alanı geçişleri yapma riski her zaman olduğundan bu önerilmez.

Tercih ettiğiniz etki alanını nasıl ayarlayabilirsiniz?

Geçmişte, tercih ettiğiniz alanı belirtme ayarı Google Arama Konsolunda mevcuttu, ancak Google bu seçeneği kaldırmaya ve standart URL’lere güvenmeye karar verdi.

Standart URL’ler ve bunların arama motorlarının tercih ettiğiniz etki alanını anlamasına yardımcı olmak için nasıl kullanılacağı hakkında daha fazla bilgi için bu rehberi okuyabilirsiniz.

Robots.txt, web sitenizin kök dizininde bulunan ve web sitenizin hangi sayfalarını tarayabilecekleri ve dizinlerine ekleyebilecekleri konusunda arama motorlarına talimatlar veren bir metin dosyasıdır.

Bu dosyanın biçimi çok basittir ve çoğu durumda dosyada herhangi bir değişiklik yapmanız gerekmez.

Yine de önemli olan, arama motoru tarayıcılarının web sitenizi dizine eklemesini engelleyecek yanlış engellemelerin bulunmadığından emin olmaktır.

Önerilen Kılavuz : Robots.txt SEO – Robots.txt Nedir, Nasıl Oluşturulur ve Optimize Edilir

Teknik SEO denetim listenizdeki bir sonraki öğe, web sitenizin URL yapısını denetlemektir. URL yapısı ile URL’lerinizin biçimini kastediyoruz.

En iyi SEO uygulaması için bir URL oluştururken dikkat etmeniz gerekenler:

  • Küçük harf karakterleri kullanın
  • URL’deki kelimeleri ayırmak için “-” kullanın
  • Açıklayıcı olan uzun kelimeleri kısaltın
  • Gereksiz karakterler veya kelimeler kullanmaktan kaçının
  • Hedef anahtar kelimelerinizi, anahtar kelime doldurmadan URL’de kullanın

Genel olarak, kalıcı bağlantı yapınızın biçimini tanımladıktan sonra yapmanız gereken tek şey, yeni içerik yayınlarken URL’lerinizi optimize etmektir.

WordPress’i kullanıyorsanız, yeni bir yazı oluştururken WordPress’in yazı başlığınızı aldığını ve URL’yi otomatik oluşturduğunu fark edeceksiniz.

Örneğin, “Yeni Başlayanlar İçin En İyi 10 Teknik SEO Uygulaması” gönderinizin başlığıysa, WordPress tarafından oluşturulan URL http://www.ornek.com/yeni-baslayanlar-icin-en-iyi-10-teknik-seo-uygulamasi olacaktır.

Bu fena değil, ancak daha hedefli ve hatırlaması daha kolay olan http://www.ornek.com/teknik-seo gibi kısaltabilirsiniz.

Tercih edilen etki alanında olduğu gibi, kalıcı bağlantı yapınızı değiştirmeye karar verirseniz, bunu 301 yönlendirmelerini kullanarak yapabilirsiniz.

Mevcut noktaların URL’lerini değiştirmeniz tavsiye edilmez, bunu yapmanın pek bir anlamı yoktur, ancak yeni yazılarınız için bunu uygulayabilirsiniz.

Google’da basit URL yapısı kullanılması konusunda bize fikir vermektedir.

Önerilen Kılavuz : Kalıcı Bağlantı (Permalink) URL nedir, Nasıl SEO Dostu Yapılır

Bir içerik haritası menüsü (breadcrumbs), kullanıcıların bir önceki sayfaya (genellikle kategori sayfasına) veya bir web sitesinin ana sayfasına gitmesine olanak tanıyan bir sayfanın üstünde veya altında bulunan bir dizi bağlantıdır.

Bir içerik haritası menüsü (breadcrumbs) iki ana amaca hizmet eder: kullanıcıların tarayıcılarındaki geri düğmesine basmadan bir web sitesinde kolayca gezinmelerine yardımcı olur ve arama motorlarına bir web sitesinin yapısı hakkında başka bir ipucu verir.

Breadcrumbs, Google tarafından şiddetle tavsiye edildiği için çeşitli SEO Kılavuzlarında bir SEO öğesi olarak bahsedilir.

Breadcrumbs’ı henüz etkinleştirmediyseniz, web sitenizde etkin olduklarından ve uygun şemaya sahip olduklarından emin olun.

Önerilen Kılavuz : İçerik haritası (breadcrumbs) nedir ve nasıl optimize edilir

Yapılandırılmış veriler (Structured Data Markup), Google tarafından Arama Sonuçlarında yoğun bir şekilde kullanıldığından, son birkaç yılda giderek daha fazla önem kazanıyor.

Yapılandırılmış veri (structured data) nedir?

Basit bir ifadeyle, yapılandırılmış veriler, web sayfalarınıza ekleyebileceğiniz, arama motoru tarayıcıları tarafından görülebilen ve içeriğinizi anlamalarına yardımcı olan koddur. Verilerinizi arama motorlarına anlayabilecekleri bir dilde açıklamanın bir yoludur.

Yapılandırılmış veriler teknik SEO ile nasıl ilişkilidir?

Yapılandırılmış verilerin bir web sitesinin içeriği ile ilgisi olmasına rağmen, teknik SEO’nun bir parçasıdır çünkü doğru bir şekilde elde etmek için web sitenize kod eklemeniz gerekir. Genellikle, yapılandırılmış veri tanımını bir kez eklersiniz ve ardından bununla ilgili hiçbir şey yapmanız gerekmez.

Örneğin, breadcrumbs durumunda olduğu gibi, yapılandırılmış verilerinizi bir kez yapılandırmanız gerekir ve başka bir işlem yapmanız gerekmez.

Makaleler ve blog yazılarında da aynıdır. Doğru yapılandırılmış veri tanımını CMS’inize eklediğinizde, otomatik olarak yeni içeriğe uygulanacaktır.

Yapılandırılmış veri kullanmanın faydası nedir?

SERPS’teki listelerinizin sunumunu öne çıkan snippet’ler, bilgi grafiği girişleri vb. yoluyla geliştirmenize ve TO’nuzu (tıklama oranı) artırmanıza yardımcı olabilir.

Yapılandırılmış verilerin kullanımları nelerdir?

İçeriğinizi tanımlamak için yapılandırılmış verileri kullanmanın birçok yolu vardır. En popüler olanlar: makaleler, tarifler, etkinlikler, iş ilanı, yerel işletmeler ve daha fazlası. Tam listeyi buradan görüntüleyebilirsiniz.

Sitenizde zengin yapılandırılmış veri altyapısı olup olmadığını test etmeniz için Google’ın yeni zengin sonuçlar testi aracını kullanabilirsiniz.

Web sitenizin her sayfasının kanonik (canonical) bir URL’si olmalıdır. Bu, yazılarınızın ve sayfalarınızın bölümüne etiketinin eklenmesiyle tanımlanır.

Canonical (Standart Kanonik) URL nedir?

Google’a web sitenizi dizine eklerken sayfanın hangi sürümünü hesaba katacağını söylemenin basit bir yoludur. Kavram, tek bir sayfaya çeşitli URL’ler aracılığıyla erişilebilen tercih edilen etki alanına benzer.

Benzer içeriğe sahip sayfalarınız olduğunda, sayfalama amacıyla ve diğer web sitelerinden web sitenize içerik eklediğinizde yinelenen içerik sorunlarından kaçınmak için rel = ”canonical” kullanabilirsiniz.

Genel bir kural olarak, tüm web sitesi sayfalarınız için kanonik (canonical) bir URL belirtmelisiniz.

Web sitenizin kanonik bir URL sağlayıp sağlamadığını kontrol etmenin en basit yolu, sayfalarınızdan herhangi birini ziyaret etmek, sayfada herhangi bir yeri sağ tıklamak ve KAYNAĞI GÖRÜNTÜLE’yi seçmektir. Rel = “canonical” araması yapın ve değeri araştırın.

Canonical için herhangi bir iz bulamazsanız, bunu otomatik olarak eklemek için bir eklenti kullanabilir (WordPress kullanıyorsanız Yoast SEO kullanabilirsiniz) veya kodunuzda gerekli değişiklikleri yapmak için bir web yazılımcısından yardım alabilirsiniz.

Diğer teknik SEO öğelerinde olduğu gibi, web sitenizi canonical URL’yi doğru gösterecek şekilde ayarladığınızda, başka bir şey yapmanız gerekmez.

Önerilen Kılavuz : Canonical URL Nedir

Web sitenizde ziyaret ettikleri URL bulunmadığında kullanıcılara 404 sayfası gösterilir. Sayfa silinmiş, URL değiştirilmiş veya kullanıcılar tarayıcılarında URL’yi yanlış yazmış olabilir.

Çoğu modern WordPress teması, varsayılan olarak 404 sayfasını optimize eder, yoksa 404 sayfa SEO’nuzu bir eklenti kullanarak veya tema şablonlarınızı düzenleyerek kolayca daha dostça hale getirebilirsiniz.

Optimize edilmiş bir 404 sayfası nedir?

Optimize edilmiş bir 404 sayfası şunları yapmalıdır:

  • Web sitenizle aynı yapıya ve gezinme menülerine sahip olmalı
  • Ziyaretçilere aradıkları sayfanın artık mevcut olmadığını samimi bir dille söyleyin
  • Onlara alternatifler verin (diğer ilgili sayfaları önerin)
  • Önceki sayfaya, ana sayfanıza veya diğer önemli sayfalara geri dönmeyi kolaylaştırın

404 sayfalarınızı nasıl kontrol edebilirsiniz?

404 sayfanızın nasıl göründüğünü test etmek çok kolaydır, sadece yeni bir tarayıcı penceresi açın ve web sitenize var olmayan bir URL yazın. Tarayıcıda gösterilecek olan şey 404 sayfanızdır.

404 sayfanızı optimize etmek için çok fazla zaman harcamayın, bir sayfa bulunamadığında özel bir 404 sayfası döndürdüğünden emin olun.

Teknik SEO’nun en önemli unsurlarından biri XML site haritası optimizasyonudur.

XML Site Haritası, web sitenizde bulunan tüm sayfaları / yayınları listeleyen bir XML dosyasıdır. Başlıklarının yanı sıra yayınlanma tarihi ve son güncelleme tarihini de içerir.

 

Arama motorları XML site haritasını bir web sitesini tararken kendilerine rehber olarak kullanabilir.

XML Site Haritanızı Nasıl Optimize Edebilirsiniz?

XML site haritası optimizasyonu basittir, site haritanıza yalnızca web siteniz için önemli olan sayfaları ekleyin. Çoğu durumda, bunlar sayfalarınız, yayınlarınız ve kategorilerinizdir.

Site haritası etiket sayfalarınıza, yazar sayfalarına veya kendi başına orijinal içeriği olmayan diğer sayfaları eklemeyin.

Yeni bir sayfa yayınlandığında veya bir sayfa güncellendiğinde site haritanızın otomatik olarak güncellendiğinden emin olun.

Site haritanızı Google ve Bing’e göndermek ve durumu kontrol etmek için Google arama konsolunu ve Bing Web Yöneticisi araçlarını kullanın.

İnternetteki son trend güvenliktir. HTTPS, arama motoru sıralamanızı etkilediği bilinen bir sinyal ve kullanıcılarınız ile aranızda güven oluşturmanın ek bir yoludur.

Sunucunuza bir SSL yüklediğinizde, web sitenize http kullanılarak değil, https kullanılarak erişilebilir. Bu, web siteniz ve sunucunuz arasında aktarılan tüm bilgilerin (kullanıcı adları, şifreler, kişisel veriler vb.) şifrelenmiş olduğunu gösterir.

Geçmişte, e-ticaret web siteleri için SSL önemliydi, ancak günümüzde İnternet’teki herhangi bir web sitesinde bir SSL kurulu olmalıdır.

SSL yüklemediyseniz yapmanız gereken ilk şey, site barındırma (hosting) şirketiniz ile iletişime geçip hesabınızda SSL’yi etkinleştirmelerini istemektir ve ardından sıralamanızı kaybetmeden web sitenizde SSL’yi etkinleştirmek için bir taşıma prosedürü izlemeniz gerekir.

SSL eklemek, yeni bir etki alanına geçmeye benzer, bu nedenle prosedürü dikkatli bir şekilde izlemeniz gerekir.

Önerilen Kılavuz : SEO’da Sıralama Kaybetmeden Web Sitesi http’den https’ye nasıl geçilir

Bilinen bir başka arama motoru sıralama sinyali web sitesi hızıdır. Google, tüm SEO önerilerinde hızın öneminden bahsediyor ve araştırmalar, daha hızlı web sitelerinin daha yavaş web sitelerinden daha iyi performans gösterdiğini doğruluyor.

Web sitesi hızının üstesinden gelmek teknik bir sorundur ve iyi sonuçlar almak için web sitenizde ve altyapınızda değişiklik yapmanızı gerektirir.

Başlangıç ​​noktanız, hızınızı dört araç kullanarak kontrol etmektir: Google page speed insightsGtmetrixPingdom tools ve think with google.

Yukarıdaki araçlar, hızınızı artırmak için neleri değiştirmeniz gerektiği konusunda size bazı önerilerde bulunacaktır, ancak yukarıda bahsettiğim gibi bu teknik bir sorundur ve size yardımcı olması için profesyonel site hızlandırma hizmeti almanız gerekebilir.

Genel olarak, web sitenizin daha hızlı yüklenmesi için yapabilecekleriniz şudur:

  • Sunucunuzu 64 bit işletim sistemini kullanacak şekilde yükseltin
  • PHP 7.4’e yükseltin -> bu, PHP 5.2’ye kıyasla hızda büyük iyileştirmeler sağlayacaktır.
  • Resimlerinizin boyutunu optimize edin. Kaliteyi kaybetmeden bunu yapmanıza yardımcı olacak araçlar var.
  • Eklenti kullanımını en aza indirin
  • WordPress’i ve tüm eklentileri en son sürümlere yükseltin
  • Önceden hazırlanmış ağır temalar kullanmayın. İhtiyaç duyulmayan çok sayıda kod eklerler, özel yapım bir temaya geçiş yapın.
  • CSS ve JS Dosyalarınızı optimize edin ve küçültün
  • Kullanıcılara önbelleğe alınmış sayfaları sunmak için bir önbelleğe alma eklentisi kullanın
  • Web sitenizin <head> kısmına çok fazla komut dosyası eklemekten kaçının
  • Eşzamansız javascript yüklemesini kullanın

Mobil uyumlu bir web sitesine sahip olmak isteğe bağlı değildir. Muhtemelen kullanıcılarınızın çoğu mobil cihaz kullanıyor ve Google tarafından mobil öncelikli dizinin tanıtılmasıyla, hızlı, mobil uyumlu bir web siteniz yoksa sıralamalarınız zarar görecektir.

Mobil uyumluluk, teknik SEO’nun bir parçasıdır, çünkü doğru şekilde yapılandırılmış mobil uyumlu bir temanız olduğunda, bununla tekrar uğraşmak zorunda kalmazsınız.

Aynı zamanda nasıl kurulacağına dair teknik bilgi gerektiren bir konudur.

Yapılacak ilk şey, Google’ın bu aracını kullanarak web sitenizin mobil uyumluluğunu kontrol etmektir.

Web siteniz testi geçemezse, yapacak çok işiniz vardır ve bu birinci önceliğiniz olmalıdır.

Testi geçse bile, mobil ve SEO hakkında bilmeniz gereken birkaç şey var:

  • Mobil web siteniz masaüstü sitenizle aynı içeriğe sahip olmalıdır. Mobil öncelikli dizinin kullanıma sunulmasıyla Google, mobil web sitelerini mobil içeriklerine göre sıralayacak ve böylece masaüstünde sahip olduğunuz her türlü içeriğin mobil cihazlarda da (dahili bağlantılar veya masaüstü web sitenizde bulunan diğer öğeler dahil) olması gerekir.
  • Mobil web siteniz 6 saniyeden daha kısa sürede yüklenmelidir (3G’de test edildiğinde).
  • Mobilde (masaüstüne kıyasla) daha düşük bir dönüşüm oranına sahip olmak normaldir, ancak bu, mobil web sitenizi mümkün olduğunca çok optimize etmemeniz gerektiği anlamına gelmez.
  • Mobil cihazlarda pop-up kullanmaktan kaçının
  • Bir AMP web sitesi, hızlı bir mobil web sitesine sahip olma ihtiyacının yerini almaz. Web sitenizde Hızlandırılmış Mobil Sayfalar’ı etkinleştirmiş olsanız bile, yine de kolay ve hızlı bir mobil web sitesine sahip olmanız gerekir. Mobil öncelikli dizin, mobil uyumlu sayfaların yerini alan AMP sayfalarını dikkate almaz.

Hâlihazırda mobil uyumlu bir web siteniz varsa, büyük olasılıkla mobil öncelikli dizin için endişelenmenize gerek kalmaz, ancak bir alt alan veya klasörde ayrı bir mobil web siteniz varsa, masaüstü web siteniz ile aynı içeriğe sahip olduğundan emin olun.

Hızlandırılmış mobil sayfalar (Accelerated Mobile Pages), mobil web’i daha hızlı hale getirme çabası kapsamında Google tarafından sunulan nispeten yeni bir kavramdır.

Basit bir ifadeyle, AMP ile, normal HTML’nin kısaltılmış bir sürümü olan AMP HTML kullanarak web sitenizin bir sürümünü sağlarsınız.

Web siteniz için AMP sayfaları oluşturduğunuzda, bunlar saklanır ve mobil uyumlu sayfalardan daha hızlı (neredeyse anında) yüklenen özel bir Google önbelleği aracılığıyla kullanıcılara sunulur.

AMP sayfalarına yalnızca Google Mobil sonuçları veya Twitter gibi diğer AMP sağlayıcıları aracılığıyla erişilebilir.

SEO topluluğunda AMP sayfalarını benimsemeniz gerekip gerekmediği konusunda uzun bir tartışma var, bu yaklaşımı kullanmanın hem avantajları hem de dezavantajları vardır.

AMP’nin en önemli artıları ve eksileri:

AMP Artıları

  • Mobil sayfalarınızı daha hızlı hale getirir
  • TO’nuzu potansiyel olarak artırabilir (mobil kullanıcılardan)

AMP Eksileri

  • Uygulaması kolay değil. WordPress’te bile AMP eklentisini etkinleştirmek yeterli değil
  • E-posta ile pazarlama amacıyla AMP sayfalarını kullanamazsınız
  • İyi bir AMP web sitesi oluşturmanıza yardımcı olması için bir web geliştirici tutmanız gerekiyor
  • İki farklı web sitesinden (normal web siteniz ve AMP web siteniz) gelen raporları tutmanız ve hesaba katmanız gerektiği için analizleriniz ve raporlarınız kafa karıştırıcı hale gelecektir.
  • Şu anda Google, AMP’yi (hız dışında) benimsemenin SEO açısından bir faydası olmadığını belirtiyor, ancak bu gelecekte değişebilir.

Teknik SEO denetim listenizdeki son iki öğe sayfalandırma ve çok dilli web siteleridir.

Her ikisi de çok teknik görevler ve yalnızca web sitenize uygulanmaları durumunda ilgilenmeniz gerekiyor.

Sayfalandırma

Sayfalandırma, uzun bir sayfayı birden çok daha kısa sayfaya bölmek istediğinizde ve kategori sayfalarınızda sayfalamayı etkinleştirdiğinizde kullanılır.

Yinelenen içerik sorunlarını önlemek ve bağlantıları ve sayfa sıralamasını ana sayfanıza birleştirmek için, arama motorlarına sonraki sayfaların ana sayfanın bir devamı olduğunu bildirmek için rel = ”next” ve rel = ”prev” bağlantılarını kullanabilirsiniz.

Google, kodda rel = ”next” ve rel = ”prev” bağlantılarını bulduğunda, ana sayfanın hangisi olduğunu anlayacak ve bunu indeksleme amacıyla kullanacaktır.

Çok Dilli web siteleri

Web sitenizde birden fazla dilde içerik varsa, Google’a site yapınız ve içeriğiniz hakkında daha fazla bilgi vermek için hreflang özniteliğini kullanmanız gerekir.

Bu, kullanıcılara doğru içeriği sunmalarına (yani İngilizce içeriği İngilizce göstermelerine) yardımcı olacak ve aynı zamanda yinelenen içerik ve indeksleme sorunlarından kaçınarak SEO’nuzu optimize etmenize yardımcı olacaktır.

En önemli teknik SEO görevlerini gerçekleştirmek için web yöneticisi araçlarının yardımına ihtiyacınız var. Web yöneticisi araçları, arama motorları tarafından sağlanır ve bir web sitesini teknik SEO için optimize etmek için kullanılabilir.

En eksiksiz araç seti, Google tarafından sağlanan Google Arama Konsoludur (Google Search Console).

Google arama konsolu ile robots.txt dosyanızı test edebilir, Google’a bir site haritası gönderebilir ve tarama hatalarını bulup düzeltebilirsiniz.

Sitenizi Google ve Bing web yöneticisi araçlarına kaydetmeniz ve temel ayarları yapılandırmanız şiddetle tavsiye ederim. Aşağıdaki kılavuz, başlamanıza yardımcı olabilir.

Arama motorları web siteleri nasıl okur?

"Arama motorları üç ana süreç kullanarak çalışır; tarama, indeksleme ve sıralama."

Tarama bütçesi

Arama motorları, internette yeni içerik keşfetmek için bir bot (tarayıcılar veya örümcekler olarak bilinir) kullanır.

İçeriğin türü değişiklik gösterebilir ve web sayfaları, resimler ve videolar içerir. Bunu, tarayıcılara eklenmiş olabilecek herhangi bir şeyi almak için “tarayacakları” bir yol veren bağlantılar kullanarak yaparlar.

Tarama bütçenizi artırmayı hedefleyerek arama motorlarını web sayfalarınızı daha sık taramaya teşvik edebilirsiniz .

Dizin (Serpler)

Bu robotlar yeni içerik bulduğunda, onu arama motorunun, esasen taramadan oluşturdukları devasa bir URL’ler veritabanı olan “dizine” eklerler.

Bir kullanıcı bir arama sorgusu yazdığında, arama motoru o aramayla en alakalı olduğunu düşündüğü URL’leri getirir.

Sıralama

Bir arama sorgusu girildiğinde, arama motorları kullanıcıya en alakalı içeriği göstermek ister. Dizine ekledikleri bir web sitesinin sonuçlar sayfasında gösterilip gösterilmeyeceğini belirlemek için bir dizi sinyal kullanırlar.

Web sitesi ne kadar yüksek sıralanırsa, arama motoru o web sitesinin arama sorgusu için o kadar alakalı olduğunu düşünür.

Çoğu işletme, web sitelerinin arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda yer almasını ister, çünkü bu, artan web sitesi trafiğine ve dolayısıyla yeni potansiyel müşterilere ve müşterilere yol açar. Ancak, arama motorları web sitelerini bulamaz veya dizine ekleyemezse, bunun gerçekleşmesi olası değildir.

Teknik SEO Neden Önemlidir?

Web sitenizi arama motorları için optimize etme sürecinden geçiyorsanız, teknik SEO’yu gerçekten göz ardı etmek istemezsiniz. Dünyanın en ilgi çekici web sitesine sahip olabilirsiniz, ancak teknik SEO’yu doğru yapmıyorsanız, arama motorlarında hiç çıkmayabilirsiniz.

Teknik SEO, doğası gereği oldukça göz korkutucu görünebilir, ancak temel bir teknik SEO denetimi yapmak, hızlı düzeltmeleri ve kolay kazançları vurgulayabilir.

URL yapısının tutarlı olduğundan emin olun

Site yapınızı daha da geliştirmek için sayfalarınızın URL yapısını göz önünde bulundurmalısınız. Bir ziyaretçi bir bağlantıyı tıkladığında, görüntülenen URL, geldikleri sayfayla tutarlı olmalıdır.

Aşırı karmaşıklaştırmaya çalışmayın. Ziyaretçiler için kafa karıştırıcıysa, muhtemelen tarayıcıların da kafasını karıştıracaktır.

Web sitenizi kategoriler halinde düzenleyerek, kullanıcıya, kendileriyle ilgili olmayan seçenekleri gözden geçirmek zorunda kalmadan aynı kategorideki diğer seçenekleri karşılaştırma seçeneği sunarsınız.

Bu tutarlı URL yapısına sahip olmak, arama motorlarının web sitenizi anlamasını da sağlar. Google, bir sayfanın web sitenizin yapısına nasıl uyduğunu görmeyi sever, sayfaları kategorilere ayırarak bu süreci kolaylaştırırsınız.

Web sitenizin indekslenmesini sağlayın.

Arama motorları tarafından dizine eklenmesi, web sitenizin arama sonuçlarında görünebileceği anlamına gelir.

Google’ın içeriği dizine eklemesi birkaç saat (tek bir web sayfası için) ile 6 ay (tüm bir web sitesi için) arasında sürebilir.

Web sitenizin dizine eklenip eklenmediğini belirlemek ve arama motorlarının bunu yapmasını engelleyen herhangi bir şey olup olmadığını belirlemek için yapabileceğiniz birkaç şey vardır.

Dizin durumunuzu izleyin.

Site sayfalarınızı oluşturduktan sonra, Google’ın onları dizine eklemesini engelleyen hiçbir şeyin olmadığını kontrol etmek istersiniz.

Google’ın alanınızdan kaç sayfa taradığını belirlemek için bir Dizin Durum Raporu çalıştırmak için Google Arama Konsolunu kullanabilirsiniz.

Sayfa sayısı, web sitenizin büyümesine paralel olarak fazla mesaiyi artırmalıdır.

Mobil Uyumluluk

Tüm web trafiğinin yarısından fazlasının cep telefonlarından gelmesiyle, web sitenizin mobil cihazlarda doğru şekilde oluşturulması çok önemlidir. Google, mobil cihazlar için algoritmasını 2015 yılında güncelledi ve o zamandan beri mobil uyumluluk, web sitelerinin, özellikle yerel arama sonuçlarında nasıl sıralandığı konusunda önemli bir faktör oldu.

Web sitenizi ziyaret edenlerin, web sitenizi görüntüledikleri cihazdan bağımsız olarak optimum bir deneyim yaşamalarını sağlamak için duyarlı bir tasarım önerilir.

Web sitenizin mobil cihazlarda nasıl göründüğünden emin değilseniz, kontrol etmek için Google’ın mobil uyumlu testini kullanabilirsiniz.

Test sonuçları, sayfanın bir mobil cihazda nasıl göründüğüne dair bir ekran görüntüsünün yanı sıra, küçük yazı tipi boyutları, uyumsuz eklentiler ve flash kullanımı (çoğu mobil cihaz tarafından desteklenmeyen) gibi şeyler de dahil olmak üzere, karşılaştığı tüm mobil kullanılabilirlik hatalarını listeler.

Test sayfa sayfa çalışır, bu nedenle sitenizin ana sayfalarının her birini ayrı ayrı kontrol etmeniz gerekir.

Kopya içerikten kaçının

Google, web sitenizde içerik tekrarı tespit ederse, söz konusu sayfanın otoritesi azalacak ve arama sıralamanız zarar görecektir, bu nedenle bu sorunu bir an önce ele almak iyi bir fikirdir.

Çoğu zaman Google, arama motorlarını kandırmak amacıyla yinelenen içeriğin oluşturulduğundan şüphelenir. Web siteleri belirli anahtar kelimeleri hedefliyorsa, arama motorlarıyla daha alakalı görünmelerini umarak aynı içeriği sayfalarında çoğaltabilirler. Ancak, içeriğin bu şekilde kopyalanması, gerçek bir arama sorgusu olan bir kullanıcıya hiçbir fayda sağlamayacak ve kötü bir kullanıcı deneyimi sunacaktır.

Sayfalarınızdaki içeriğin yineleme olarak görülebileceğinden şüpheleniyorsanız, Google sitenizi dizine eklenmesinden tamamen kaldırabileceğinden, bunu derhal düzeltmelisiniz; bu da sitenizin arama sonuçlarında görünmemesine neden olabilir.

Düşük değerli sayfaları kaldırın

Açılış Sayfaları

Site yapınızı daha da geliştirmek için sayfalarınızın URL yapısını göz önünde bulundurmalısınız. Bir ziyaretçi bir bağlantıyı tıkladığında, görüntülenen URL, geldikleri sayfayla tutarlı olmalıdır.

Aşırı karmaşıklaştırmaya çalışmayın. Ziyaretçiler için kafa karıştırıcıysa, muhtemelen tarayıcıların da kafasını karıştıracaktır.

Web sitenizi kategoriler halinde düzenleyerek, kullanıcıya, kendileriyle ilgili olmayan seçenekleri gözden geçirmek zorunda kalmadan aynı kategorideki diğer seçenekleri karşılaştırma seçeneği sunarsınız.

Zamana Dayalı İçerik

Ayrıca, artık kullanılmayan tüm web sayfalarını kaldırmalı veya dizine eklemelisiniz. Arama motorları tarafından dizine ekleneceğinden, bir web sayfasını sitenizin navigasyonundan kaldırmak yeterli olmayacaktır.

Ayrıca, artık kullanılmayan tüm web sayfalarını kaldırmalı veya dizine eklemelisiniz. Arama motorları tarafından dizine ekleneceğinden, bir web sayfasını sitenizin navigasyonundan kaldırmak yeterli olmayacaktır.

Hız Optimizasyonu

Hiç kimse … yavaş … yüklenen … bir web sitesini beklemek istemez.

Web siteniz bir William Shatner monologu gibi yükleniyorsa, bir hız ayarı arama performansınızı iyileştirebilir. Google’ın, özellikle mobil cihazlarda (AMP) hızlı yüklenen ödüllendirici web siteleri geçmişi vardır.

Topun yuvarlanmasını sağlamak için ekibimizin sitenizde bir hız testi yapmasına izin verin.

Maksimum performans elde etmek için bulgularımızı ve önerilen adımları geri rapor edeceğiz.

Görsel Optimizasyonu

Kullanıcılar görselleri olan bir siteyi tercih eder: içeriğin sindirilmesini kolaylaştırır ve kabul edelim ki kimse büyük, göz korkutucu bir metin duvarına bakmaktan hoşlanmaz. (Geri düğmesine ne kadar hızlı basabilirim?!)
 
Ancak resimleriniz optimize edilmemişse harika bir kullanıcı deneyimi sağlamıyorsunuz demektir. Ve Google’ın bundan hoşlanmadığını biliyoruz (bunların hepsi olumlu bir kullanıcı deneyimi ile ilgilidir – biz de öyle!).

Backlink analizi

Geri bağlantılar, SEO performansını belirlemede hayati bir rol oynar

Geri bağlantı analizimiz, bağlantıların nereden geldiğini ve hangi sayfalara yönlendirildiğini belirleyerek, geri bağlantı profilinizin eksiksiz bir incelemesini sağlar.

Eksiksiz bir geri bağlantı analizi, etkili bir sayfa dışı arama optimizasyon stratejisi için bir başlangıç ​​noktası olarak hizmet eden bağlantı kurma fırsatlarını ortaya çıkarır.

Sıkça Sorulan Sorular

Hizmetlerimiz hakkında müşterilerimizin sıkca sorduğu soruları derledik. Sizin de sorularınız varsa bize ulaşabilirsiniz.

Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast
Far far away, behind the word mountains, far from the countries Vokalia and Consonantia, there live the blind texts. Separated they live in Bookmarksgrove right at the coast